• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 29 Octombrie , 2012

Se cere capul lui Mihai Pătraşcu. Să curgă sânge…! Fotoliul…

Aeroportul Internaţional Baia Mare a intrat în atenţia autorităţilor maramureşene. Fie pentru a găsi o soluţie, fie pentru a găsi un vinovat, fie „şi-şi”. Probabil că este nevoie de o analiză a situaţiei, dar credem că nu ar trebui să mergem pe ideea că Aeroportul a pierdut o investiţie din motive ce ţin de managementul acestuia. Noi credem că este o miză politică de care se încearcă a se profita. Solicităm autorităţilor să dea dovadă de înţelepciune şi să pună interesul judeţului mai presus de orice.

 
 

Ca un fel de consolare, deşi nu este o poziţie corectă să te bucuri de necazul altuia, se pare că Aeroportul din Satu Mare nu are nici o şansă la finanţare dintr-un motiv ce este dincolo de norii româneşti. Comisia Europeană a anunţat că suspendă/retrage, la această oră (joi) nu era foarte clar, finanţările europene pe trei axe. Printre ele se află Transporturile. Nu ştim dacă este o urmare a strălucitei „guvernări” ministeriale a vecinului nostru, Ovidiu Silaghi, sau a lucrurilor (ne)realizate în decursul anilor la acest minister. Probabil, şi în acest caz, sunt valabile ambele variante. Reamintim, chiar dacă unii politicieni maramureşeni nu sunt de acord, majoritatea miniştrilor de la Transporturi, cei mai mulţi din tabăra PDL, sau cum s-a numit la vremea respectivă, partidul, au ţinut acest judeţ, această zonă într-o izolare nemeritată şi pentru care, într-un fel sau altul, vor trebui să dea socoteală. Aeroportul era ultima posibilitate pentru Maramureş de a deschide zona, mai ales din punct de vedere economic. Este incredibil cum un judeţ aflat într-o zonă de ţară pe care nu o poţi „pune deoparte”, a fost lăsat de izbelişte de cei care ar fi trebuit să se ocupe de gestionarea Maramureşului. De zece ani, de când apare minunatul nostru săptămânal, nu am văzut vreo modificare în bine pentru judeţ. Nu ne referim la peticiri, la realizări de o importanţă redusă, locală doar, ci la Maramureş, în întregul lui. În 20 de ani nu a existat o strategie de dezvoltare pe termen lung, au fost încercări, capete de strategii, dar nimic concret şi durabil. Iar cei care au avut idei şi ar fi putut produce „plus valoare” pe zona proiectelor adevărate au fost îndepărtaţi, crucificaţi pe zidul intereselor personale sau de grup.

GAZETA de Maramureş a scris de nenumărate ori despre neputinţa celor care conduc, de averile apărute ca ciupercile după ploaie, de faptul că politicienii, nu putem face separarea celor buni de cei răi, şi-au bătut joc de statutul lor, de maramureşeni şi de speranţele lor.

În 2012, noi încă discutăm de proiecte gândite chiar pe vremea lui Ceauşescu. În 20 de ani nu a fost nimeni în stare să rezolve cumplita problemă a drumurilor. Este incredibil şi impardonabil. Parcă am urmări un film cu proşti, în care proştii suntem noi, maramureşenii.

De aceea Aeroportul este foarte important, iar cei care conduc acum au şansa de a rămâne în istoria acestor meleaguri. Nu ştim dacă se mai poate obţine finanţarea europeană pentru proiectul depus anul trecut, dar ceva trebuie făcut.

În timp ce redactam acest material, o stranie coincidenţă a făcut să primim un comunicat din partea ministrului maramureşean, Liviu Marian Pop, pe tema Aeroportului. Îl prezentăm mai jos.

După lecturarea lui nu am putut să ne întrebăm care este rolul comunicatului. Nu ştim să fi început campania electorală! Ministrul Pop are o părere interesantă, dar îl întrebăm, că tot citeşte minunatul nostru săptămânal, unde era atunci când strigam din toţi rărunchii: „Nesimţiţilor. Pe noi cui ne lăsaţi? Izolarea Maramureşului!?”, îl întrebăm pe ministrul Pop unde era când am scris tomuri despre Aeroport, de faptul că se pun tălpi, de modul în care un ministru, coleg cu Pop, a spus că Baia Mare va ieşi din cărţile finanţării deoarece Satu Mare este pe „cai mari”. Îl întrebăm pe ministrul Liviu Marian Pop ce folos au avut maramureşenii de pe urma faptului că avem un ministru de aici? De ce nu a făcut şi el ca Silaghi şi să facă presiuni pentru Aeroport, la premier, la ministrul Transporturilor, doar problema există de un an de zile.

