• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 22 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Vineri , 1 Aprilie , 2016

S.C. URBIS S.A. Baia Mare - „Transportatorul de Pasageri al Anului 2016”, Premiul special pentru popularitate

A devenit o tradiţie ca revista Ziua Cargo să organizeze concursul „Romanian Passenger Transport Company of the Year“ ca în ultimii şapte ani. S.C. URBIS S.A. Baia Mare a fost desemnată câştigătoarea competiţiei „Romanian Passenger Transport Company of the Year“ (RPTCY) - ediţia 2016, după ce a obţinut cel mai bun punctaj din partea juriului format din reprezentanţi ai autorităţilor, specialişti şi asociaţii patronale. În competiţia „Romanian Passenger Transport Company of the Year 2016” s-au înscris 15 companii de profil din ţară, dar după selecţia concurenţilor au rămas doar trei firme care efectuează transport public urban de persoane: S.C. URBIS S.A. Baia Mare, STP Alba Iulia şi OTL Oradea. 

 

Gala premiilor „Romanian Passenger Transport Company of the Year 2016”, organizată de revista Ziua Cargo, s-a desfăşurat în perioada 24-25 martie 2016 în Poiana Braşov, unde au fost prezenţi peste 100 de participanţi din ţară, S.C. URBIS S.A. Baia Mare fiind reprezentat de ing. Ioan Fîrte - director exploatare şi ec. Ionuţ Rus - director economic. 

 

La concursul din acest an, opt companii de prestigiu din ţară (firme care efectuează transport de pasageri în regim urban, naţional şi internaţional) au fost selectate pentru competiţie. S.C. URBIS S.A. Baia Mare  a câştigat concursul „Transportatorul de Pasageri al Anului 2016” la secţiunea „Transport Local” şi premiul de popularitate. STP Alba Iulia s-a clasat pe locul II şi OTL Oradea - locul III. Desemnarea câştigătorului acestei competiţii a avut la bază, pe de o parte, votul cititorilor revistei Ziua Cargo, cu o pondere de 50%, şi pe de altă parte, votul juriului, care a analizat companiile participante pe baza unui dosar. Votul juriului a avut, de asemenea, o pondere de 50%. Obiectivul concursului „Romanian Passenger Transport Company of the Year“ a constat în decernarea premiului unei companii de transport al cărei management, profesionalism şi imagine reprezintă un exemplu pentru lumea transporturilor rutieri de călători din România.

 

Radu Borcescu, redactorul-şef al revistei ZIUA CARGO, a declarat pentru Doza24.ro că acest concurs „Romanian Passenger Transport Company of the Year 2016?” are o specificitate tehnică şi s-a demarat cu scopul de a identifica cele mai bune practici în zona transportului de pasageri şi de a reliefa aspecte ce pot fi date ca exemplu de urmat pentru întreaga breaslă a transportatorilor. „Este un demers menit să ne îndrepte spre o societate civilizată. Practic, ideea de la care s-a pornit a fost acea de a derula o campanie pentru un transport civilizat”, a punctat Radu Borcescu.

 

Concursul nu este nicidecum unul uşor de câştigat şi presupune mai multe faze. În primul rând se lansează concursul propriu-zis la începutul fiecărui an. Însă, cu o lună înainte de lansarea concursului se întocmeşte o listă cu firme pe baza recomandărilor ori a (auto)propunerilor. Ideea este că oricine se poate înscrie la acest concurs, însă ulterior va trebui să facă faţă rigorilor competiţiei. „Dosarul pe care fiecare candidat trebuie să îl prezinte este unul stufos. Dosarul se analizează din punct de vedere financiar-contabil, dispecerat, relaţii cu clienţii, flotă ş.a.m.d. Multe capitole trebuie completate şi certificate prin diferite rapoarte. Se verifică şi situaţia accidentelor şi a amenzilor,  cu rapoarte de risc… Juriul are la baza multe elemente, tocmai cu scopul de a nu vota o companie sau alta într-un mod nedrept”, a subliniat Radu Borcescu, redactorul-şef al revistei ZIUA CARGO.

 

La secţiunea „Transport Local” din cadrul competiţiei „Romanian Passenger Transport Company of the Year 2016” s–au înscris nu mai puţin de 15 companii de profil din România, anul acesta. Însă, după selecţia concurenţilor, în concurs au rămas doar trei firme care efectuează transport public urban de persoane: S.C. URBIS S.A. Baia Mare, STP Alba Iulia si OTL Oradea. Juriul a fost responsabil de 50% din punctajul final al fiecărui concurent, cealaltă jumătate din punctele acumulate de finalişti fiind stabilită pe baza voturilor exprimate de către cititorii revistei ZIUA CARGO, pe site-ul publicaţiei. Potrivit menţiunilor făcute de către Radu Borcescu, voturile publicului s-au înregistrat pe baza unor reguli de votare stricte pe site-ul revistei cu scopul evitării abuzurilor. Numărul voturilor valabil exprimate anul acesta a fost ceva mai mare faţă de celelalte două ediţii ale concursului „Romanian Passenger Transport Company of the Year 2016.”

 

 

Cele mai multe voturi ale publicului au fost obţinute de către firma S.C. URBIS S.A. Baia Mare, astfel că firma de transport urban de persoane din Baia Mare a câştigat „Premiul pentru popularitate”. În fapt, URBIS Baia Mare a obţinut mult mai multe voturi decât câştigătorii premiului respectiv de la primele două ediţii.

