• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 13 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 27 Mai , 2016

Tomograful lui Sabin / Mura 5

... „Comunicarea politică trebuie înţeleasă ca fiind ansamblul mijloacelor prin care se urmăreşte atragerea sau menţinerea fidelităţii publicului alegător faţă de un simbol politic şi are cel mai larg public dintre toate formele de comunicare similare.

Chiar dacă se adresează majorităţii alegătorilor, omul politic nu îşi poate permite să adopte mereu acelaşi mesaj, ci trebuie să-şi adapteze discursul, operând câteva segmentări în cadrul marelui grup ţintă pe care îl vizează. Este cu atât mai necesară sensibilizarea acelor grupuri cunoscute pentru dezinteresul manifestat faţă de politică, ceea ce îl pune pe omul politic într-o situaţie dificilă: pe de o parte trebuie satisfăcuţi cei avizaţi de mesajele electorale, pe de altă parte,trebuie înfrântă reticenţa celor care înclină să le respingă, fie din suspiciune sistematică, fie din dezinteres total.

Există o categorie de cetăţeni care nu acordă importanţă mesajului politic, aceşti pasivi putând atinge chiar 90% din totalul electoratului, plasându-i pe cei activi într-o minoritate aproape nesemnificativă. Se pot distinge diverse grade de partizanat politic.

 

Cea mai simplă dihotomie a electoratului, în funcţie de gradul de aderare la o doctrină de partid, ar putea fi: cei convinşi, cei ostili şi cei ezitanţi. O altă clasificare i-ar putea opune pe cei devotaţi celor distanţi, ambii făcând parte dintre cei duri, incluzând şi pe cei nesiguri, care au o predispoziţie perceptibilă pentru a vota pe altcineva,deci pot fi cuceriţi, la care se adaugă ezitanţii absoluţi, care se abţin în general de la vot, alături de neparticipanţii voluntari. Un rol deosebit de important îl au formatorii de opinie ca doctorul, învăţătorul, preotul etc., mai ales într-o comunitate structurată ierarhic, mulţi alegători votând în funcţie de îndemnurile acestora.

Personalitatea pilot aparţine însă mai degrabă lumii vedetelor de consum, rolul ei fiind de stea care va lumina candidatul.

Apoi sunt experţii, profesionişti mass-media, care vor comenta evenimentele, încercând să analizeze opinia publică sau să prevadă evoluţia acesteia. Dacă influenţa notabilităţilor, a personalităţilor pilot şi a experţilor se exercită oarecum de sus în jos, influenţa ghidului de opinie este pe orizontală. El este aproape ca noi toţi.

De obicei, este bun specialist într-un domeniu, deosebit de sensibil la informaţiile care au legătură cu profesia sa, este întotdeauna informat şi se expune mass-mediei, are numeroase contacte cu cei cărora le este ghid,dar şi cu alţi lideri de opinie. Ajută membrii colectivităţii din care face parte să se identifice şi să se desprindă de masa anonimă.

 

Aşadar, cu cât calitatea argumentelor conţinute de un mesaj electoral generează mai multe idei favorabile la auditoriu, cu atât efectul persuasiunii creşte şi schimbările atitudinale şi comportamentale vor fi mai mari. Iar faţa malefică a persuasiunii este propaganda. Bun venit!”...

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.