• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 28 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 19 Septembrie , 2005

Zbor extrem

Doua echipaje din Maramures, dintre care unul format exclusiv din fete, participa la prima competitie Flugtag - Ziua Zborului din Romania, competitie in care echipajele se lanseaza de pe o rampa deasupra unei ape. Redbull organizeaza in premiera in Romania primul concurs de Flugtag. Vazut de romani doar pe ecranele televizoarelor, acesta consta in construirea unor masinarii exclusiv din materiale conventionale (se exclud materialele din metal sau sticla, pentru a se evita accidentarile), capabile de zbor dor prin forta motrica a celor care le imping. Echipajul este alcatuit din 5 persoane: un pilot si 4 “motoare”. Masinariile sunt lansate pe o rampa lunga de 10 metri de la o inaltime de aproximativ 6 metri deasupra apei. Locatia aleasa a fost una pe malul Dambovitei, in Bucuresti. Din cele 350 de proiecte inaintate organizatorilor, au fost selectate 3 din Maramures, plasand judetul nostru pe locul 3 in tara, dupa Bucuresti si Brasov. Zborna kilometrica (vedeta delegatiei baimarene condusa de Dan Carpov, pasionat al sporturilor extreme) reprezinta o borna kilometrica supradimensionata dotata cu aripi cu o anvergura de aproape 5 metri. “A fost mai greu sa o incarcam in mijlocul de transport, dar in cele din urma ne-am descurcat”, a declarat Carpov, cel care mai are la activ restaurarea unei motociclete MZ din 1960, si o mare contributie la realizarea Dictatorului, o masina construita in garaj, care s-a dovedit mai rapida decat masini Mercedes sau Audi de serie. Asu’ de Pica este cea mai exotica prezenta in concurs, avand o componenta exclusiv feminina. Format din prietenele si surorile echipajului baietilor, echipajul a ajuns la ideea participarii in timp ce... jucau o partida de carti. “Normal ca exista o presiune pe noi, fiindca suntem singurul echipaj de fete, dar ne descurcam. Sper sa nu avem probleme fiindca pilotul nostru este Madalina Zugravu, care a urmat cursuri de parasutism”, a declarat Ana Maria Lupse, conducatoarea echipei. Cel de-al treilea proiect admis, RedBulldozerul, a fost abandonat din lipsa de oameni. In astfel de concursuri se puncteaza lungimea zborului, impresia artistica precum si popularitatea in randul publicului, iar premiile constau in excursii si participari la diferite evenimente de acest gen din strainatate. In cele din urma se spera ca in 18 septembrie, la Bucuresti, sa fie.. distractieee! Flugtag - Ziua Zborului: date tehnice Numar total de echipaje participante: 38 l Numar de echipaje din Maramures: 2 l Loc de desfasurare: Bucuresti, malul Dimbovitei l Zborna Kilotrica: imaginea unei borne kiloterice supradimensionate l Latime: 0,80 m l Inaltime: 1,80 m l Anvergura aripilor: 5 metri l Materiale de constructie: lemn, panza, sfoara, suruburi l Costul aparatului: 300 euro l Componenta echipajului: Dan Carpov, Horatiu Sasaran, Vladimir Brezowszki, Mihai Moldovan, Anton Dan Olimpiu l Asul de pica: reprezinta o carte de joc l Singurul echipa din concurs compusa in exclusivitate din fete l Materiale de constructie: forex (masa plastica), lemn, tuburi Bergman l Costul aparatului: 300 euro l Componenta echipajului: Anamaria Lupse, Geta Lupse, Madalina Zugravu, Mara Stiru, Adriana Moldovan l Premiile concursului: o vizita in Germania la un show de acelasi fel l Participarea la un miting aviatic in afara granitelor tarii l Vizitarea unui muzeu aviatic particular. Dan Carpov: “Ne-am distrat muncind!” Dan Carpov este webdesigner dar si un impatimit al sporturilor extreme, el participand alaturi de Horatiu Sasaran la construirea celebrului Dictator: “am vazut astfel de concursuri afara, si am vrut sa participam si noi. Am avut noroc ca s-a dorit si in Romania organizarea unei astfel de competitii si am trimis cateva proiecte. Din cele 350 trimise din intreaga tara, 38 au fost admise, dintre care 3 din Maramures. Ne-am pus pe treaba si pana la urma am reusit o masinarie care speram sa zboare cativa metri. Nu a fost chiar usor, fiindca a trebuit sa lucram in cea mai mare parte a timpului noaptea, pentru ca fiecare membru al echipajului are serviciul lui, dar ne-am distrat de minune. Echipajul fetelor e compus practic din prietenele noastre, asa ca le-am ajutat si pe ele, insa trebuie sa recunosc ca au sanse mai mari sa castige datorita faptului ca alcatuiesc singurul echipaj exclusiv feminin. Materialele le-am procurat cum am putut, fiecare a pus din buzunar 60-70 de euro, dar nu regretam. Ar fi frumos daca astfel de manifestari s-ar inmulti in Romania, pentru ca in Occident, sau in Statele Unite sunt foarte raspandite. Important va fi ca toata lumea sa se simta bine.” Capitanii de echipa “Am construit motociclete, am construit masini, dar avioane niciodata. Ma rog, nu e chiar un avion, dar a fost foarte distractiv sa-l construim. Suntem un grup de fani al sporturilor extreme si nu puteam rata o astfel de oportunitate. Mergem sa ne distram!” - Dan Carpov, conducatorul echipajului Zbornei Kilometrice “Oricum mergeam cu baietii la Bucuresti, asa ca am incercat sa facem si noi un proiect, sa avem mai multe sanse. Am primit 3 proiecte, dar in cele din urma am realizat ca nu avem oameni decat pentru doua. Inca nu realizam ca suntem singurul echipaj exclusiv de fete care participa la concurs, insa sper sa ne distram de minune si totul sa iasa cum trebuie.” - Ana Maria Lupse, conducatoarea echipajului Asu’ de Pica Claudiu BABAN

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.