• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Duminică , 20 Mai , 2012

Totul pentru Maramureş

Un an istoric pentru Spitalul Judeţean

 

De aproape 2 ani, se află în implementare un proiect major pentru sănătatea maramureşenilor: „Reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă “Dr. Constantin Opriş” Baia Mare”,a cărui valoare totalădepăşeşte 16 milioane de Euro. Obiectivul general al proiectului îl constituie reabilitarea Spitalului Judeţean de Urgenţă “Dr. Constantin Opriş” din Baia Mare, adică reabilitarea structurii de rezistenţă, alinierea construcţiei la normativele actuale de siguranţă la foc, implementarea măsurilor necesare de respectare a normelor pentru persoanele cu dizabilităţi, reabilitarea termică a clădirii. La acestea se adaugă refacerea circulaţiilor pe verticală, ventilaţiile, cablajele electrice şi instalaţiile sanitare, precum cele pentru gaze medicale.
Durata de implementare era de 23 de luni de la data semnării contractului. Deocamdată s-a executat mai mult de o treime din graficul de lucrări şi s-a obţinut o prelungire a duratei de execuţie. Pe lângă îmbunătăţirea condiţiilor sanitare, creşterea gradului de confort şi de igienă de vor beneficia pacienţi, prin acest proiect vor creşte şi alţi indicatori: eficienţa energetică cu peste 70%, numărul de persoane care beneficiază de infrastructură reabilitată cu 7.56%. De asemenea, vor fi reduse costurile de operare a spitalului (cheltuieli cu utilităţile) de la 5.074 mii lei la 3.987 mii lei anual.

 

UPU intră în reabilitare!

 

Având o unitate etalon SMURD, evident era necesară şi reabilitarea Unităţii de primire urgenţă. Vestea bună a venit recent, după numeroase demersuri făcute la Bucureşti. Preşedintele CJ a ţinut să precizeze că pentru lucrările noii clădiri UPU vom primi o finanţare de 850.000 euro, un aport însemnat în obţinerea banilor necesari avându-l senatorul Gheorghe Mihai Bîrlea şi deputatul Nicolae Bud. La această sumă se va adăuga partea de cofinanţare a Consiliului Judeţean Maramureş, în jur de 50.000 de euro.

 
RMN în Baia Mare!

Din toamnă, pacienţii Spitalului Judeţean Baia Mare vor avea la dispoziţie şi un aparat de rezonanţă magnetică (RMN), care se alătură altor aparate performante ce situează spitalul maramureşean pe aceeaşi scară cu mari centre universitare din ţară. Nici această aciziţie nu era posibilă fără aportul Consiliului Judeţean care a înţeles importanţa şi necesitatea unui astfel de aparat.

 
Sprijin pentru SMURD
 

Preşedintele CJ s-a preocupat în permanenţă şi de dezvoltarea Serviciului SMURD, în vederea diminuării timpului de răspuns şi rezolvarea cu operativitate a cazurilor medicale de urgenţă din toate aceste zone, tocmai pentru a putea asigura cetăţenilor asistenţa medicală rapidă şi complexă, din partea unor structuri profesioniste.

Achiziţionarea celor 4 autospeciale S.M.U.R.D. pentru dotarea staţiilor a fost posibilă datorită sprijinului financiar al Consiliului Judeţean Maramureş, care este partener în Programul Operaţional Regional al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Transilvania de Nord, în cadrul proiectului ”Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord”, din care face parte şi Consiliul Judeţean Maramureş. Valoarea totală a proiectului pentru judeţul Maramureş se ridică la circa 2,8 milioane de euro. 

 

Proiectul "Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor"

- Preşedintele CJ, Mircea Man dă asigurări maramureşenilor că nu vor exista pericole odată cu funcţionarea acestui sistem de gestionare a deşeurilor

 

Realizarea unui Sistem de Management Integrat a Deşeurilor în Maramureş este un proiect extrem de îndrăzneţ pentru autorităţile judeţene, dar, mai ales benefic pentru locuitorii acestui judeţ. Proiectul este unul extrem de complex, cu finanţare europeană, derulat prin Consiliul Judeţean Maramureş. Valoarea acestuia se ridică la aproximativ 70.000 euro.

Proiectul „Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Maramureş” cuprinde: un Centru de management al deşeurilor în comuna Fărcaşa, staţie de trasfer şi sortare în Sighetu Marmaţiei, staţie de trasfer în Târgu Lăpuş, şapte centre de colectare a deşeurilor voluminoase în Baia Mare, Sighetu Marmaţiei, Vişeu de Sus, Borşa, Seini, Somcuta Mare, Târgu Lăpuş, închiderea a şase depozite neconforme din mediul urban (Satu Nou de Jos, Rohia-Târgu Lăpuş, Seini, Tepliţa-Sighetu Marmaţiei, Vişeu de Sus, Arinieş-Borşa).

