• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 26 Iunie , 2006

SC Electrica SA iSi extinde sistemul OPEN-SGC

Programul de modernizare demarat de Electrica SA continua. Dupa consumatorii casnici, a venit randul agentilor economici sa beneficieze de performantele sistemului informatic de gestiune comerciala OPEN-SGC. Iar noul sistem nu aduce doar modernizarea procesului de incasare si facturare a consumului de energie electrica, ci si imbunatatirea substantiala a calitatii serviciilor. De la sfarsitul acestei luni, agentii economici nu mai sunt nevoiti sa-si citeasca consumul de energie electrica si sa astepte la cozi interminabile pentru achitarea facturii, deoarece a fost implementat un nou sistem de citire, facturare si incasare a consumului de energie electrica: OPEN-SGC. Sistemul a fost aplicat deja cu succes consumatorilor casnici, asa ca Sucursala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice Baia Mare a decis sa-l extinda si agentilor economici. Conversia de date in noul sistem va incepe chiar la sfarsitul acestei luni, si, tot de atunci, agentii economici isi vor putea plati factura si prin banci. Dar lista beneficiilor aduse de OPEN-SGC e mult mai lunga si deja, demonstrata. Gheorghe Suciu, sef sectie comerciala in cadrul societatii, a declarat ca sistemul de gestiune comerciala pentru clienti OPEN-SGC a fost implementat in decembrie 2005: „acest proiect a fost realizat cu brio, cu toate ca am avut peripetiile inerente unui sistem de o asemenea complexitate, de profunzime si acuratete a datelor despre clienti, solduri, facturi, istoric de facturare, citiri etc. Deci tot ce inseamna date despre un client. Asta a insemnat o munca enorma atat din partea echipelor de informaticieni care au ajutat la conversia datelor din sistemul vechi in cel nou, cat si din partea tuturor salariatilor care lucreaza in cadrul sectiei comerciale care au facut fata tuturor solicitarilor si reclamatiilor venite din partea clientilor. Reclamatii au fost, in sensul ca acest sistem lucreaza dupa istoricul de facturare existent in baza veche. Si aceasta medie de consum care a fost preluata prin conversie, intrucat citirile la consumatorii casnici se fac la un interval de 6 luni, iar 5 luni se trimit facturi la adresele cetatenilor, pe baza de consum istoric, care este o factura estimata. Si erau multe locuri de consum care aveau consumuri temporare (case de vacanta, garaje etc.) unde a fost luat in conversie un anumit istoric. Dar sistemul vechi avea neajunsuri, in sensul ca intotdeauna media de iarna se factura vara si invers. Plus ca fiecare cetatean trebuia sa citeasca indexul de pe contor, sa vina la ghiseu, trebuia sa plateasca factura numai la casieriile Electrica etc. Acum, toata aceasta munca o prestam noi”. Facturi acasa! Suciu spune ca sistemul ce se va implementa agentilor economici este identic: „este acelasi proiect, dar la agentii economici cu consumuri mari, facturile vor fi intocmite pe baza citirilor reale. Pentru micii consumatori (asociati consumatorilor casnici) vom face facturare lunara. Doua luni se va face pe baza de medie de consum istoric (sau pe baza de conventie de consum, cum va dori fiecare), si a treia luna o sa-i citim si o sa le emitem facturile de regularizare. Am inceput sa avem colaborari cu toate bancile pentru a satisface nevoile clientilor, sa nu mai fie obligati sa mearga la ghiseele Electrica. Iar factura o primesc acasa”. Insa cei care se gandesc ca neprimirea facturii ar putea fi furnizata pe post de scuza pentru neplata consumului de energie electrica, trebuie sa stie ca noul sistem arata data cand a fost emisa factura, cand a fost pusa in plic si cand a fost expediata! Din acest motiv, e foarte importanta actualizarea contractelor si datelor de contact. Suciu a explicat ca: „e foarte important ca ei sa isi actualizeze contractele, datele de contract si adresa unde doresc sa le ajunga facturile. Pentru ca nu pot trimite factura la un chiosc din piata, ci la sediul firmei. Pentru aceasta, trebuie operata in baza de date adresa exacta. Exista consumatori, la care noi le spunem speciali, care au multe puncte de consum. De exemplu, iluminatul public din Baia Mare are 143 de puncte de consum. Noi vom face o singura factura, care se va emite in general dupa data de 25, ca sa poata fi citite toate punctele de consum, factura ce va contine si anexele pentru fiecare punct de consum. Sau de exemplu, primariile au scoli, gradinite, dispensare, camine culturale etc, pentru care va fi o singura factura centralizatoare, bineinteles pe coduri diferite pentru fiecare”. La fel ca si consumatorii casnici, agentii economici vor trebui sa suporte o perioada de „tranzitie”, pana cand datele introduse in sistem vor fi actualizate. Dar, Suciu spune ca, odata facut, rodajul OPEN-SGC va da rezultate maxime: „sistemul este deosebit de fiabil, dar trebuie o acuratete a datelor. Dupa ce sunt introduse corect datele, sistemul va sti sa functioneze perfect. Cei care nu vor primi facturile, trebuie sa se prezinte la Electrica, sa vada care este motivul. Inseamna ca adresa de corespondenta sau a locului de consum nu a fost corecta.” Factura pe iunie, obisnuita! Vechiul sistem de facturare se „inchide” la 29 iunie, asa ca in aceasta luna agentii economici trebuie sa urmeze „ritualul” obisnuit. Gheorghe Suciu, sef sectie comerciala in cadrul Electrica SA Baia Mare a declarat ca: „agentii economici sunt rugati sa se prezinte la casieriile Electrica cu citirile contoarelor ca sa poata fi facturati in cursul lunii iunie. Altfel, in noul sistem vor aparea ca nu si-au platit luna iunie”. Mircea CRISAN mircea@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.