• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 25 Septembrie , 2015

Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare a obţinut cel de-al doilea Certificat lingvistic European

În fiecare an, elementul central al LinguaFEST este ceremonia de decernare a premiilor European Language Label. Acestea încurajează iniţiativele în materie de predare şi învăţare a limbilor străine, prin recompensarea tehnicilor inedite de predare, prin difuzarea informaţiilor referitoare la acestea şi prin promovarea bunelor practici.

 
 
 

Vineri, 18 septembrie 2015, Reprezentanţa Comisiei Europene în România a găzduit evenimentul LinguaFEST 2015, organizat în colaborare cu Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale. Cu această ocazie, au fost decernate premiile ELL – European Language Label / Certificatul lingvistic European şi au fost organizate, de asemenea, două sesiuni de comunicare interculturală, susţinute de dl. Paul Catteeuw – lector comunicare intercultural.

Şcoala gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Baia Mare a obţinut cel de-al doilea Certificat lingvistic European, participând în acest an la concurs cu proiectul şcolar multilateral Comenius ”Traditional Openair Games To Improve Children’s Skills – Jocuri tradiţionale în aer liber pentru îmbunătăţirea abilităţilor copiilor” la secţiunea „Educaţie lingvistică şi sport”. Delegaţia şcolii noastre a fost compusă din prof. Monika Bandi – coordinator de proiect, prof. Grigore Mureşan – director, membru în comisia de implementare a proiectului la nivel de şcoală, Bianca Băban – elevă în clasa a VI-a B, Ariana Vlaicu – elevă în clasa a VII-a A, membre în echipa de proiect.

Prezentarea a fost interactivă, propunându-şi să descrie în amănunt activităţile lingvistice din cadrul proiectului. Activităţile realizate de-a lungul a celor doi an de proiect au avut scopul de a aduce în viaţa elevilor jocuri în aer liber din generaţiile părinţilor şi bunicilor pentru a asigura o viaţă sănătoasă şi activă şi pentru a îmbunătăţi abilităţile de comunicare într-o eră a jocurilor video tot mai răspândite. Proiectul promovează un stil de viaţă sănătos prin crearea unei atmosfere pozitive de grup, reduce barierele sociale şi lingvistice, energizează şi motivează. De asemenea, activităţile din proiect încurajează practicarea de jocuri în aer liber ca o formă de exploatare şi imaginaţie creatoare. Proiectul promovează activităţile care dezvoltă respect reciproc, deschidere, empatie, fair-play, comunicare eficientă şi respectarea regulilor. Activităţile lingvistice conferă o dimensiune culturală, de înţelegere a istoriei şi limbii ţărilor participante tuturor celor implicaţi în proiect în termenii desemnaţi de descrierea jocurilor tradiţionale în aer liber.

 

Activităţile lingvistice organizate ca parte anexă a proiectului cu ocazia Zilei europene a limbilor dezvoltă lexicul în limba engleză şi în limbile tuturor ţărilor participante ce vizează vocabularul legat de fair-play, instrucţiunile jocurilor, comenzile şi echipamentul necesar pentru a putea învăţa şi practica jocurile descrise de fiecare ţară în parte.

Tot în cadrul prezentării au fost enumerate şi descrise produsele finale care se pretează la folosirea limbii engleze în mod curent în conversaţii şi în exerciţiile de limbă: Cartea cu jocuri, Dicţionarul de cuvinte şi expresii uzitate în descrierea jocurilor, precum şi activităţile lingvistice specifice jocurilor copiilor.

O noutate, şi în acelaşi timp o provocare pentru participanţi, a fost faptul că prezentarea s-a desfăşurat în limba engleză, astfel că cele două eleve care au reprezentat şcoala noastră au avut ocazia de a demonstra şi în afara clasei, că deţin cunoştinţe foarte bune de comunicare în limba engleză.

Prestaţia delegaţiei şcolii noastre a fost apreciată de participanţii la acţiune, iar bucuria reuşitei a fost dublată de vestea că proiectul nostru a fost selectat pentru a fi publicat în revista online a Reprezentanţei Comisiei Europene în România din această lună.

 

,,La Bucureşti am avut parte de o experienţă minunată, deoarece acolo s-a vorbit aproape tot timpul în engleză şi au fost prezenţi şi nişte voluntari de la Asociaţia A.C.T.O.R., veniţi din diverse ţări europene, cu care am comunicat în engleză. Acest lucru mă ajută foarte mult în dezvoltarea abilităţilor mele de a comunica în engleză. A fost un moment foarte emoţionant atunci când toată lumea ne-a aplaudat şi ne-a felicitat, iar acest lucru ne-a facut să ne simţim mândri. Am fost extrem de fericită şi mândră că am putut să îmi reprezint şcoala la această importantă activitate”. (Bianca)

„Am avut oportunitatea de a merge la Bucureşti, să prezint proiectul nostru Comenius. Acolo mi-a plăcut foarte mult pentru că a fost prima data când am vizitat capitala, am întâlnit oameni noi şi am învăţat lucruri noi. Prezentarea noastră a fost felicitată, iar invitatul special, dl. Paul Catteeuw, a fost plăcut surprins că ştim de mici să vorbim fluent limba engleză.”, Ariana.

 

Încântarea produsă de prezentarea delegaţiei noastre a exprimat-o dl. Paul Catteeuw în îndemnul din finalul cuvântului său, sfătuind elevele noastre să continue să-şi manifeste activ abilităţile de comunicare în limba engleză.

 

prof. coordonator Monika Bandi

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.