Pe 261, 928 km Drumuri Naţionale din Maramureş se execută în prezent lucrări de reabilitare

 

Pe Drumurile Naţionale din judeţ, în momentul de faţă sunt derulate proiecte în valoare de 462.55 milioane euro, prin Ministerul Transporturilor. Este vorba de 261, 928 km drumuri naţionale, pe care sunt executate lucrări de reabilitare.

 
Traseu rutier ÎN EXECUŢIE:
 

Reabilitare DN1C/DN 19, Baia Mare-Livada, Livada–Halmeu, Satu Mare-Livada. Proiectul are o lungime de 76,62 km, din care în Maramureş - 25,875 km şi este finanţat prin BEI. Valoarea totală este de 37 milioane euro. Executant Vakond. Stadiul actual este de peste 40%.

 

Reabilitare DN 1C, Dej – Baia Mare, cu o lungime de 86,490 km, din care în Maramureş - 38.990 km şi o valoare estimată de 58 milioane euro (BEI). Executant FCC. Stadiul actual este de 51,3%.

 

Reabilitare DN 18, Baia Mare – Moisei - Iacobeni, cu o lungime de 197,53 km şi o valoare estimată de 235 MEURO, prin finanţare BEI. Din Baia Mare la Sighetu Marmaţiei 47,2 km pentru 45 milioane euro. Executant – Aktor. De la Sighetu Marmaţiei la Moisei, 62 km pentru 32,5 milioane euro, executant – Spedition UMB şi de la Moisei la Iacobeni, 89 km pentru 81 milioane euro, executant Shapir.

 
Traseu rutier ÎN PREGĂTIRE:
 

Modernizare DN 18 B, Baia Mare – Târgu Lăpuş, pe o lungime de 80,062 km. Proiectul are o valoare de 105 milioane euro, buget de stat şi este în pregătire documentaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare.

 

Varianta de ocolire Sighetul Marmaţiei, cu o lungime de 6,28 km şi o valoare de 8 milione euro. Deocamdată nu există finanţare pentru execuţie.

 
Traseu Feroviar în execuţie:
 

Linia 412 Apahida -Baia Mare: Punere în siguranţa a infrastructurii şi regularizare albie pod km 151+680, cu finanţare de la bugetul de stat şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE). Valoarea totală este 3,8 milioane euro.

 
Traseu Feroviar în pregătire:
 

Reabilitarea staţiei CFR Baia Mare, cu finanţare FEDR. Valoarea totală este de 10 milioane euro. În momentul de faţă se actualizează documentaţia şi va fi lansată în licitaţie anul viitor.

 

Tunel RUNCU km 3+685 Valea Vişeului Petrova - fără finanţare pentru faza de execuţie. Termen de finalizare este 2014, iar valoarea totală este de 4 milioane euro.

 

Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, cu o valoare totală actualizată de 1,2 milioane euro. Proiectul se află la momentul actual în faza de cerere de finanţare în evaluare la AMPOST.

 

Reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată pe raza SRCF Cluj, cu finanţare FEDR. Valoarea totală este de 550 mii euro, cu termen de finalizare 2012. În momentul actual se află în pregatire cererea de finanţare.

 

Lucrări de infrastructură ale drumurilor judeţene prin PNDI

 

În curând vor începe lucrări pe două tronsoane de drum judeţean Vadu Izei-Săcel şi Ruscova-Poienile de Sub Munte

Acestea sunt cuprinse în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI). În primă fază, cel mai exact la finele lunii aprilie, Maramureşul intră în discuţie cu lucrări pe două tronsoane.

Principalele tronsoane de drum din judeţ cuprinse în PNDI sunt:

          DJ 186 – 52,5 km:Vadu Izei – Onceşti – Mănăstirea Bârsana – Rozavlea – Bogdan Vodă – Sălistea de Sus – Săcel;
          DJ 109F – 23,3 km - Drăghia – Vălenii Lăpuşului - Târgu Lăpuş;
          DJ 108A – 12,4 km - Gârdani – Tămaia – Ardusat;
          Drumul 108D – 16,1 km - limita Sălaj – Ariniş – Gârdani;
          DJ 193 – 13,1 km - limita Satu Mare – Pod Ardusat – Colţirea – DN1C;
          DJ 184B – 14,0 km - Ciolt – Preluca Nouă – Copalnic;
          DJ 185 – 7,0 km - Bistra – Valea Vişeului;
          DJ 193E – 3,1 km - limita Satu Mare – Fărcaşa;
          DJ 182B – 3,6 km - Remeţi pe Someş – Ulmeni - Băiţa de Sub Codru;
          DJ 187 – 6,3 km - Poienile de Sub Munte;
          DJ 186C – 3,3 km - Bogdan Vodă – Ieud;
          DJ 184A – 2,6 km - Chechiş – Coruia.

