• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 27 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 13 August , 2007

Subprefectul Achim sfideaza legea

Conducerea administrativa a judetului, Consiliul Judetean si Prefectura imparte „frateste” Palatul Administrativ, o cladire emblema pentru Baia Mare. In ultimii ani disputa pentru respectiva cladire a devenit mai apriga intre cele doua institutii, ca si organizarea activitatii in imobil. Cati conducatori, atatea obiceiuri. Regulamentul de functionare al Palatului are prevederi clare. Este lege. Cu toate acestea, unii din sefii administrativi ai judetului se cred deasupra legii. In ultima perioada de timp, mai multe masini din categoria celor folosite de personalitatile judetului sunt parcate pe trotuarul din fata Palatului Administrativ. Un fel de „la umbra nucului batran”. Aceste masini ne-au atras atentia prin faptul ca sunt aproape zilnic parcate intr-o zona considerata „protejata”. Istoria zonei din fata Palatului Administrativ este la fel de zbuciumata ca si cea a locatarilor cladirii. In primii ani de dupa Revolutie nu a existat un regulament clar cu privire la modul in care trebuie parcate masinile celor care isi desfasurau activitatea in Palat. De altfel, nici nu erau asa de multe masini. Iar activitatea a fost plina de entuziasm revolutionar. Dupa alegerile din primele mandate, odata cu dezvoltarea initiativei private, a luat avant si achizitionarea de masini de lux pentru alesi, dar si proprietate privata. Noroc ca Palatul, prin constructie, a avut prevazuta o parcare mare, iar pentru masinile institutiei, o parcare la subsolul cladirii. Alesii si masinile lor minunate In ultimii sapte ani gusturile alesilor in materie de masini s-a schimbat. Cei care au condus judetul au inceput sa aiba pretentii in materie de masini. Presedintii de CJ, prefectii, consilierii judeteni ori conducatori ai unor directii subordonate institutiilor administrative maramuresene au schimbat costumul si camasa, dar si masina, devenit un obiect indispensabil in cariera unui politician care se respecta. Odata cu cresterea numarului de masini, au inceput sa apara si probleme cu parcarea lor. La sedintele de CJ, zeci de masini (ale consilierilor) invadau Palatul. Se parca pe orice latura a cladirii, pe orice trotuar, oriunde si fara restrictie. Incet, dar sigur, Palatul a inceput sa fie sufocat de masinile functionarilor proprii si ale celor care aveau treaba acolo sau prin zona. Fiind parcare buna, posesorii de masina ce locuiau in apropiere au inceput sa-si parcheze masinile in parcarile Palatului. Haos, inghesuiala, mizerie. Trei coordonate care au caracterizat activitatea posesorilor de masini, dar si de functii. Prima tentativa de rezolvare a problemei a fost la inceputul anului 2000. Sefii de atunci ai administratiei au interzis accesul masinilor alesilor mai mici in grad. Nu se putea parca in fata intrarilor in Palat sau pe trotuarele adiacente. A fost scandal, dispute in CJ, amenintari si actiuni de forta. Cei mai vehementi au fost consilierii judeteni. Alesii nu au vrut sa isi parcheze minunatele lor masini in parcarea destinata „vulgului”. Protectie anti-tero De la inceputul actualului mandat al prefectului Gyongyke Bondi, in zona „0” a Palatului Administrativ au aparut doua bariere ce blocheaza accesul masinilor in fata cladirii administrative. Barierele au fost folosite doar cand in Baia Mare a avut loc vreo vizita importanta si intrarea in Palat s-a facut pe usa de protocol. In rest…La inceput, barierele au fost obiect de disputa. Alesii nu au mai putut intra pe zona „interzisa” doar daca aveai o cartela ce deschidea bariera. Povestea a fost intoarsa pe fata si pe dos de presa, de politicieni, de sefi…Multi au vorbit degeaba, iar altii au ajuns sa se descurce. Subprefectul democrat, Gheorghe Achim, isi parcheaza masina proprietate personala pe un trotuar din fata Palatului. Fara jena si in dispretul legii. Intrigati de faptul ca doar Achim are privilegiul de a parca intr-o zona considerata interzisa ne-am interesat si am aflat un lucru interesant. Dupa problemele cu atacurile teroriste din intreaga lume, Guvernul Romaniei a emis o hotarare cu putere de lege prin care se spune ca in apropierea cladirilor guvernamentale nu se pot parca masini. Din aceasta cauza au fost puse cele doua bariere. Pentru subprefectul Achim legea este o chestiune optionala. El vrea, si cine ii poate face ceva, sa parcheze unde vor muschii lui. Am fotografiat masina care poate fi vazuta zilnic acolo. Culmea e ca spre sfarsitul saptamanii, langa masina lui Achim se odihneau alte masini. Una era a sefului de la Pasapoarte, Florin Sironka, masina presedintelui CJ, Marinel Kovacs, cea a unui parlamentar (MM 02 SEN) si masina lui Achim, un frumos Peugeot. O problema de civilizatie Pentru a ne edifica daca Achim are un statut special am intrebat in stanga si in dreapta. Multi s-au ferit sa ne explice ca legea e lege pentru toti. Subprefectul Stefan Gonczi ne-a explicat, in schimb, de ce au fost puse barierele si cine are voie sa umble pe acolo cu masina. „Este o problema de civilizatie, in sensul ca ordinele se respecta. Este vorba de cultura. Sunt aici, in aceasta institutie, oameni care au umblat in tarile civilizate si stiu, cel putin teoretic ca legea trebuie respectata, iar in institutii administrative cu atat mai mult. Problema barierelor si oprirea accesului masinilor in zona la care va referiti a fost luata pentru a se elimina orice posibil incident in sau langa cladiri guvernamentale. Accesul in acest perimetru il au doar masinile care deservesc institutia CJ si a Prefectului. Zona nu este pentru parcaj, ci doar pentru acces. In garajul institutiei sunt locuri suficiente pentru masinile institutiei, iar cele personale pot fi parcate in parcarea de afara”, ne-a declarat Gonczi. Subprefectul crede ca nerespectarea regulamentelor reprezinta un act de „curaj” prin sfidarea autoritatii legii. Nicolae TEREMUTS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.