• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 7 Noiembrie , 2005

''Utilitarele'' care domina soselele

Din momentul in care au patruns pe piata, utilitarele Mercedes (Sprinter si Vito) au impus un nou standard in ceea ce priveste fiabilitatea, rentabilitatea si manevrabilitatea pe acest segment de piata. Practic, de la lansarea lor, in 1995, intreaga industrie a genului a urmat trendul deschis de cele doua modele ale “flotei” Mercedes, confortul si placerea de a conduce devenind mai degraba un etalon, decat o simpla pretentie a conducatorilor auto. Mercedes Sprinter In ciuda dimensiunilor destul de mari, Sprinter este foarte usor manevrabil si fiabil in exploatare, conferind totodata pasagerilor confort si siguranta. Dispune de un spatiu util de peste 13 metri cubi, si poate transporta pana la 2,5 tone. Beneficiind de posibilitatea deschiderii usilor pe ambele parti, Sprinter este foarte usor de incarcat si descarcat. El este disponibil in 16 variante de echipare, astfel ca poate corespunde si celor mai exigente cereri ale clientilor. Indicat atat transportului de marfa cat si celui de persoane dubita Sprinter este ideala pentru transportul unei echipe de 5-6 oameni precum si a echipamentului aferent. Varianta pentru transport de persoane dispune de 9 locuri, pe langa cel al soferului, si-i confera acestuia o manevrabilitate sporita in trafic pe langa confortabilitatea evidenta a pasagerilor. In varianta furgon, sarcina maxima suportata ajunge pana la 3.315 kg, iar suprafata incarcabila depaseste 10 metri patrati. Aici avem disponibil pe langa cele trei locuri din fata si un scaun optional, pentru un al patrulea pasager. In variantele pentru transporturi de mare tonaj (basculanta si camion), modelele se remarca prin suprafata mare de incarcare, fiabilitatea si manevrabilitatea iesite din comun. Mercedes Vito Iese in evidenta din start prin dimensiunile mai mari si spatiul mai generos pe care il ofera. Capacitatea de transport poate fi extinsa de la cei 10,4 metri cubi in varianta standard pana la 17,4 metri cubi pentru incarcaturi mai voluminoase. Totodata exista si posibilitatea inaltarii plafonului pentru eventualitatea transportarii unor bunuri cu dimensiuni mari. Cu cat solicitarile sunt mai pretentioase, cu atat Vito se descurca mai bine. Disponibil in trei variante: furgon, transport de calatori sau mixt, noul Vito acopera o foarte larga gama de necesitati. Lansarea oficiala a noului Vito a avut loc cu prilejul International Caravan Salon din Dusseldorf (29 august - 7 septembrie 2003). In ceea ce priveste noul Vito, acesta a castigat pana la 6,49 mc la capacitatea de incarcare fata de modelul anterior, iar acum se pot incarca pana la 3 euro-paleti in spatiul de depozitare. Motorizari Vito si Sprinter Vito in varianta pe motorina este dotat cu un motor cu aprindere prin compresie de tip Mercedes Benz cu 4 cilindri in linie (4 supape/cilindru) folosind tehnica Common Rail, injectie directa gestionata electronic in variante de putere de 88, 109 si 150 cai la o capacitate cilindrica de 2.148 cmc. Tractiunea este efectuata de puntea spate, iar sistemul de franare este servoasistat. Versiunea pe benzina livreaza puteri mai mari (190 si respectiv 231 cai putere) motorul avand o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc cu cei 6 cilindri dispusi in V. Mercedes Sprinter nu dispune decat de motorizari pe motorina, acestea variind puterea motorului (cu 4 sau 5 cilindrii in linie) de la 82 la 156 de cai putere. Sunt disponibile (in varianta furgon) 4 tipuri de motorizari, fiecare continand 5 categorii distincte in functie de ampatament. Dotari optionale Gama de dotari optionale este foarte variata, lista completa continand cateva sute de posibilitati. Dintre acestea ne-au atras atentia: diferentialul blocabil pe axa spate motoare, sistem electronic de stabilitate ESP (include ABS si ASR), parbriz cu incalzire si senzor de ploaie, tractiune integrala nepermanenta, transformarea in autovehicul frigorific (-20 grade) cu agregat de racire inclus sau in autovehicul izoterm (0 grade) in cadrul modelului Sprinter si suspensie pneumatica pe axa spate, calorifer pentru incalzire in spatiul pasagerilor, tempomat (dispozitiv de mentinere constanta a vitezei), geam stanga culisant la compartimentul pasageri sau volan multifunctional in cazul lui Mercedes Vito. Cat costa si de unde cumperi? Pretul unui Sprinter porneste de la 17.886 euro CIP (22.280 euro cu toate taxele incluse) in varianta 308 CDI cu ampatament de 3000 mm pana la 24.656 euro CIP (30.578 euro cu taxe) la modelul 316 CDI cu ampatament de 4025 mm. Desi ofera un plus de spatiu, pretul lui Vito nu este cu mult mai mare, fiind de ajuns doar 18.248 euro CIP pentru Vito CDI 109 pe motorina, in timp ce cea mai ieftina motorizare pe benzina ajunge la 23.384 euro CIP (aproximativ 31.500 euro cu toate taxele incluse). Varianta Vito 123 de 231 cai putere este cea mai scumpa ajungand la 26.550 euro CIP. Toate aceste modele pot fi achizitionate in Baia Mare prin Fortuna Leasing, care ofera pentru cumpararea in sistem leasing o dobanda speciala de doar 8,5%, o perioada de derulare a contractului de 1-5 ani si cu un avans de 15-50% din valoarea automobilului. Claudiu BABAN

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.