• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 24 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 12 Iulie , 2021

Senatorul Sorin Vlașin: ,,Voi cere în Parlament măsuri suplimentare pentru reducerea accidentelor provocate de tineri și șoferii începători!”

,,De ani buni, studiile europene arată că accidentele rutiere sunt principala cauză a morții în rândul tinerilor. Potrivit celui mai recent ,,Buletin al siguranței rutiere“, editat de Poliția Română, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani au fost vinovați de producerea a 13% dintre  accidentele  rutiere  grave  deși această categorie de vârstă are o pondere de 7% din totalul populației  la nivel național. Situația se explică prin prezența mare în trafic a tinerilor, compa­rativ cu alte categorii de vârstă, în condițiile în care aceștia sunt lipsiți de experiență  și nu au capacitatea de a percepe și gestiona corect pericolele din trafic (în 28,3% din totalul accidentelor provocate de tinerii cu vârste cu­prinse între 18 și 24 de ani, conducătorii obținuseră carnetul de conducere de mai puțin de un an).
Tocmai din aceste motive, majoritatea țărilor europene, dar și SUA sau Canada au impus restricții suplimentare șoferilor începători, pentru a reduce riscul producerii de accidente și pentru a salva vieți cum ar fi: obligația ca șoferii să  fie însoţiţi de un șofer cu expe­rienţă în primele luni de condus; interdicția de a circula noaptea sau de a lua alți pasageri în mașină în primele luni după obținerea permisului etc.
De asemenea, în foarte multe țări funcționează două niveluri în obținerea permisului de condu­cere, care durează un an sau doi ani până la obținerea permisului propriu zis. Practic, după obținerea permisului de începător, șoferul este monitorizat atent în trafic iar dacă în ,,perioada de încercare” se constată încălcări grave ale re­gulilor de circulație, este obligat să reia școala de șoferi, dacă nu, obține permisul efectiv de condu­ce­re și dreptul deplin de a conduce.
Voi cere în Parlament adoptarea unor măsuri similare și în România, deoarece realitatea dramatică de pe șosele impune acest lucru”, se arată într-un comunicat al senatorului maramureșean Sorin Vlașin.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.