Acum s-au trezit cavalerii dreptăţii să dea lecţii de cum se fac proiectele şi cum se obţin finanţările. Păi dacă totul începe şi se sfârşeşte cu un director de Aeroport al cărui scaun este vânat, cel mai vânat post de deconcentrate din Maramureş, la ce ne mai trebuie parlamentari, miniştri etc.? Senatorul de Baia Mare ce a făcut? De ce nu a tras o interpelare pe această problemă? Bine că toţi au păreri acum, dar în urmă cu două, trei, zece luni, au tăcut chitic! Pe de altă parte, câte proiecte a pierdut Maramureşul din cauza administratorilor judeţului? Vă spunem noi! Multe, cam toate, din moment ce suntem izolaţi. Aţi tras pe cineva la rost, aţi cerut sancţionarea sau demiterea cuiva? Corb la corb…

 

De ce a fost respins proiectul de modernizare a Aeroportului din Baia Mare?

 

Când am aflat de respingerea cererii de finanţare a proiectului „Extinderea şi modernizarea suprafeţei de mişcare la Aeroportul Internaţional Baia Mare”, inevitabil am comparat această situaţie cu celebra vorbă românească „unde nu-i cap, vai de picioare”. Aeroportul Internaţional din Baia Mare ar fi putut fi uşor modernizat în cazul în care ar fi existat oameni capabili şi cu bună-voinţă să se ocupe de proiectul respectiv (…) nu ştiu dacă vorbim de rea-voinţă sau de incompetenţă, dar oricare din acestea două sunt de condamnat, în egală măsură. Este mare păcat să ratăm o asemenea ocazie doar pentru că un anume director indiferent a ales o anume echipă, la fel de nepăsătoare, să se ocupe de acest proiect. - Liviu Marian Pop, Ministru delegat pentru dialog social

 

Poziţia Consiliului Judeţean

Vicepreşedintele CJ, Gabriel Zetea, ne-a transmis poziţia administraţiei maramureşene

 

„Am fost la ministerul Transporturilor pentru a vedea situaţia proiectului. Am cerut explicaţii pentru avizul negativ. Mi s-au pus la dispoziţie toate actele şi corespondenţa între minister şi Aeroport. Am înţeles până la urmă raţionamentul lor. Formal, le-am dat dreptate. Proiectul depus în 2011 a fost respins în urma unor vicii procedurale, în urma unor lucruri elementare nerespectate de către Aeroportul Baia Mare, respectiv, cererea de finanţare neconformă cu ghidul pus la dispoziţie, nu era ştampilat, semnat pe pagini, nu există opis, adică este o cerere de finanţare depusă într-o stare de nedescris. Nu înţeleg cum o autoritate publică poate să depună o astfel de cerere. Ştiu că a fost depusă o contestaţie la decizia ministerului. Sunt convins că vina este undeva la jumătate, totuşi. Şi ministerul, prin reprezentanţii săi, a căutat nod în papură, dar noi le-am oferit aceste motive. Dacă acest lucru a fost făcut intenţionat, aşa cum se vorbeşte prin târg, sau dacă a fost făcut din incompetenţă, vom vedea în perioada următoare în urma unui audit. Propunerea mea, făcută publică deja, este de a cere demiterea directorului Pătraşcu sau să mergem spre demiterea acestuia. Primii paşi au fost făcuţi prin alegerea unui nou CA la Aeroport”.

Comentariile celorlalți

Nicolae Teremtus pe 29.10.2012 la 20:32
aveti adresa mea de mail, daca nu, este in ziar la fiecare material pe care l-am scris.
Sunt chiar curios, dar astept si raspunsuri la intrebarile pe care le-am formulat.
Domnule Pop nu sustin pe nimeni, sustin Maramuresul si imi plac oamenii corecti!
Liviu Marian Pop pe 29.10.2012 la 19:47
O adresa de email pe care sa va trimti raspunsul de la minister. In rest ramane constatarea.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.