• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 15 Martie , 2011

STUDIU DE OPORTUNITATE

* privind infiintarea si stabilirea modului de operare a serviciului de administrare a domeniului public si privat al judetului Maramures, in domeniul drumurilor judetene Capitolul 1. Descrierea activitatii serviciului de administrare a domeniului public si privat al judetului Maramures, in domeniul drumurilor judetene Conform art.5 pct.2 din OG71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, principalele activitati edilitar-gospodaresti, specifice serviciilor de administrare a domeniului public si privat, desfasurate la nivelul judetelor, trebuie sa asigure in domeniul administrarii drumurilor si strazilor: a) executarea lucrarilor de construire, modernizare si intretinere a strazilor si a drumurilor, in stricta concordanta cu documentatiile de urbanism si pe baza studiilor de circulatie si de trafic; b) verificarea starii tehnice a strazilor, identificarea si localizarea degradarilor produse in carosabil si remedierea operativa a acestora; c) cresterea eficientei lucrarilor de construire, reabilitare si intretinere a strazilor si a drumurilor, prin adoptarea unor solutii, materiale si tehnologii performante; d) organizarea fronturilor de lucru, semnalizarea corespunzatoare a lucrarilor si adoptarea restrictiilor de circulatie necesare desfasurarii traficului in conditii de siguranta pe toata durata executiei lucrarilor de construire, modernizare si intretinere a strazilor; e) evitarea si/sau limitarea deteriorarii domeniului public, determinata de executia lucrarilor de constructii, precum si refacerea zonelor adiacente afectate; f) elaborarea, impreuna cu organele specializate ale Ministerului de Interne, a studiilor de trafic, in concordanta cu planurile de urbanism si cu programele de dezvoltare economico-sociala de perspectiva a localitatilor; g) organizarea circulatiei rutiere in localitati si optimizarea traseelor in functie de fluxurile de vehicule si pietoni, prin lucrari si amenajari rutiere, instalatii de dirijare si semnalizare, amplasarea si montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor si a altor instalatii de avertizare; h) realizarea si intretinerea in perfecta stare de functionare a instalatiilor de dirijare a circulatiei, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere si a marcajelor; i) perfectionarea si modernizarea mijloacelor de semnalizare si avertizare rutiera si de dirijare a circulatiei; j) amenajarea, intretinerea si exploatarea locurilor de parcare si afisaj publicitar pe strazi si in alte locuri publice, in conditiile stabilite prin planurile de urbanism si studiile de circulatie. Prin extensie, art.8 pct.3 din ordonanta se aplica si asupra gestiunii externe, adica sarcinile si functiile prin care se exercita competentele si atributiile autoritatilor administratiei publice locale si se transpun in practica politicile si strategiile adoptate la nivelul consiliilor judetene, sunt urmatoarele: a) inventarierea si evidenta bunurilor proprietate publica si privata a unitatilor administrativ-teritoriale; b) administrarea, gestionarea si exploatarea eficienta a domeniului public si privat si a bunurilor specifice infra-structurii edilitar-urbane; c) elaborarea politicilor si strategiilor cu privire la infiintarea, organizarea si functionarea serviciilor de administrare a domeniului public si privat; d) elaborarea programelor de dezvoltare si modernizare a infrastructurii edilitar-urbane a localitatilor; e) elaborarea normelor si regulamentelor locale privind administrarea, gestionarea si exploatarea serviciilor de administrare a domeniului public si privat de interes local. Aceste sarcini, aplicate in domeniul drumurilor, sunt descrise in anexa nr.1 din Ordinul nr. 346 din 15 mai 2000 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 78/1999 pentru aprobarea Nomenclatorului activitatilor de administrare, exploatare, intretinere si reparatii la drumurile publice la capitolul A, astfel: A. Servicii pregatitoare aferente intretinerii si repararii drumurilor publice A.1. Gestionarea drumurilor publice din administrare A.2. Intocmirea documentatiilor tehnico-economice pentru lucrarile de intretinere si reparatii la drumuri A.3. Asigurarea calitatii si a controlului tehnic al calitatii, activitate laboratoare A.4. Studii, cercetari, experimentari, inclusiv urmarirea in exploatare a acestora A.5. Coordonarea dezvoltarii unitare a retelei de drumuri publice A.6. Monitorizarea controlului mijloacelor de transport pe drumurile publice si detailate ulterior in anexa nr. 2: Structura pe grupe si subgrupe de lucrari si servicii a indicativelor aferente intretinerii si