 
 

Bastionul Măcelarilor – un obiectiv de excepţie inclus în circuitul turistic internaţional

 
 

Bastionul Măcelarilor, monument de secol XV a făcut parte din vechile fortificaţii ale cetăţii Baia Mare. O perioadă îndelungată a fost lăsat în paragină, curtea exerioară fiind transformată în talcioc şi parterul Turnului Măcelarilor fiind utilizat ca depozit de covoare, pentru comercianţii ambulanţi. Dacă nu se intervenea la timp prin acest proiect exista pericolul ca obiectivul se se degradeze total, acoperişul şi zidurile de piatră ale Turnului Măcelarilor având urgentă nevoie de refacere şi restaurare.

Bugetul proiectului - 1.786.028 Euro, din care co-finanţarea Consiliului Judeţean Maramureş este de 267.904 Euro, reprezentând 15% din valoarea totală a proiectului.

 
 
Proiectul “Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord”

În contextul dezvoltării turismului în judeţul Maramureş, unul dintre proiectele de anvergură despre care amintea preşedintele CJ, Mircea Man, este “Circuitul bisericilor de lemn din Transilvania de Nord”. Valoarea acestuia se ridică la 20.233.536 de lei (circa 4,5 milioane de euro), 85% din sumă fiind contribuţia UE, 2% Consiliul Judeţean Maramureş şi 13% contribuţia Guvernului.

Cele 16 biserici din lemn incluse în acest proiect sunt: Ieud Deal, Ieud Vale, Poienile Izei, Rozavlea, Ocna Şugatag, Bârsana, Deseşti, Copalnic Mănăştur, Budeşti, Bogdan Vodă, Botiza, Remetea Chioarului, Săcălăşeni, Şişeşti, Călineşti, Şurdeşti.

Aeroportul Baia Mare e o poveste frumoasă

 

„Aeroportul Internaţional Baia Mare este, într-adevăr, o poveste frumoasă. În special pentru mine, care zbor mult şi am folosit de peste 20 de ani serviciile acestuia. Este unul din motivele pentru care am dorit întotdeauna să îl promovez şi să îl dezvolt. De când am venit la preşedinţia Consiliului Judeţean am dorit să mă implic în dezvoltarea Aeroportului Baia Mare. Pasagerii care călătoresc des pot să vadă acest lucru, l-au simţit şi pe durata diferitelor faze de lucrări efectuate atât la pistă, cât şi la terminal. Mult mai important este pentru mine aspectul nevăzut de pasageri, dar deloc de neglijat, al serviciilor de navigaţie şi siguranţă aeriană, cărora le-am acordat o atenţie deosebită. O realizare pentru noi şi pentru Maramureş este că, la sfîrşitul anului 2011, am reuşit să instalăm un balizaj nou, performant, de categoria a II-a, în conformitate cu cerinţele actuale ale aviaţiei internaţionale. Efortul financiar al Consiliului Judeţean Maramureş a fost de 1,5 milioane euro pentru balizaj şi lucrări conexe (sisteme de siguranţă, transformatoare, panouri electrice etc), iar reacţia pozitivă a companiilor aeriene şi a piloţilor a venit de îndată, siguranţa la aterizare acum fiind mult sporită. În 2012 se va finaliza şi un sistem de aterizare instrumentală, anexat balizajului, în valoare de aproximativ 800.000 euro” – Mircea Man.

Comentariile celorlalți

Olaru pe 26.05.2012 la 07:54

Căldura câștigata prin anveloparea clădirilor se pierde odată cu aerul viciat in activitatea de aerisire care devine mai frecvent necesara pentru combaterea mucegaiului. Disconfortul si obligativitatea menținerii condițiilor sanitare (școli , spitale.) implica zugrăveli frecvente al căror costuri se adaugă la costul căldurii pierdute prin aerisire. O reabilitare eficienta este posibila dar numai cu recuperarea căldurii din aerul viciat. Astfel pe lângă combaterea eficienta a mucegaiului este recuperata o cantitate suplimentara de energie termica (comparabila cu cea menținuta prin termoizolare) cu o creștete neglijabila a investiției. Soluția este o invenție romanească brevetata de OSIM cu nr.125399
Olaru.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.