• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 7 Martie , 2005

Vaconda, o retea nationala

Desi nu exista o reteta unanim acceptata a succesului in afaceri, daca te axezi pe un domeniu care iti este si hobby, e aproape imposibil sa dai gres. Axioma a fost verificata si de Dan Puscas, managerul firmei Vaconda. Putini se pot lauda ca practica un hobby la… serviciu. Dan Puscas nu numai ca se numara printre norocosii care pot confirma acest lucru, dar mai si castiga bani din asta. In 1994, Puscas s-a gandit sa-si valorifice pasiunea pentru calculatoare infiintand o firma in domeniul vanzarii de componente si tehnica de calcul: Vaconda SRL. Cinci ani mai tarziu, firma s-a extins, Puscas inaugurand un Internet-Café ce avea sa devina una dintre cele mai mari sali de gen din oras. De anul trecut, Vaconda are si un laborator foto, insa planurile de investitii nu se opresc aici, proprietarul afacerii fiind hotarat sa creeze o retea nationala de distributie de tehnica de calcul. Reporter: Cum a evoluat acesta piata din 1994? Dan Puscas: Foarte mult, exponential. E mult mai acerba concurenta din domeniu si “batalia” pentru diferite segemente de piata. Noi atragem clientii in special prin pret si prin modul de acordare a garantiei. La noi, piesele aflate in garantie se schimba automat. Incercam sa fim cat mai prompti si pe partea de distributie (avem masini proprii de distributie si marfa in stoc, nu trebuie sa asteptam pana o livreaza furnizorii straini). Rep: Exista un anumit segment de piata care prefera produse second-hand? D.P.: Piata e foarte bine stratificata. Pentru noi categoria “tinta” o reprezinta agentii economici care foarte rar o sa investesca o suma mare de bani intr-un produs pe care oricum trebuie sa-l inlocuiasca dupa o vreme. Calculatoarele noi sunt cautate mai mult de populatie, de aceea incercam sa acoperim si acest segment si sa oferim si produse noi (din 2000, vindem si in rate). Un alt avantaj ar fi ca suntem printre putinii, daca nu chiar singurii care importam aceste componente. Acesta este si motivul pentru care incercam sa dezvoltam o retea nationala de distributie. Am reusit deja sa “acoperim” patru judete si in urmatorii doi ani speram sa ne extindem in toate zonele tarii. In acest an am hotarat sa abordam Clujul si Bucurestiul, unde concurenta este mai acerba. Rep: Care ar fi noutatea din cadrul laboratorului foto? D.P.: Activitatea aceasta am inceput-o tot ca un hobby. Noutatea ar fi ca acest laborator din cadrul magazinului nostru, Ireal Media Grup, va fi primul centru Konika-Minolta din oras, iar gama de servicii e extrem de variata, cu preturi accesibile. Rep: Cum credeti ca va va influenta impactul cu marile firme din Occident, dupa integrarea in UE? D.P.: Desi cred ca 80% din agentii economici vor disparea, nu-mi fac probleme. Incercam sa fim mereu la curent cu noutatile si sa aplicam noi strategii de piata. Acum lucram la un site comercial prin intermediul caruia se vor putea face si vanzari online. Iar plata se poate face fie la primire, fie prin cont. Deja avem masini pentru distributie, iar site-ul va oferi suficiente detalii despre produse, inclusiv greutatea, pentru a se putea calcula costurile transportului. Cei interesati de serviciile oferite de Vaconda SRL pot vizita magazinul Ireal Media Grup (strada Gh. Sincai, nr. 33) sau pot solicita informatii la numarul de telefon 0262-225.828. Ioana LUCACEL

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.