• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 25 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 22 Septembrie , 2008

Sare legislativa pe rana administratiei judetului

Consilierii pedelisti au criticat, intr-o conferinta de presa, hotararea de guvern prin care se alocau sume de bani din fondul de interventie al guvernului pentru zonele afectate de inundatiile din acest an. Maramuresul a primit 84 de miliarde de lei. Dincolo de alocarea sumelor de bani judetelor afectate de inundatii, in textul de hotarare se mentioneaza clar ca acesti bani vor fi avizati de prefectii judetelor. Din punct de vedere administrativ, presedintii de Consilii Judetene au fost scosi din schema repartizarilor acestor fonduri. De aici si discutiile care au avut loc in CJ, de aici supararea consilierilor PD-L. „Dincolo de banii necesari pentru lucrarile considerat prioritare, mai sunt multe situatii care necesita bani. Noi am fi dorit sa putem da si altor localitati care au nevoi financiare, dar aceasta lege nu ne permite. Este o mare greseala, o lege proasta”, a declarat Gheorghe Mihai Barlea. Stiind ca presedintele CJ, Mircea Man, a fost afectat de situatia aceasta, i-am pus pe seama orgoliului supararea, dar, dupa discutii cu mai multi specialisti, am ajuns la concluzia ca legea, in totul ei, sufera de multe lipsuri. Dincolo de faptul ca prefectul are o putere mai mare in cazul situatiilor de urgenta, fata de prezident (un lucru care il doare pe Man), legea este, dupa cum s-au exprimat specialistii, o tampenie. Si nu vorbim de politicieni, ci de oameni care mananca administratie pe paine. Oameni din esaloanele doi ale administratiei, dar cei care fac, de fapt, munca. Initiatorul legii a fost Victor Dobre, secretar de stat in Ministerul Internelor si Reformei Administrative. Initiatorul a plecat de la faptul ca in cazul inundatiilor, care reprezinta o situatie de urgenta, cel indreptatit sa se ocupe de tot ce este „de urgenta” e Comitetul pentru Situatii de Urgenta. Acest organism este condus de prefect. Pana aici e corect. Prostia mare apare acum. Prin aceasta hotarare, cele stabilite de prefecti trebuie trecute prin filtrul Consiliului Judetean. Adica, cu o mana ii dai prefectului puterea de a decide, de a imparti fondurile si tot ce decurge de aici, iar cu alta mana soliciti ca aceste hotarari sa fie cenzurate de CJ. Intrebarea e fireasca: De ce e nevoie de o astfel de bulibaseala?Raspunsul specialistilor a fost rapid si ferm: „Este vorba de lenea guvernantilor!” „Este o prostie. In loc ca guvernantii, prin parghiile pe care le au, sa intrebe care sunt prioritatile in cazul inundatiilor, apoi sa le clasifice si sa dea banii cu destinatiile directe: pentru… pentru… etc. Nu au facut acest lucru, deoarece le este frica. Totul este politica si nici un interes pentru nevoile reale. Toti fac la fel. De la toate partidele. Prin aceasta lege, CJ a fost subordonat Comitetului pentru Situatii de Urgenta. Este o mare tampenie. Intre cele doua institutii nu exista grad de subordonare. Practic, Consiliul Judetean este obligat prin aceasta lege sa inghita „pastila” data de prefect. Nu este o situatie logica, iar Prefecturile vor fi nevoite sa dea un fir logic, unei situatii ilogice”, ne-au declarat sursele noastre. Pentru a indrepta ceea ce nu este corect sau normal, politicienii au posibilitatea de a corija o lege stramba: structurile politice judetene se pot adresa structurilor politice de la nivel national pentru a semnala anomalia. La parlamentari, la ministri sau la structurile care au initiative legislative. „Acest Dobre este paralel cu administratia. Da! Legea este proasta, dar reversul medaliei e ca nici Man, nici altcineva nu trebuie sa „rezolve” problema aici. Ca nu se poate. Ei trebuie sa respecte legea. Punct. Parghiile de a schimba ceva sunt la Bucuresti. Acesta este fondul problemei, restul sunt povesti ale unor politicieni orgoliosi care considera ca sunt mici Dumnezei in teritoriu. Nu este asa!”, au mai spus sursele noastre. Ca de obicei, din aceste dispute politice au de pierdut oamenii cu probleme, maramuresenii de pretutindeni. Prostia merge mai departe… Dar prostia merge mai departe. Logica ne indeamna sa observam chestiuni ilogice. Peste tot se afirma ca suntem o tara disciplinata sau in curs de disciplinare. In acest caz, o lege cum e cea de mai sus, este discutata pe la toate colturile, la conferinte de presa sau in discutii publice. O lege, buna sau rea, trebuie respectata, trebuie aplicata. Nu se face circ, si nu se trage capital electoral. Revenind la legea de mai sus, specialistii afirma ca Dobre a „produs” o lege proasta, mai mult, ca acest secretar de stat este cam pe langa problemele de administratie. Dar legea e legea si nimeni nu e mai presus de ea. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.