repararii drumurilor publice: A. Servicii pregatitoare aferente intretinerii si repararii drumurilor publice A.1. Gestionarea drumurilor publice A.1.1. Cadastrul drumurilor publice A.1.2. Cartea constructiilor si arhiva de documente A.1.3. Postutilizarea drumurilor publice A.1.4. Asigurarea pazei patrimoniului drumurilor publice (poduri, tuneluri, sectii, baze, districte, ateliere, sedii etc.) A.1.5. Retea de radio, telefon, teletransmisie la retele locale, nationale si internationale A.1.6. Sistemul de administrare optimizata a drumurilor publice A.1.6.1. Banca de date tehnice rutiere A.1.6.2. Exploatarea si dezvoltarea sistemului de administrare optimizata PMS si BMS A.1.6.3. Gestiunea traficului rutier A.1.6.4. Investigarea si expertizarea retelei de drumuri publice prin masuratori cu aparatura si revizii ale starii acestora A.1.6.5. Concesionari, arendari si inchirieri in legatura cu drumurile publice A.2. Intocmirea documentatiilor tehnico-economice pentru lucrarile de intretinere si reparatii la drumuri publice A.3.Asigurarea calitatii si controlul tehnic al calitatii, activitatea laboratoarelor si consultanta A.4.Studii, cercetari, experimentari A.4.1. Studii si experimentari privind siguranta circulatiei rutiere A.4.2. Studii si experimentari pentru realizarea imbracamintei rutiere cu caracteristici superioare A.4.3. Investigatii, expertizari, cercetari si testari de poduri, pasaje, tuneluri si alte lucrari de arta A.4.4. Alte studii si cercetari pentru indeplinirea obiectului de activitate, inclusiv urmarirea in exploatare a sectoarelor experimentale pe termen lung A.5.Coordonarea dezvoltarii unitare a drumurilor publice A.5.1. Elaborarea studiilor si prognozelor pentru intretinerea, dezvoltarea unitara si sistematizarea drumurilor publice A.5.2. Elaborarea normelor specifice sectorului de drumuri publice A.5.3. Asigurarea indrumarii tehnice si metodologice a unitatilor de administrare a drumurilor de interes judetean si local A.5.4. Activitati functionale, gestionarea rovignetelor etc. A.5.5. Activitati de protocol, de prezentare si de publicitate, schimburi reciproce etc. A.5.6. Pregatirea, perfectionarea si specializarea personalului A.5.7. Coordonarea dezvoltarii sistemului informatic integrat al drumurilor publice A.6. Monitorizarea controlului mijloacelor de transport pe drumurile publice Capitolul 2. Motivele de ordin economic, financiar, social si de mediu, care justifica realizarea serviciului Activitatile descrise la capitolul 1 sunt efectuate, la ora actuala, prin contributia directa si/sau indirecta a tuturor compartimentelor si directiilor in conformitate cu Regulamentul de organizare si functionare al aparatului de specialitate al Consiliului Judetean Maramures, motiv pentru care nu exista o coordonare unitara a activitatilor care fac obiectul capitolului 1. Prin Hotararea CJMM nr. 110/2010, in baza O.U.G. nr. 63/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare, s-a aprobat organigrama si numarul de personal, fara posibilitarea majorarii acestui numar in vederea infiintarii unui nou serviciu public, sau redistribuirea personalului existent. Capitolul 3. Investitiile necesare pentru modernizare sau extindere Investitiile necesare pentru modernizare si extindere vor rezulta in urma activitatii de administrare prin elaborarea politicilor si strategiilor, a programelor de dezvoltare si modernizare a infrastructurii, a normelor si regulamentelor. Capitolul 4. Procedura de delegare a gestiunii serviciilor de administrare a domeniului public si privat In conformitate cu prevederile Legii nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice , ale O.G. nr.71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, ale H.G. nr.955/2004 pentru aprobarea regulamentului-cadru de aplicare a O.G. nr.71/2002, gestiunea serviciilor publice se realizeaza in urmatoarele modalitati: 1) Gestiune directa 2) Gestiune indirecta sau gestiune delegata 2. Varianta “gestiunii indirecte” se considera ca fiind varianta fezabila. Capitolul 5. Durata estimata a contractului Durata delegarii gestiunii serviciului public de administrare a domeniului public si privat al judetului Maramures, in domeniul drumurilor judetene se propune a fi de 5 ani. Capitolul 6. Termenele previzibile pentru realizarea procedurii de incheiere a contractului 1. Incheierea contractului se va efectua pana la finele lunii martie 2011. DIRECTIA TEHNICA SI INVESTITII, DIRECTOR EXECUTIV Cristian Chendea DIRECTIA JURIDICA SI ADMINISTRATIE PUBLICA, DIRECTOR EXECUTIV Ioan Dragos DIRECTIA ECONOMICA, DIRECTOR EXECUTIV Ana Glodan DIRECTIA DE PATRIMONIU SI LOGISTICA, DIRECTOR EXECUTIV Maria Kovacs

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.