Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 28 Februarie , 2011
Viitorul Dragomirestiului suna bine
* Pe langa obiectivele realizate sau aflate in derulare, Primaria Dragomiresti mai are o lista de proiecte depuse spre finantare, care vor rezolva in mare mai toate problemele orasului.
In scurt timp, orasul Dragomiresti ar putea rezolva, in procent de 100%, problemele de infrastructura ale orasului. Reteaua de alimentare cu apa exista si e functionala de cativa ani, statia de epurare e finalizata deja, de aproape trei ani, iar reteaua de canalizare e in derulare si va fi finalizata cel mai probabil in acest an. Asa ca, logica dezvoltarii dicteaza clar ca trebuie sa urmeze strazile. Primarul Vasile Iusco spune ca a depus deja spre finantare, la Ministerul Dezvoltarii, trei proiecte vitale pentru oras: „modernizarea strazilor, iluminatul public si extinderea alimentarii cu apa si captarea de noi surse de apa, pentru ca alimentarea cu apa facuta in urma cu aproape 10 ani a fost facuta dupa un proiect si dupa gandirea de atunci, pentru ca era facuta pe sistem de cismele, ori la cismele se stie ca, in functie de numarul de locuitori, e numai 50 de l de apa, iar cand te racordezi acolo, creste la 200, peste 250 de l de apa si, ca atare, acuma debitul de apa care este direct din izvoare nu mai face fata la cerintele de acuma si atunci avem un alt proiect facut si este la Ministerul Dezvoltarii pentru aceasta extindere a capacitatii de alimentare cu apa”. Mai mult, pentru modernizarea si rentabilizarea iluminatului public, primarul, Vasile Iusco, spune ca va mai folosi o oportunitate aparuta recent, respectiv un program de finantare europeana.
Pe langa infrastructura, primarul Vasile Iusco a urmarit in permanenta revigorarea economica a zonei, prin trei componente de baza: industrie, turism si agricultura ecologica. Daca investitorii nu au prea venit in zona, din cauze ce tin de izolarea Maramuresului Istoric, turismul si agricultura au reusit sa fie revitalizate. Tocmai pentru a incuraja acest sector de activitate, primarul a depus recent si un proiect care vizeaza constructia unui drum agricol, care va asigura accesul intr-o zona care, pana acum, era mai greu accesibila. Mai mult, prin acelasi proiect va fi construit si un pod. Primarul spera ca, avand acces la terenurile agricole direct din soseaua principala, oamenii vor incepe sa-si lucreze terenuri si, poate, incet-incet se vor incumeta chiar sa amenajeze microferme: „avem un proiect, acum asteptam sa i se dea drumul, la Ministerul Agriculturii, pentru drumurile agricole si construirea unui pod peste raul Iza. E vorba de 11 km de drumuri, care vor cuprinde toate drumurile principale de ramificatie spre zonele agricole ale localitatii. E vorba de o investitie de peste un milion de euro si este gata, asteptam sa se dea unda verde de la Ministerul Agriculturii, ca prin ei se vor derula si pare-mi-se ca prin Satu Mare, si sa le depunem pentru finantare, verificare si finantare. Cred ca aceasta investitie va rezolva una din marile probleme ale localitatii, prin faptul ca va crea acele posibilitati usoare de acces spre zonele agricole ale localitatii. Si atunci, aceasta va duce la acele posibilitati de a exploata zonele agricole pe suprafete mai mari, pentru ca stiti ca la noi in zona e fragmentat pe bucatele de la 5 ari la o jumatate de hectar maxim, greu unde gasesti suprafete mai mari arabile. Si atunci, speram ca vom incerca sa rezolvam, sa comasam sau sa adunam laolalta mai multe terenuri si sa se poata dezvolta anumite activitati de agricultura in zona. Sigur ca aici ne gandim la ce se preteaza la noi, la dezvoltarea unei activitati de plantatie de mure, de zmeura, ce se preteaza in zona noastra”.
Primarul a mai realizat in trecut doua poduri, odata cu obiectivul de indiguire a malurilor Izei, dar a mai prins un pod, ca sa vina in sprijinul agricultorilor. Practic, odata cu implementarea acestor proiecte, Iusco se poate lauda ca in timpul mandatelor sale a rezolvat toate problemele legate de infrastructura localitatii.
Aeroport la Dragomiresti
Printre proiectele inedite ale primarului de Dragomiresti se numara si amenajarea unui mini-aeroport. Localitatea are o zona amenajata natural pentru acest lucru si care, spune primarul, a mai fost folosita pentru aterizare si in timpul regimului comunist si in timpul razboaielor. Asa ca Iusco a luat legatura cu directorul Aeroportului International Baia Mare, care va face o vizita in zona pentru a vedea cum poate fi implementata inedita idee.
Revigorarea agriculturii
Proiectul drumului agricol care va fi construit la Dragomiresti, nu ajuta doar infrastructura zonei, ci si agricultura. Primarul Vasile Iusco spune ca: „Multi nu merg in zona pentru ca e greu accesul si sper ca astfel, incet, se vor reda circulatiei terenurile. Se pot infiinta microferme. Nu trebuie sa impanzim localitatea cu vaci, nu mai merge asa. Pregatim zona. Si unde e turismul, am extins iluminatul pana la kilometru 10, tocmai in ideea ca daca am curent si drum, mai usor pot sa fac. Acolo, pentru ca avem curentul, se va face si o pastravarie.
Pe zona industriala, oricat am incercat, mare lucru nu am reusit. Nu avem terenuri virane suficient de mari. Nu avem resurse. Nu ai cale de acces. Nu sunt langa drum, e teren liber. In schimb, se pot dezvolta agricultura ecologica si turismul”.
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.