Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Trezoreria se pregăteşte pentru Mileniul III. Greu
În anul 2014, Trezoreria română nu a auzit de internet banking şi, mai nou, nici serviciul telefon banking nu mai este disponibil. Situaţia care îngreunează şi mai mult activitatea mediului de afaceri a fost subiectul unei interpelări adresate de deputatul Gheorghe Şimon. Ministerul Finanţelor răspunde că visul numit tehnologie va deveni realitate şi pentru Trezorerie. Doar că nu se ştie când…
Modul birocratic şi greoi în care lucrează Trezoreria cu agenţii economici a ajuns recent în atenţia Ministerului Finanţelor, Camelia Petrescu, printr-o interpelare a deputatului Gheorghe Şimon. În condiţiile în care toată lumea doreşte relansarea economiei, creşterea încasărilor la bugetul de stat şi ajutarea agenţilor economici, deputatul cere soluţii pentru rezolvarea acestei probleme birocratice: „Trezoreria ar trebui să se comporte ca o bancă adevărată, atât timp cât se plătesc comisioane pentru operaţiunile derulate prin conturile deschise la Trezorerie. Crearea unei aplicaţii online de tip Internet banking ar da posibilitatea efectuării de operaţiuni online şi ar uşura foarte mult gestionarea acestor conturi de către firme. Şi un serviciu de tip Telefon Banking, folosit cu succes de toate băncile din România, ar veni în sprijinul agenţilor economici”.
Deşi această problemă afectează întregul sistem de afaceri, răspunsul ministerului este extrem de stufos şi plin de speranţă, însă nu cuprinde niciun termen concret: „amintim faptul că în scopul fluidizării fluxurilor comerciale existente între unităţile Trezoreriei Statului, operatorii economici şi instituţiile de credit, la nivelul Ministerului Finanţelor Publice sunt încheiate protocoale cu un număr însemnat de instituţii de credit (25 de instituiţii de credit), în baza cărora operatorii economici împuternicesc instituţia de credit să efectueze în numele acestora o serie de operaţiuni în relaţia cu Trezoreria Statului, printre care menţionăm operaţiunea de preluare a fişierelor cu extrasele de cont sau cea de efectuare a operaţiunilor de plăţi”.
Numai că, ceea ce uită ministerul e faptul că transferul banilor din contul firmei din trezorerie în cel din bancă înseamnă timp şi bani. Ministerul mai arată că are în derulare un „amplu proiect” de modernizare a actualului sistem de eliberare a extraselor de cont pe suport hârtie, adresat deocamdată instituţiilor publice, dar care va fi extins şi agenţilor economici. Deci, internet banking sau telebanking rămâne tot un vis. Deocamdată.