• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 6 Iunie , 2005

Sub imperiul denimului

In 1999, colaborarea de succes dintre trei italieni si un roman a parafat nasterea firmei internationale Working Blue. In numai sase ani, firma din Maramures a reusit o extindere uluitoare, adjudecandu-si titlul de lider pe piata confectiilor din judet. Acum, Working Blue se pregateste sa inaugureze propria sectia de creatie. Working Blue a luat fiinta in 1995, cand Gheorghe Covaci a amenajat o sectie de croitorie in vechile vestiare ale sectiei de prelucrare a inului si a inceput o afacere cu 50 de angajati. Ulterior, a intrat in contact cu trei oameni de afaceri italieni care au devenit asociati ai firmei specializate in prelucrarea si confectionarea produselor din denim si au adus utilaje japoneze, incepand, in acelasi timp, sa caute comenzi. Datorita profesionalismului de care a dat dovada la fiecare comanda, Working Blue a reusit sa-si castige clienti de renume si sa ocupe un loc printre liderii in domeniul confectiilor din Maramures. In prezent, firma a ajuns la 400 de angajati si are o lista impresionanta de clienti, din care nu lipsesc firme de prestigiu international (Gazz, Beneton, Calvin Klain, Bleudi Genova, Riffle sau Diesel). Si pentru ca firma a devenit profitabila, Covaci a elaborat impreuna cu partenerii sai un nou plan de extindere. Reporter: Nu v-a afectat criza de pe piata lohn-ului sau scaderea monedei europene? Gheorghe Covaci: Sigur ca ne-a afectat. Numai din cauza deprecierii euro pierdem peste 1 miliard de lei luna. Dar tocmai de aceea incercam sa gasim alte domenii complementare, astfel incat sa pastram un echilibru. E adevarat ca si piata de productie se muta inspre Ucraina si Moldova, dar noi nu intentionam sa mergem. Lucram deja cu un grup de firme bine structurat si avem si un grup de firme “de rezerva”. Sigur ca aceasta situatie instabila influenteaza si clientii nostri, dar incercam si aici sa pastram un echilibru. De exemplu, Calvin Klain se retrage incet din Romania, am mai avut de la ei o comanda mica, dar am inceput deja sa lucram cu Diesel. Rep.: De ce o sectie de creatie si design? G.C.: Incercam sa realizam un nucleu care sa acopere cam toate nevoile din acest domeniu de activitate. Dorim si cearea unei marci proprii si, totodata, a unei retele de desfacere. Numai ca astfel de investitii trebuie facute treptat. Au venit deja doi tehnicieni din Italia si incearca sa formeze aici o echipa. Avem in derulare si o investitie de 700.000 de euro, e vorba despre o sectie de vopsitorie in cadrul fabricii, pe care speram sa o inauguram in octombrie. Si asta tot pentru a putea oferi o paleta cat mai larga de servicii. Rep.: Ce presupune crearea unei linii complete de creatie si productie si a unei piete de desfacere interne? G.C.: Capital. Va dati seama ca o linie completa presupune sa achizitionam tot, incepand cu materiale si accesorii, sa avem un stoc, sa livram comenzi, sa putem oferi garantii. Dar asta incercam sa cladim, incet. Celelalte firme, unde am aceiasi asociati, ATOMO si Working Fashion, sunt o alta varianta de “rezerva”. Adica, daca piata denimului se clatina complet, stim ca vom disparea ultimii. Ioana LUCACEL

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.