• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 25 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 15 Martie , 2010

SIGHET / Strazi europene in Sighetu Marmatiei

* Printr-un proiect european in valoare de peste 4,1 milioane RON, Primaria Sighetu Marmatiei a reusit sa rezolve doua probleme importante pentru municipiu: sistematizarea circulatiei in zona punctului de trecere a frontierei si modernizarea completa a trei strazi, cu trotuare, intrari in curti si tot tacamul. O strada intens circulata si plina de noroi din Sighetu Marmatiei s-a transformat peste noapte in drum la standarde UE. In urma cu cateva luni, strazile Crisan, Horea si prelungirea pe strada Titulescu aratau ca un drum de sat, infundat de noroi, degradat din cauza lucrarilor de apa si canalizare si intens circulat de masini mari, spre exasperarea localnicilor. In urma unei „infuzii” de fonduri europene si locale, strazile pietruite, pline de gropi, arata astazi ca niste bulevarde, trotuarele degradate au pavele noi si fiecare locuitor are o intrare in curte moderna. Lucrarea „botezata” „Sistematizarea circulatiei transfrontaliere in zona punctului de frontiera Podul Istoric Sighet-Solotvino” a fost finantata printr-un program Phare. Initial, proiectul s-a cifrat la 1,323 milioane de Euro, dar in urma licitatiei, suma a scazut considerabil, la 894.720 Euro, din care, fondurile europene reprezinta 60,44%, iar contributia Consiliului Local 39,56%. La aceasta suma se adauga TVA de 672.588 Ron, care va fi insa rambursat anul viitor primariei. In cadrul proiectului, primaria a avut ca si parteneri CDIMM Baia Mare si Primaria Solotvino. Practic, pe langa executia lucrarilor de modernizare a strazilor Horea, Closca si prelungire Titulescu, proiectul a insemnat si realizarea unui schimb de experienta, organizarea unei conferinte intitulate „RO-UA” pe teme de turism transfrontalier si o dezbatere pe acelasi tip de teme, din care s-au nascut idei noi, prinse deja in strategiile de dezvoltare ale zonei. Saptamana trecuta a avut loc receptia lucrarilor executate eficient de SC SEBI MARC SRL. Practic, constructorul a avut doar vreo doua luni la dispozitie sa finalizeze lucrarea, insa primarul Eugenia Godja s-a declarat incantata de rezultat: „era o zona oribila pentru ca era drum pietruit, fara trotuare si este foarte circulata, pentru ca in capatul strazii Horia se ajunge la cateva societati comerciale. Si drumul era foarte folosit. Lucrarea este in jur de 2000 de metri, s-a facut intr-un timp record de doua luni. Oamenii au lucrat foarte serios, au fost si specialisti care au stat alaturi de echipele de muncitori si au intervenit de cate ori era necesar. Ma bucur ca strazile se termina si vor fi europene. Am vrut sa scoatem traficul greu din oras, pentru ca sunt case vechi si erau afectate”. Practic, dintr-o statistica a Inspectoratului Judetean a Politiei de Frontiera , zilnic, in zona circula 6-700 de autoturisme. Dar, pe langa decongestionarea traficului si modernizarea strazilor si trotuarelor, proiectul a avut si alte rezultate notabile in urma relatiilor initiate intre cele doua state, 15 agenti economici noi isi desfasoara activitatea in turism si transport, au fost desfasurate 5 activitati culturale, precum si 5 activitati tematice in stanga si tot atatea in dreapta Tisei. Si, mai mult, numarul celor care viziteaza Romania, respectiv Ucraina, prin acest punct a crescut cu 2000 de persoane.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.