• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 21 Decembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Sambătă , 1 Iunie , 2024

Ziua Cititului Împreună- prilej de colaborare creativă în cadrul proiectului e Twinning ” Nature-Toy factory”

 Proiectele colaborative eTwinning la nivelul practicilor didactice, cât și la nivelul predării și învățării sunt o sursă de inovare și de adaptare la nevoile reale ale elevilor prin activitățile de învățare nonrutiniere, menite să încurajeze participarea, să exemplifice legătura dintre teorie și practică, să susțină motivația pentru învățare.

 

Am înscris elevii clasei a III-a C de la Școala Gimnazială ” Lucian Blaga” Baia Mare în proietul eTwnning ” Nature - Toy Factory” în octombrie 2023 pentru aducerea elevilor în mijlocul naturii, pentru a descoperi materialele oferite de natură, ca suport pentru realizarea jucăriilor și lucrărilor artistice, permițând astfel copiilor să creeze și să se joace. Am desfășurat activități cu elevii pentru a înțelege sustenabilitatea mediului înconjurător și pentru a-i face conștienți de importanța de a nu risipi sau distruge materialele naturale pe care le pot folosi ulterior, am facilitat ocazia de a explora mediul într-un mod nou, „artistic”, astfel încât copiii să-și dezvolte creativitatea, noi posibilități de explorare a mediului, limbajul, motricitatea fină, precum și abilitățile digitale, concentrarea, atenția la detalii, jocul liber, curiozitatea, lucrul în echipă. Am experimentat modalități de grupare a elevilor sau de constituire a unor grupe de învățare, dincolo de clasa tradițională, ne-am concentrat pe munca în echipă.

 

Experiența fondatoarei Mihaela Păduraru Comănoiu în derularea de proiecte colaborative a ajutat și a încurajat colaborarea și creativitatea tuturor participantilor în împărtășirea de idei, a 367 elevi din 42 de școli europene din România, Turcia, Grecia, Italia, Nord Macedonia şi Lituania. Elevii români au făcut parte din echipe internaționale. Participarea elevilor la proiect, i-a făcut să simtă importanța lor în cadrul echipei, iar acest aspect a contribuit, la starea lor de bine, la integrarea bună în grup, la asumarea unui rol și la recunoașterea calităților fiecăruia.

 

De Ziua Cititului Împreună am construit activitățile pornind de la elevi, așa totul a fost mai ușor. Elevilor le-a plăcut să fie cei care conduc activitățile, să facă prezentări, să participe active în cadrul tuturor activităților. să aleagă împreună ce texte literare vor citi pentru a fi înregistrați și apoi să încărce aceste înregistrări într-o carte virtuală Storyjumper.

Folosind aplicația Storyjumper am înregistrat elevii în timpul orelor de Limba și literatura română citind poezii despre natură scrise de Mihai Eminescu, iar versurile le-am tradus https://www.storyjumper.com/book/read/122284852/Read-Aloud-Day#page/36

 

Activitatea preferată a clasei a III-a C a fost schimbul postal de semne de carte, confecționate din flori presate cu o elevii unei școli din localitatea românească, Surdila Greci.

 

S-au antrenat elevii în activități și jocuri folosind prezentări interactive cu aplicaţia Canva Realizarea semnelor de carte din flori presate din depozitul fabricii de jucării este regăsit la pagina https://www.canva.com/design/DAF4VfoZxm0/Jkb5INugj2aLTI4nuaB_ZA/view?utm_content= DAF4VfoZxm0&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelin k&mode=preview#22 .

Am folosit în cartea digitală imagini cu semne de carte realizate de elevi din flori presate și/sau momente din activitatea a 20 de şcoli din România, 10 din Turcia sau 8 din Grecia, urmând instrucţiunile de lucru pentru colaborare creativă.

 

Pentru activitatea Schimb poștal de semne de carte efectuate cu flori presate la lecția de Arte vizuale și abilități practice, am accesat forumul de discuții din luna februarie și am căutat în mapele personale flori presate, carton colorat, materiale naturale adunate din toamnă, care puteau fi folosite la decoratul semnelor de carte. În colaborare cu elevii, am ales toate materialele cu care am lucrat, i-am supraveghat şi îndrumat în realizarea creativă a semnelor de carte. Elevii auselectat cele mai frumoase flori din ,,depozitul fabricii de jucării”, pentru a fi cât mai originale semnele noastre de carte, pentru că mai apoi să le trimitem în plic prin poștă colegilor de proiect din sudul tării. La finalul activității, am răsfoit virtual carțile create de Storyjumper și de FLIPHTML5 și am apreciat, prin comentarii munca colegilor. Rezultatele acestei activități se regăsesc în videoclipul final, la adresa https://online.fliphtml5.com/rndgy/xewa/#p=1.

 

Metodele de predare și de învățare folosite în proiectul eTwinning ”Nature-Toy Factory!” au fost selectate în funcție de nevoile elevilor, de rezultatele învățării și de conținuturile avute în vedere. Elevii au obținut rezultate frumoase, care se datorează, în bună măsură, climatului în care s-a desfășurat învățarea.

 

Prof. înv. primar, Mariana Voichița Rotar

Şcoala Gimnazială ”Lucian Blaga” – Baia Mare - România

    

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.