• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 25 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 16 Decembrie , 2014

Serviciul lipsei de spaţiu

Serviciul Fiscal Sighetu Marmaţiei are o problemă gravă de ordin locativ. După explozia din 2012, serviciul a fost mutat temporar în clădirea vămii. Problema a ajuns în atenţia ministrului Ioana Petrescu.

 

Cornelia Negruţ, deputat PC de Maramureş, face demersuri pentru a rezolva problema legată de lipsa spaţiilor necesare desfăşurării activităţii în condiţii normale din cadrul Serviciului Fiscal Sighetu Marmaţiei. Parlamentarul a solicitat sprijin ministrului Finanţelor Publice, după ce a primit o sesizare de la un reprezentant al serviciului din Sighetu Marmaţiei – oraş care se află în colegiul electoral în care Cornelia Negruţ a fost aleasă deputat.

„Vă supun atenţiei memoriul Serviciului fiscal municipal Sighetu Marmaţiei, referitor la spaţiul unde îşi desfăşoară activitatea profesională această instituţie din subordinea Ministerului Finanţelor Publice. Este vorba de sediul în care funcţionează atât Serviciul fiscal municipal, cât şi Serviciul de Trezorerie (imobil cu 25 de birouri şi 42 de funcţionari publici).

La parterul unităţii fiscale sunt situate două birouri care sunt dotate pentru desfăşurarea activităţii casieriilor, două birouri pentru activitatea referitoare la dosarele fiscale ale contribuabililor, cinci spaţii în care se află arhiva unităţii fiscale şi a trezoreriei, o cameră de armament securizată pentru armele din dotarea jandarmeriei care asigură paza. Tot la parterul unităţii fiscale este situată casieria-tezaur conform prevederilor Legii nr. 34/1991 referitoare la normele BNR”, a arătat Negruţ în documentul transmis.

 

„Suntem mulţumiţi că am reuşit ca toate aceste activităţi să le grupăm şi să asigurăm desfăşurarea lor la parterul unităţii, întrucât în acest mod contribuabilii au accesul mai uşor la casierie sau la biroul Registru contribuabil, declaraţii şi bilanţuri. În anul 2012, în luna februarie, datorită unei explozii care s-a produs la Sighetu Marmaţiei, am fost mutaţi temporar pentru a ne desfăşura activitatea în clădirea vămii. Menţionăm faptul că a fost foarte greu să ne desfăşurăm activitatea zilnică în condiţii normale într-un spaţiu de doar 5 sau 6 birouri şi un hol cu opt mese, hol unde se desfăşura şi activitatea de încasări în numerar pentru activitatea de trezorerie, precum şi depunerea de declaraţii în cadrul activităţii serviciului fiscal.

Încasările zilnice în numerar au fost depuse în BRD Sighetu Marmaţiei, plătindu-se comision aferent depunerilor respective, sediul vămii neavând spaţiu dotat pentru casierie-tezaur. În sediul vamal nu erau îndeplinite cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de muncă (deoarece în aceste birouri nu am putut să punem, în afară de câteva mese de birou şi scaune, nici un dulap, iar dosarele şi actele au fost puse pe jos).

De asemenea, specificăm că distanţa din centrul oraşului până la sediul vamal este de peste doi kilometri, ceea ce a îngreunat deplasarea contribuabililor foarte mult, neexistând staţie pentru transportul public în apropierea sediului vamal, care de altfel se află la periferia municipiului.

Referindu-ne la sediul unde ne desfăşurăm activitatea, acesta este situat în centrul oraşului, chiar în apropiere de Judecătorie, Primărie, Oficiul Registrului Comerţului, acest lucru fiind un avantaj atât pentru contribuabili, cât şi pentru unitatea noastră fiscală. Menţionăm că la data actuală avem un număr de cinci birouri excedentare, unde s-a desfăşurat activitatea de inspecţie fiscală. Birourile fiind grupate pe un palier, s-ar putea crea condiţii foarte bune pentru desfăşurarea activităţii de birou a vămii, restul activităţilor desfăşurându-se oricum la frontieră”, se arată în documentul ataşat şi semnat de Şeful Serviciului fiscal municipal Sighetu Marmaţiei, Carla Nicoleta Orza.

Având în vedere situaţia prezentată, parlamentarul PC i-a solicitat ministrului Ioana Petrescu să dispună măsuri pentru rezolvarea problemelor semnalate.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.