• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 14 August 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 16 Iulie , 2012

Transparenţa în citirea contoarelor. Şi eu pot citi apometrul

Utilizatorii serviciilor SC VITAL SA pot oricând să verifice modul în care s-a efectuat citirea contoarelor de branşament (aparatura utilizată la determinarea cantităţii de apă consumată în vederea facturării) sau pot solicita să fie prezenţi în momentul în care angajaţii societăţii desfăşoară această activitate.

 

SC VITAL SA efectuează citirea contoarelor cu o anumită periodicitate: lunară pentru operatorii economici şi trimestrială pentru populaţie. În situaţia citirilor trimestriale, în intervalul dintre două citiri, abonatului i se facturează un consum estimat, rezultat din media consumurilor anterioare. (Exemplu, dacă un contor de apă a fost citit în luna ianuarie şi a avut indexul 10, apoi a fost din nou citit în luna aprilie şi a avut indexul 40, rezultă un consum în cele trei luni de 30 mc de apă. În lunile următoare se vor factura utilizatorului 10mc de apă /lună, adică media consumurilor din lunile anterioare).

 

Etapele parcurse în cadrul mecanismului de citire şi facturare a consumului de apă sunt următoarele:

La citirea contoarelor se întocmeşte un proces verbal în care sunt trecute indexurile acestora, atât de la citirea anterioară, cât şi indexul din momentul citirii. Un exemplar din acest proces verbal se lasă utilizatorului (în cutia poştală, la afişierul blocului). Afişarea procesului verbal este o primă metodă de informare a consumatorilor asupra volumului de apă consumat în intervalul de timp dintre două citiri.

 

Data la care se efectuează citirea contoarelor este aproximativ aceeaşi cu cea din urmă cu trei luni (excepţia o reprezintă zilele de sâmbătă sau duminică, când se decalează cu o zi mai repede, sau după caz, mai târziu).

 

După perioada efectuării citirilor pot apărea diferenţe între volumele de apă facturate şi între valoarea facturilor emise. Aceste diferenţe se pot datora neuniformităţii consumurilor anterioare sau unor defecţiuni pe reţeaua interioară. În ambele împrejurări factura de regularizare va fi întocmită respectând exact datele citirii.

 

Utilizatorii au la îndemână soluţii pentru a verifica şi a ţine sub control valorile consumurilor. În acest sens, recomandăm ca atunci când se modifică numărul consumatorilor, sau există suspiciuni în legătură cu buna funcţionare a aparatului de măsurare-înregistrare, să se solicite o citire a apometrului (printr-un simplu apel la SC VITAL SA, telefon: 0262/215150,1,2), chiar dacă intervalul de timp de 3 luni nu a trecut, De asemenea, dacă utilizatorii doresc facturarea consumului efectiv dintr-o anumită lună, pot sa efectueze singuri citirea contorului şi să transmită indexul acestuia la sediul SC VITAL SA, str. Gheorghe Şincai nr. 21, Biroul relaţii cu clienţii (program: luni – joi: 07.00 – 15.00, vineri 07.00 – 13.00).

În cazul în care în urma facturării consumurilor abonaţii consideră că ar exista neconcordanţe între consumul de apă şi indicaţiile contorului, pot solicita recitirea împreună cu un angajat al societăţii sau pot verifica singuri dacă citirea este conformă. Ulterior, daca într-adevăr se constată diferenţe, informaţiile în cauză se transmit societăţii noastre. Recomandăm, ca în cazul unor consumuri mari de apă, să se verifice şi eventualele pierderi sau defecţiuni care pot apărea pe reţeaua interioară a abonatului (situată după contorul de branşament, în sensul de curgere al apei).

 
 
Director general, Geza Gasparik

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.