• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 24 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 20 Octombrie , 2008

Sorin Bota si transporturile din Romania

Sorin Bota, candidatul PSD Maramures pentru Senat, isi lanseaza o carte de analiza politica si economica de specialitate. Fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Bota vine cu o viziune proprie legata de rolul si viitorul transporturilor romanesti. Lucrarea a carei prefata a fost scrisa de un lider important al PSD, Vasile Puscas, fost negociator sef cu UE, are un titlu care te face curios: „Perspectivele transporturilor in Romania europeana”. Lansarea cartii lui Bota va avea loc in prezenta unor lideri importanti ai partidului, fara a fi o actiune a PSD. Lucrarea are doua parti. In prima, sunt „disecate” institutiile europene, cu scopul de a familiariza cititorul cu aceste institutii importante, in contextul economic european. Bota a dorit sa faca o astfel de introducere, deoarece a sesizat ca multa lume, chiar si unii politicieni, nu cunosc principalele institutii europene. De asemenea, este facut un istoric al relatiilor Romaniei cu institutiile europene. In partea a doua, sunt prezentate rezultatele negocierilor cu UE pe capitolul de transporturi, precum si urmarile tehnice si legislative in acest domeniu. Lucrarea are si o parte in care Bota prezinta o viziune proprie cu privire la prioritatile de grad „0”, cu scopul de a recupera decalajele infrastructurii romanesti fata de tarile UE. „In subcapitolul dedicat prioritatilor, am aratat in 2006 (cand am scris cartea, nu era campanie electorala!) ca se pot realiza 1000 de kilometri de autostrazi, in patru ani. Apoi, canalul Bucuresti-Dunare, o lucrare realizabila si foarte importanta. Alta prioritate ar fi legarea nord-vestului tarii de Autostrada Transilvania, o legatura cu Moldova, renuntarea la liniile feroviare secundare si mentinerea principalelor rute, cu viteza marita”, a spus Bota. Fostul secretar de stat a analizat si rezultatele din ultimii ani, fata de prioritatile pe care le-a considerat a fi de grad „0”: „Din pacate, in acest moment, ne aflam intr-o situatie nu tocmai buna. Suntem la nivel de studii, nu de executie de lucrari de anvergura pentru infrastructura de transport romaneasca. Este o situatie similara cu cea in care se afla Drumul Expres Baia Mare-Vaja. S-a pornit gresit din start, ca si gandire tehnica si finantare. Aceste intarzieri ne vor costa cel putin 10 miliarde Euro, iar in timp, vom intarzia lucrarile de infrastructura, intre 8 si 12 ani”, considera Bota. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.