• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 5 Noiembrie , 2012

„Şcoala care îţi dă valoare!”

Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” este partener în proiectul naţional intitulat „Îmbunătăţirea calităţii educaţiei şi formării profesionale prin reţelele parteneriale”, program finanţat de Fondul Social European prin POSDRU 2007 – 2013, în sumă totală de 12 milioane de lei, căruia i se alătură un grup de cinci licee şi colegii tehnice din ţară.

 

În perioada 25 – 26 octombrie 2012, liceul băimărean a fost gazdă pentru partenerii din cadrul reţelei cu nr. 12 Textile-pielărie „Design IPT”, colegiile tehnice „Mihai Băcescu”, Fălticeni (centru de resurse), „Maria Băiulescu” (Braşov), „Gheorghe Asachi” (Bucureşti), „Valeriu Branişte” (Lugoj) şi Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” (Arad), şcoli membre.

 

La activităţi a participat echipa de implementare a proiectului din fiecare şcoală, formată din două cadre didactice, experţi pe termen scurt în proiect, membri ai Consiliului de Administraţie, respectiv Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii.

Din echipa de implementare a Liceului Teoretic „Emil Racoviţă” fac parte doamna director adjunct prof. Felicia Ilieşiu şi doamna prof. Lăcrimioara Verdeş.

Agenda activităţii a fost una pe cât de complexă, pe atât de interesantă, tematica principală fiind „Promovarea imaginii şcolii-parte integrantă a strategiei instituţionale”.

Prima zi a fost consacrată prezentării şcolii organizatoare de către directorul acesteia, prof. Mariana Pop, precum şi a exemplului de bună practică, promovarea imaginii şcolii de prof. Lăcrimioara Verdeş. În continuare, fiecare dintre participanţii implicaţi în proiect a prezentat exemplul de bună practică pe aceeaşi tematică.

 

Cea de-a doua zi, după vizitarea şcolii – prilej cu care s-au apreciat activităţile educative asistate, a fost consacrată activităţilor cu caracter practic-aplicativ. Astfel, grupul de lucru a participat la două demonstraţii didactice-aplicative,coordonate de profesorii Cornelia Robb şi Lăcrimioara Verdeş, în care colectivele de elevi de la cele două filiere, teoretică şi tehnologică, au elaborat planuri de afaceri în domeniul turismului şi al designului vestimentar, demonstrându-şi competenţele antreprenoriale, şi cele vestimentare prin „Descrierea costumului maramureşean tradiţional”.

Parada de modă cu tema „Creaţii vestimentare moderne, inspirate din portul popular” şi expoziţia de desene „Schiţe ale influenţelor folclorice în designul vestimentar modern”, coordonate de prof. Voichiţa Mândru, au completat tema abordată.

 

Activitatea s-a încheiat printr-o discuţie de evaluare a momentelor vizitei, ceea ce a dat prilejul participanţilor la proiect să sintetizeze în mod elogios exemplele de bună practică văzute în liceul băimărean. Prof. Claudia Suseanu, director al colegiului din Fălticeni, a apreciat dotările de ultimă generaţie din cabinetele de specialitate tehnice, baza materială din laboratoarele de biologie şi chimie, originalitatea şi modernitatea spaţiului de la intrarea în liceu, sălile de clasă nou amenajate în manieră occidentală, cu pereţi transparenţi, precum şi implicarea tuturor cadrelor didactice de la Liceul „Emil Racoviţă” în reuşita activităţilor.

 

Prof. Lavinia Butnariu, director al Colegiului Tehnic din Braşov, a remarcat managementul performant şi strategia de popularizare a şcolii, prin care se trece de la prezentarea a ceea ce a fost, la ceea ce urmează să fie, armonizarea specializărilor şi calificărilor diverse într-un liceu teoretic, integrarea organică şi modernă a tradiţionalului în actualitate.

 

Pentru a putea fi consultate, în vederea popularizării exemplelor de bună practică, materialele au fost încărcate pe platforma electronică achiziţionată prin proiect - Prof. Sever Râciu.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.