• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 29 Septembrie , 2014

ZIUA LIMBILOR EUROPENE

La şcoala „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare – director Grigore Mureşan – s-au organizat o serie de activităţi, menite să readucă în atenţia elevilor şi a cadrelor didactice ziua de 26 septembrie – Ziua Limbilor Europene.

 

Începând cu anul 2001, ziua de 26 septembrie este dedicată celebrării limbilor europene. Europa este posesoarea unei adevărate bogăţii lingvistice: 23 de limbi oficiale şi peste 60 de comunităţi autohtone care vorbesc o limbă regională sau minoritară, fără să menţionăm limbile vorbite de cetăţenii provenind din alte ţări şi de pe alte continente. Tocmai pentru a atrage atenţia asupra acestei imense bogăţii lingvistice, Uniunea Europeană şi Consiliul Europei au lansat, în 2001, iniţiativa Anului European al Limbilor.

 

Învăţarea limbilor prezintă avantaje pentru toată lumea şi pentru toate vârstele. Cunoaşterea, fie şi a câtorva cuvinte în limba ţării pe care o vizităm facilitează stabilirea de contacte.

Învăţarea limbilor altor popoare ne permite să ne înţelegem mai bine unii pe alţii şi să ne depăşim diferenţele culturale. S-a dovedit că dobândirea unui anumit nivel al limbii engleze este prioritar pentru majoritatea celor care învaţă limbi străine. Competenţele lingvistice dobândite în mediul şcolar permit elevilor accesul la cultura şi tradiţiile altor ţări şi în acelaşi timp le stârnesc interesul pentru a studia şi alte limbi.

 

La nivelul şcolii noastre, diversitatea lingvistică europeană este menţinută şi permanent promovată prin realizarea de proiecte educaţionale de tip Comenius şi eTwinning.

Punctul de pornire al acestui proiect l-a constituit Glosarul realizat de comun acord cu partenerii din Proiectul Comenius „Traditional Openair Games to Improve Children’s Skills” aflat în desfăşurare. Glosarul conţine un fond de cuvinte şi expresii cuprinzător, în toate limbile ţărilor partenere în proiect (Bulgaria, Grecia, Italia, Letonia, Polonia, România, Spania, Turcia, Ungaria), fapt care a facilitat realizarea de activităţi lingvistice interactive.

 

Pentru activităţile organizate cu această ocazie au fost implicaţi elevi atât din ciclul primar (clasele a IV-a A şi a IV-a B) cât şi din ciclul gimnazial (clasele a V-a B, a VI-a B, a VII-a B şi a VIII-a B).

Activităţile au debutat cu salutul de „bună ziua” în limbile ţărilor partenere în proiectul Comenius, rostite de elevi de pe posterul realizat de ei şi care mai conţine denumirile ţărilor cu capitalele şi steagurile acestora.

Activităţile pregătite de elevi au urmărit dezvoltarea competenţelor lingvistice prin jocuri pedagogice precum: „Supa alfabet”, „Words Storming”, „Rebusuri tematice”, „Let’s sing European „.

Pentru „Supa alfabet”, elevii din clasele a V-a B şi a VI-a B au construit cuvinte din litere magnetice în limbile română, engleză şi germană, pe care le-au introdus într-o oală imaginară.

Elevii din clasele a VII-a B şi a VIII-a B au avut proiectate pe ecrane cuvintele „supercalifragilisticexpialidotious” şi „sternocleidomastoidian”, din care au avut sarcina de a construi -într-un anumit interval de timp – cât mai multe cuvinte, în limbile engleză şi română.

Rebusurile tematice au fost realizate şi explicate de către elevele din clasa a VII-a B care sunt implicate şi în Proiectul Comenius, proiect din care au folosit Glosarul comun de cuvinte şi expresii, ca bază de lucru.

 

Partea artistică a proiectului a constat în interpretarea de către elevi din clasele a IV-a A şi a IV – B a îndrăgitului cântec „Old McDonald”, într-o manieră inedită, având în vedere că textul a fost adaptat, prin introducerea de noi animale, iar onomatopeele acestora au fost pronunţate în limbile română, bulgară, greacă, italiană, letonă, maghiară, poloneză, spaniolă, turcă.

Activitatea s-a încheiat cu salutul „la revedere!” rostit în limbile în care s-a spus şi „bună ziua!”.

Activităţile au fost pregătite şi desfăşurate în CDI-ul şcolii şi au fost coordonate de profesoara de limba engleză Monika Bandi – director adjunct şi profesoara Doina Bedean – bibliotecar.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.