• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 11 August 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 14 Mai , 2013

Transportatorii români, discriminaţi

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România atenţionează autorităţile române că, prin actualele practici legislative „mioritice”, transportatorii români sunt, din nou, discriminaţi acasă. Acolo unde legislaţia naţională/europeană este opţională, România este prima care o aplică, iar acolo unde e obligatorie - e ultima.

 
 

Astfel, conform Directivei nr. 96/53/CE, Statele Membre pot solicita echiparea cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului, acest act comunitar fiind transpus în legislaţia românească prin ORDINUL nr. 1640 din 8 noiembrie 2012. În practică, nici un alt Stat Membru UE nu utilizează astfel de plăcuţe.

Prin comparaţie - deşi Acordul ADR privind transportul rutier internaţional de mărfuri periculoase prevede obligativitatea ca certificatele de pregătire profesională a conducătorilor auto să fie eliberate pe suport de plastic, fiind transpusă în legislaţia românească prin ORDINUL nr. 2264 din 19 decembrie 2012 cu intrare în vigoare în data de 01.01.2013, România nu a reuşit până în prezent să elibereze cardurile de plastic ADR obligatorii, creând probleme tuturor transportatorilor care efectuează operaţiuni internaţionale în UE şi în afara UE, în baza acestui Acord.

În schimb, România este singura ţară din lume care aplică cerinţa de echipare cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului.

Aceste plăcuţe reflectă, de fapt, dimensiunile precizate în cartea de identitate pentru vehicule fără dispozitive cuplare remorcă/semiremorcă. În cazul vehiculelor cu dispozitive cuplare remorcă/semiremorcă, plăcuţele vor reflecta dimensiunea ansamblului, fiind necesară prezenţa lor la RAR pentru măsurare.

 

În România există circa 120.000 vehicule de transport marfă peste 3.5 t, din care aproximativ 80.000 sunt vehicule articulate pentru care sunt necesare plăcuţe care să reflecte dimensiunea ansamblului. Rezultă, astfel, o afacere de cca. 2,5 mil. Euro doar pentru fabricantul de plăcuţe!Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită anularea cerinţei de echipare cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului din legislaţia românească, având în vedere neclaritatea acesteia şi distorsiunile pe care le creează pe piaţa naţională de transport rutier, fără a aduce beneficii evidente care să-i justifice aplicarea:

 

- Deşi Ordinul nr. 1640/2012 stabilind echiparea cu plăcuţe cu dimensiunile şi masele maxime autorizate ale vehiculului a fost publicat în 26.01.2013, iar plăcuţele vor fi obligatorii începând cu data de 26.05.2013, până astăzi nu s-a eliberat nicio plăcuţă. În consecinţă, Ordinul a fost publicat de 6 luni, iar transportatorilor rutieri li se cere aplicarea acestuia în 2 săptămâni!

 

- În acelaşi timp, lipsa plăcuţelor se sancţionează cu amendă de la 8.000 lei, la 12.000 lei, nefiind clar dacă pentru un tractor cu semiremorcă se aplică de 2 ori!

 

- De asemenea, nu este clar cum s-ar putea aplica această cerinţă, prevăzută numai de legislaţia românească, transportatorilor străini. În consecinţă, transportatorii români sunt, din nou, discriminaţi acasă faţă de transportatorii străini care efectuează operaţiuni pe teritoriul României.

 

- Introducerea acestei obligaţii suplimentare pentru transportatorii rutieri este justificată de autorităţile române ca fiind în scopul facilitării controlului vehiculelor în trafic – când, de fapt, soluţia reală ar fi o mai bună şcolarizare a inspectorilor care efectuează controlul!

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.