Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
CHILDREN IN STORYLAND - Copiii în ţara poveştilor
Proiectul şcolar ce s-a desfăşurat pe durata a 2 ani şcolari (2010-2012) între: Şcoala cu clasele I-VIII Alexandru Ioan Cuza Baia Mare (director profesor Mureşan Grigore), Şcoala cu clasele I-VIII Alexandru Ivasiuc Baia Mare (director Ioan Pop) şi Liceul de Artă Baia Mare (director Mariana Ţicală) a fost inspirat de fascinaţia pe care copiii, de la cele mai fragede vârste şi până în preadolesceţă, o au pentru lumea poveştilor şi eroii ei.
Poveştile oferă oportunităţi deosebite de a atrage atenţia asupra unor idei cu substrat educativ şi de a le dezbate, cât şi un mijloc de a celebra anumite sărbători consacrate, într-un mod inedit. Proiectul a vizat, pe lângă aspectul educativ şi pe cel de dezvoltare a colaborării între profesorii de limba engleză şi elevii celor trei şcoli. Obiectivele principale ale proiectului au urmărit dezvoltarea abilităţilor de comunicare orală şi scrisă în limba engleză, identificarea asemănărilor şi deosebirilor cu poveşti din literatura română şi universală, diferenţierea lumii reale de cea a poveştilor şi nu în ultimul rând cunoaşterea şi valorificarea poveştilor din folclorul şi literatura pentru copii, în limba engleză. Activităţile proiectului s-au desfăşurat în cele 3 locaţii ale şcolilor partenere şi la Biblioteca Judeţeană Petre Dulfu, secţia Britanică.
Poveştile au fost alese la sugestia elevilor şi au fost prezentate sub diferite forme – de la formatul clasic al cărţii scrise până la formatul de carte electronică. Beauty and the Beast, The Magic Finger, The Nutcracker şi The Story of Peter Rabbit sunt titluri care au fascinat elevii şi care au generat activităţi deosebite pe tot parcursul proiectului. De fiecare dată elevii şcolilor partenere au interacţionat prin lecturarea pe roluri, prin dramatizarea diverselor scene, prin vizionarea filmelor şi prin schimbarea finalurilor poveştilor. Produsele finale au fost multiple şi au fost realizate astfel încăt să poată fi utilizate şi în cadrul altor ore de limbă engleză ca materiale auxiliare. Şcoala cu clasele I-VIII Alexandru Ioan Cuza Baia Mare (coordonator profesor Monika Bandi) a organizat prima întâlnire de proiect cu ocazia Zilei Sfântului Valentin. Povestea aleasă de elevii acestei şcoli a fost Beauty and the Beast. Activităţile, care au constat în lecturarea poveştii în limba engleză, vizionarea unui fragment din filmul pentru copii cu acelaşi titlu, realizarea trusoului personajului principal feminin, precum şi explicarea simbolului oglinzii din poveste s-au desfăşurat la Centrul de documentare şi informare al şcolii, spaţiul ideal pentru dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale elevilor.
Cu ocazia Zilei Păsărilor elevii de la Liceul de Artă (coordonator profesor Pop Tătăran Georgeta) au propus spre lectură povestea The Magic Finger. Într-un cadru adecvat acestei poveşti, elevii celor trei şcoli partenere au dramatizat câte un capitol lecturat, având astfel posibilitatea de a-şi dezvolta abilităţile artistice, atât prin interpretare, cât şi prin crearea costumelor şi a marionetelor folosite ca recuzită.
Sărbătorile de iarnă au fost marcate în cadrul Bibliotecii judeţene, unde elevii au lecturat şi vizionat Spărgătorul de nuci. Elevii au pregătit şi de această dată lecturarea pe roluri a poveştii, au închipuit un alt sfârşit al poveştii şi au făcut prezentări Power Point pe tema dată.
Povestea lui Peter Rabbit şi a prietenului său Benjamin a stârnit încă o dată imaginaţia creatoare a elevilor participanţi la proiect în preajma sărbătorilor pascale. Întâlnirea a fost organizată la Şcoala cu clasele I-VIII Alexandru Ivasiuc (coordonator profesor Dobrican Daniela). Proverbele despre prietenie şi familie au fost punctul de plecare pentru posterele create de elevi, folosindu-se metoda cadranului.
Elevii participanţi la proiectul şcolar Children In Storyland şi-au dezvoltat timp de 2 ani şcolari multiple competenţe, au legat prietenii, şi-au petrecut timpul liber în mod util, lecturând poveştile copilăriei lor. Comunicarea în diverse moduri, interdisciplinaritatea, stimularea creativităţii, creşterea motivaţiei pentru studiul limbii engleze şi asimilarea unor idei utile pentru dezvoltarea simţului civic sunt efectele pozitive care au fost atinse prin acest proiect.
Proiectele şcolare reprezintă un beneficiu atât pentru elevi – actorii principali din cadrul proiectelor – cât şi pentru cadre didactice îndrumătoare şi participante, dar şi pentru comunitatea locală. Indiferent dacă proiectele sunt pe plan local, regional, naţional sau european, ele trebuie incluse în viaţa şcolară ca activităţi integrate în curriculum.
Activităţile şi produsele finale ale acestui proiect, precum şi ale celorlalte proiecte în care şcoala a fost angrenată, au avut o contribuţie decisivă la obţinerea titlului de Şcoală Europeană , de către Şcoala cu clasele I-VIII „Al.I.Cuza”. Obţinerea acestui titlu ne-a bucurat şi ne-a onorat în mod deosebit, având în vedere faptul că, obţinând 171 de puncte, ne-am situat pe locul 4 dintr-o listă de 110 şcoli participante din întreaga ţară