• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 25 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 28 Iulie , 2014

Sighetu Marmaţiei devine un imens şantier

Municipiul de peste Deal devine un imens şantier. Se află în plină derulare lucrarea de reabilitare a reţelei de apă-canalizare, plus alte lucrări de infrastructură. Mai mult, primarul Ovidiu Nemeş îşi doreşte să înceapă lucrările în Centrul Istoric al oraşului şi să amenajeze o parcare subterană.  

 
 

O investiţie de circa 28 de miliarde de lei vechi, finalizată în proporţie de circa 30%. Pe scurt, coordonatele implementării mega-proiectului de reabilitare a reţelei de apă şi canalizare în Sighetu Marmaţiei.

 

Viorel Miculescu, Inspector în cadrul Serviciului Tehnic din Cadrul Primăriei a spus că: „Lucrarea de apă-canal prevăzută pe Sighetu Marmaţiei este atacată în proporţie de 30%. Lucrările s-au executat până acum în zona periferică a oraşului, iar în următoarea perioadă încep lucrările spre zona centrală. Mai sunt unele probleme de clarificat, în sensul că trebuie îmbunătăţite din partea constructorului aspecte ce ţin de modul de lucru, mai exact deranjul creat să fie mult mai restrâns decât l-au făcut până în prezent.

În acest sens s-au purtat deja discuţii cu reprezentanţii SC Vital SA şi cu reprezentanţii constructorului. Investiţia pe Sighetu Marmaţiei privind reabilitarea reţelei de apă-canal se ridică la circa 28 miliarde lei vechi. Suma include şi refacerea staţiei de epurare. Este vorba de suma totală, pentru că lucrarea nu se rupe în două pe anul acesta şi pe anul următor. Pentru că este programată pe doi ani şi se va încerca să se lucreze cât de mult se poate în acest an, iar anul viitor vor continua lucrările. Concret, reţeaua de apă canal va fi reabilitată pe o lungime de circa 45 km”.

 

Până cum s-a intervenit în zona Locul Târgului, Solovan, Valea Cufundoasă, Câmpul Negru, Dealul Cetăţii etc. – partea de sud a oraşului. Iar acum lucrările evoluează spre centrul oraşului, pe străzile mai centrale: „Până acum s-au abordat străzi care nu erau cu asfalt, ci cu macadam, dar de acum se va intra şi pe străzile asfaltate. Ştim că pe oameni îi interesează refacerea străzilor după executarea lucrărilor. În acest sens trebuie să ştie că aceste lucrări de refacere sunt prevăzute în proiect. Carosabilul va fi adus la starea iniţială. Până acum, constructorul a reabilitat străzile care au fost iniţial cu macadam şi a lucrat în condiţii mulţumitoare. Urmează să fie reabilitate şi străzile cu asfalt şi sperăm să nu fie probleme. Am avut deja o serie de discuţii pentru ca deranjul pe aceste străzi să nu fie prea mare, pentru că în felul acesta nici reabilitările nu vor fi costisitoare”.

 

Mai mult, primarul Ovidiu Nemeş îşi doreşte demararea lucrărilor de reabilitare a centrului istoric a Sighetului. Viorel Miculescu, Inspector în cadrul Serviciului Tehnic din Cadrul Primăriei a spus că: „Amenajarea unei parcări subterane de 50 de locuri este o dorinţă a conducerii Primăriei şi în special a domnului primar Ovidiu Nemeş. Se doreşte realizarea acestei parcări, însă aceasta trebuie făcută în cadrul unui proiect mare care să cuprindă tot centrul istoric. Vorbim de un proiect mult mai complex care vizează reamenajarea completă a centrului istoric, inclusiv parcul, sensurile de circulaţie, reabilitările de clădiri din zonă. Deci implică mult mai mult decât partea de parcare subterană. Se doreşte să facem un proiect pe această zonă, dar deocamdată nu sunt deschise finanţările pe sesiunea 2014 – 2020.

Parcarea aceasta subterană poate fi împlinirea unui vis a multor sigheteni, iar aceasta este gândită să se facă sub parcul central, cu intrarea pe drumul care vine dinspre Curtea Veche spre Primărie. Bugetul Primăriei nu poate suporta un proiect de asemenea anvergură, aşa că suntem atenţi la finanţările pe următorii ani, pentru a identifica pe ce proiect am putea accesa fondurile necesare pentru implementarea acestor idei”.

 
 

„Până acum s-au abordat străzi care nu erau cu asfalt, ci cu macadam, dar de acum se va intra şi pe străzile asfaltate. Ştim că pe oameni îi interesează refacerea străzilor după executarea lucrărilor. În acest sens trebuie să ştie că aceste lucrări de refacere sunt prevăzute în proiect. Carosabilul va fi adus la starea iniţială”.

Ovidiu Nemeş

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.