Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Maramuresul a dovedit ca poate organiza o competitie automobilistica cu participare internationala si ca poate redeveni gazda uitata a Raliului Romaniei, asa cum a fost in anii ’90.
Intre 7-9 iulie, in Maramures s-a desfasurat Cupa Eurocarpatica Baja International, primul Rally Raid Tot-Teren cu participare internationala din Romania. La startul intrecerii s-au prezentat 22 de masini si 4 motociclete din Romania, Ungaria si Cehia. Competitia a contat ca si a 3-a etapa in Campionatul National de Tot-Teren al Romaniei si ca a 5-a etapa in campionatul omolog al Ungariei. Traseul (637 kilometri, din care 405 kilometri probe speciale) a fost foarte dificil, ridicand reale probleme pilotilor, dovada fiind numarul mare de abandonuri.
Spectacol in tancodrom
Cupa Eurocarpatica a debutat vineri, 7 iulie cu proba de tancodrom, una extrem de spectaculoasa desfasurata in poligonul militar de langa Baia Mare. Startul a fost dat din Piata Millenium de primarul Baii Mari, Cristian Anghel. In fata unei asistente numeroase, cei 26 de participanti, constituiti in 4 categorii de concurs (auto Ungaria, auto Romania, debutanti si motociclete), au parcurs de doua ori traseul sinuos, masurand 17 kilometri, impresionand atat prin indemanare, cat si prin forta cailor putere, unele dintre masini avand dotari compatibile cu cele ale unei masini participante la celebrul Paris-Dakkar. Cel mai rapid a fost echipajul maghiar Balazs Szalay/Denes Toth pe un Opel Frontera, in timp ce primul echipaj romanesc a fost Nicolae Goia/Ioan Nestor, pe un Nissan Terrano.
Abandonuri in serie
A doua zi, raliul s-a mutat in statiunea Izvoare. Dificultatea traseului a triat serios concurentii, aproape o treime dintre ei fiind nevoiti sa abandoneze, printre acestia si echipajul maghiar Laszlo Acs/Robert Bagics care a pierdut controlul masinii la intrarea pe un podet si s-a rasturnat. Din fericire, pilotul s-a ales doar cu un umar dislocat, insa masina a fost serios avariata. Performerul zilei a fost echipajul ceh Miroslav Zapletal/Janacek Miroslav pe un Mitsubishi Pajero care a castigat toate cele 4 probe speciale, insa nu a reusit sa urce decat pe locul secund in clasamentul general, din cauza unei penalizari de 10 minute primite in etapa de tancodrom. Dintre cele sase echipaje romanesti prezente la start, doar trei au reusit sa treaca linia de sosire, primul fiind Claudiu Muresan pe Toyota Land Cruiser.
Cursa motociclistilor a fost dominata de satmareanul de 18 ani, Emanuel Gyenes, care a pus intre el si principalul contracandidat un ecart de 18 minute. Pregatindu-se pentru a participa in iarna la cursa Paris-Dakkar, Gyenes a apreciat duritatea traseului si a aratat un talent precoce pentru acest gen de curse.
Ziua de duminica a fost mai calma, s-a rulat mai incet si datorita ploii care si-a facut aparitia pe traseu. Cehul Zapletal a castigat din nou toate probele speciale si a fost incoronat ca invingator in clasamentul absolut, cu un avans impresionant: 22 de minute. Primul dintre maghiari a fost echipajul Kiss Sandor/Peter Csegledi, pe un Nissan Pickup. Claudiu Muresan si-a pastrat prima pozitie in competitia echipajelor romanesti, dar datorita punctelor cucerite pentru ocuparea celei de a treia pozitii, echipajul Ovidiu Domide/Raul Pop continua sa fie lider in campionatul national de Rally-Raid. Gyenes si-a confirmat suprematia la clasa moto, ruland mai rezervat, dar pastrandu-si avansul cucerit in prima etapa.
Concurentii au fost impresionati de excelenta organizare a raliului, de dificultatea probelor si de locatia aleasa, urmand sa revina in numar mai mare la editia urmatoare dar si, foarte probabil, in iarna, pentru un raliu al zapezilor. Cu aceasta competitie, Maramuresul a demonstrat ca poate redeveni cu brio gazda unui raliu pe care l-a organizat ani la rand: Raliul Romaniei.
Claudiu BABAN
claudiu@gazetademaramures.ro
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.