Cât priveşte titlurile „Transportatorul de Pasageri al Anului 2016” conferite în gala de anul acesta, la secţiunea „Transport Local” acesta a revenit companiei S.C. URBIS S.A. Baia Mare. Pe locul al doilea, la transport urban, s-a clasat STP Alba Iulia, în vreme ce OTL Oradea a ocupat poziţia a treia.

 

 

S.C. URBIS S.A. Baia Mare - Accent pe productivitate

 

Compania are 385 de angajaţi, iar principiul de bază este simplu: dacă fiecare angajat îşi face treaba bine, rezultatele vor fi pe măsură.

Având un parc de 63 de autobuze, 18 troleibuze şi 8 microbuze, compania Urbis asigură transportul în Baia Mare şi localităţile învecinate, fiind cea mai mare firmă de transport persoane din judeţul Maramureş.

 

Accentul pus pe productivitate a asigurat în cazul Urbis o trecere funcţională dinspre vechi spre nou, iar acest lucru este oglindit atât în ceea ce priveşte parcul auto, cât şi atelierele de reparaţii, staţia ITP şi staţiile de redresare. Procesul de modernizare a început în anul 2013 şi a făcut ca, de la an la an, să apară mijloace de transport noi (autobuze, troleibuze şi microbuze) şi atelierele să fie modernizate conform unui plan etapizat. Însă baza materială mai veche nu este abandonată, ci dimpotrivă... Urbis este una dintre puţinele companii de transport care se mândreşte în egală măsură cu autobuzele noi şi cele vechi, menţinute într-o stare impecabilă de funcţionare. Însă, pentru călători, probabil cele mai importante lucruri sunt curăţenia şi punctualitatea, pentru care există un adevărat cult în întreaga organizaţie.

 

Urbis funcţionează ca o mică armată ce acţionează precis pentru a obţine rezultate tot mai bune. De altfel, directorul general al companiei, Ion Pop, este militar de carieră, având gradul de General de brigadă în rezervă.

 

 

Dezvoltare metropolitană

 

La ora actuală, Urbis asigură transportul pentru 6 localităţi din apropierea municipiului Baia Mare, iar acest proces va continua şi în următorii ani.

„Vrem să ne extindem în zona Metropolitană, iar acesta este vectorul de dezvoltare pe următorii 5 ani. Localităţile ne solicită transportul şi depinde de fiecare primărie în parte dacă îşi asumă să plătească subvenţia“, a explicat Ion Pop, director general al S.C. Urbis S.A..

Totodată, procesul de modernizare va continua în cadrul companiei.

„În planul de dezvoltare este prevăzut şi transportul electric, care, în principiu, este mai ieftin. Din punct de vedere al energiei consumate, este de 3 ori mai redusă decât consumul de motorină, plus că scăpăm de emisiile poluante“, a arătat Ion Pop.

Sistemele moderne dedicate activităţii de transport nu lipsesc nici ele.

Amintim faptul că Urbis a implementat un sistem de taxare pe oră (biletele sunt valabile o oră de la validare), dispune de urmărirea flotei prin GPS, monitorizează în timp real consumul de carburant, a montat automate pentru vânzarea biletelor şi oferă posibilitatea plăţii călătoriei prin SMS...

Atenţia pentru imagine reprezintă, de asemenea, o surpriză plăcută în cadrul unei societăţi care provine dintr-o fostă regie autonomă. Numele companiei şi tricolorul României sunt elementele care nu lipsesc din birouri, de pe maşini şi chiar de pe vestimentaţia personalizată a angajaţilor.

 

„După ce le-am dat veste controlorilor, în prima săptămână, am observat că au crescut încasările şi au scăzut procesele verbale de contravenţie, acţionând astfel în scop preventiv pentru a combate călătoriile frauduloase“, a completat directorul general Urbis.

Ecuaţia de succes dezvoltată de Urbis include şi sprijinul de care compania se bucură din partea primarului municipiului Cătălin Cherecheş şi consiliului local Baia Mare.

SURSA: Ziua Cargo

 

 

„La Baia Mare şi la S.C. Urbis se întâmplă lucruri foarte bune. Acolo exista o comunicare foarte strânsă între administraţia locală, pe de o parte şi S.C. Urbis pe de altă parte.

La Baia Mare nu există doar teorie în sensul ăsta, ci şi realizări concrete. La Urbis Baia Mare sunt lucruri bune de la venirea domnului director general Ion Pop la conducerea firmei”

Liviu Gheorghe Neag, director general la Regia Autonomă de Transport Urban Cluj şi, totodată, preşedinte URTP

 

 

„Compania Urbis face parte din elita operatorilor de transport călători în zona urbana…La Urbis Baia Mare, organizarea este deosebită şi aici un rol important îl joacă şi directorul general Ion Pop… şi se vede experienţa sa din zona

militară…”

- a declarat Radu Borcescu, redactorul-şef al revistei ZIUA CARGO pentru DOZA24.RO.

 

 

„Cei care fac imaginea firmei sunt şoferul, autobuzul, controlorul şi casiera. În acest sens, am lucrat mult şi în privinţa atitudinii pe care angajaţii Urbis trebuie să o aibă.“

Ion Pop, director general S.C. URBIS S.A. Baia Mare

 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.