Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Senatorul Bota, iniţiative legislative pe bandă rulantă
Iniţiativa senatorului maramureşean va reglementa problematica ridicată de cele două legi importante pentru cetăţeni şi pentru administraţiile locale şi judeţene.
În cazul Legii 50/1991 sunt propuse câteva modificări interesante.
- lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrări, indiferent de valoarea lor, care urmează să fie efectuate la construcţii amplasate în zone construite protejate şi în zone de protecţie a monumentelor, stabilite prin documentaţii de urbanism aprobate potrivit legii.
- investitorul are obligaţia să monteze la loc vizibil, Panoul de identificare a Investiţiei.
- În zonele declarate de interes turistic, primăriile municipiilor, oraşelor sau comunelor vor propune spre aprobare o documentare aferentă elementelor de identitate arhitecturală a imobilelor, anexelor şi împrejmuirilor din localitate, acestea urmând a fi aprobate de Consiliul Judeţean sau, după caz, Primăria Municipiului Bucureşti.
Nu se vor elibera autorizaţii de construire pentru modernizarea sau construirea imobilelor în zonele declarate de interes turistic fără ca acestea să ţină cont de documentaţia elementelor de identitate arhitecturală prevăzute la art 10.
„Poate aşa vom scăpa de construcţiile de inox de pe Valea Izei sau din alte locuri ale Maramureşului Istoric şi nu numai”, a spus Bota.
A doua lege se referă la autorizarea lucrărilor de construcţii.
„Planul urbanistic general, prin caracterul său strategic fixează repere de dezvoltare pe termen mediu şi lung, deci este recomandat ca numai în cazuri justificate să sufere modificări de amploare. De astfel, în practica europeană acest tip de planuri nu are în general limite temporare. Există suficient de multe unităţi administrativ teritoriale care pe parcursul a 10 ani şi în previziunile pe următorii 10 ani, nu au avut şi nu vor avea o dezvoltare care să justifice o revizuire a PUG, aşa cum impune actuala prevedere, procedură care, poate dura mult în timp şi este consumatoare de resurse. Pentru cazurile excepţionale legea poate pune la dispoziţie instrumentul derogării prin PUZ sau PUD. Pe de altă parte autoritatea locală trebuie să dispună de o oarecare autonomie în luarea deciziilor de dezvoltare”, a spus Sorin Bota.
1. La articolul 32, se introduce alineatul (11) şi va avea următorul cuprins:
(11) La emiterea certificatelor de urbanism se va menţiona dacă există sau nu reglementări a Planului urbanistic zonal care modifică prevederile Planul urbanistic general.
2. La articolul 46, se introduce alineatul (14) şi alineatele (1) şi (13) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(1) Planul urbanistic general are atât caracter director şi strategic, cât şi caracter de reglementare şi reprezintă principalul instrument de planificare operaţională, constituind baza legală pentru realizarea programelor şi acţiunilor de dezvoltare. Fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să aprobe Planul Urbanistic General cu o valabilitate de 10 ani.
(13) Pe parcursul perioadei de valabilitate, în funcţie de evoluţia previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali şi a necesităţilor locale, Consiliul Local/Consiliul General al Municipiului Bucureşti poate hotărî:
a) declanşarea procedurii de revizuire a Planului Urbanistic General cu prelungirea valabilităţii acestuia pe o perioadă de maxim 10 ani.
b) prelungirea perioade de valabilitate a Planului Urbanistic General, pe o perioadă de 10 ani cu avizul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru municipii sau al Consiliului Judeţean pentru oraşe şi comune.
(14) Termenul pentru implementarea modificărilor urbanistice prevăzute într-un Plan urbanistic de detaliu şi/sau Plan urbanistic zonal va fi de 5 ani. Acest termen poate fi extins cu maxim 2 ani pentru finalizarea lucrărilor prevăzute. Dacă modificările prevăzute de Planul urbanistic de detaliu şi/sau Planul urbanistic zonal sunt realizate, Planul urbanistic general se va modifica automat în mod corespunzător.
3. La articolul 48, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
(1) Planul urbanistic de detaliu are caracter de reglementare specific pentru o parcelă în relaţie cu parcelele învecinate. Planul urbanistic de detaliu detaliază modul specific de construire în raport cu funcţionarea zonei şi cu identitatea arhitecturală a acestuia.
(2) Planul urbanistic de detaliu este instrumentul de proiectare urbană care poate modifica documentaţiile de urbanism superioare în ce priveşte retragerile faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei, procentul de ocupare a terenului şi stabileşte accesele auto, conformarea arhitectural-volumetrică, modul de ocupare a terenului, designul spaţiilor publice.
„Există suficient de multe unităţi administrativ teritoriale care pe parcursul a 10 ani şi în previziunile pe următorii 10 ani, nu au avut şi nu vor avea o dezvoltare care să justifice o revizuire a PUG, aşa cum impune actuala prevedere”.
Sorin Bota, senator PSD