• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 14 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Joi , 28 Aprilie , 2016

Tomograful lui Sabin / Mura 4

...„Obiectivul oricărui demers de comunicare a candidatului politic este să determine la receptori un comportament de votare. Chiar dacă receptorul este atent la comunicare, impactul persuasiv va fi mic sau chiar va eşua dacă nu va înţelege argumentele sursei din cauză că sunt prea complexe sau dacă nu va accepta concluziile mesajului candidatului.

Dacă auditoriul a fost convins, deci a acceptat mesajul electoral, dar schimbarea atitudinală nu va fi durabilă şi de profunzime, oamenii îşi vor schimba opinia indusă, chiar înainte de ziua alegerilor. Informaţia primită va fi supusă unui proces de prelucrare cognitivă, va fi analizată critic, va fi corelată cu experienţele anterioare ale individului referitoare la candidat şi cu argumentele conţinute în mesaj.

 

Nu în ultimul rând, informaţia persuasivă va fi supusă gândirii euristice pentru a valida credibilitatea sursei. Mesajul candidatului poate fi acceptat chiar şi în lipsa unei motivaţii logice dacă individul prezintă atractivitate. Prin încrederea acordată de alegători, candidatul chiar este investit cu credibilitate. Eficienţa mesajului va fi cu atât mai mare cu cât nivelul de educaţie, statutul social, inteligenţa şi competenţa profesională atribuite candidatului par mai mari, iar ca urmare, mesajul va fi considerat că poartă informaţii pertinente, reale.

 

O altă competenţă necesară este sinceritatea, reală sau aparentă, sugerată de faptul că emiţătorul comunică doar ceea ce ştie, este sau pare dezinteresat de rezultatele demersului său comunicativ,  este sau pare lipsit  de intenţia de persuasiune, apără sau pare să apere o poziţie contrară propriului interes. În funcţie de informaţiile pe care le deţine despre candidat înainte de a asculta mesajul persuasiv, dar şi în funcţie de conţinutul discursului, alegătorul îşi va construi o reprezentare a candidatului de la care va aştepta un anume comportament politic. Eficacitatea mesajului depinde de confirmarea acestor aşteptări.

Când candidatul este atractiv ca aspect fizic, personalitate, farmec personal, conduită, capturarea alegătorului se face prin procese de identificare cu sursa, pe baza sentimentului de admiraţie încercat, deoarece opinia este în cea mai mare măsură determinată de sentimente şi mai puţin de logică. Schimbarea comportamentului politic, dacă nu este integrată în sistemul de valori şi convingeri al alegătorului, devotamentul fiind dependent de durata legăturii afective stabilite între alegător şi candidat, va putea fi oricând revocat.

 

Contactele directe sau prin mass-media fac să crească atractivitatea şi durabilitatea relaţiei, pentru că oamenii se lasă influenţaţi cel mai adesea de cei asemănători lor, de cei care au atitudini şi comportamente similare lor, dar şi de cei cu trăsături şi comportamente diferite de ale lor, în măsura în care sunt cele pe care, chiar dacă nu le au, şi-ar dori să le aibă, complementaritatea generând atractivitate. Ceea ce poate convinge alegătorul de bunele intenţii este chiar imaginea atractivă proiectată. Cel ce radiază energie, entuziasm, autoritate prin aspectul său propriu-zis, dar şi prin stilul şi dinamismul  discursului său, va determina auditoriul să-l accepte ca fiind credibil”...

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.