• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 30 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 9 Mai , 2005

Rombat, lacomie si faradelege

Dupa ce au incalcat in mod repetat legea, conducatorii societatii Rombat Automobile SRL Bistrita sunt pusi in situatia de a nu putea folosi terenul pe care s-a aflat centrul de distributie a acumulatorilor pentru autoturisme. In conditiile in care acel teren apartine Primariei bistritene, managerul Rombat SA, Ioan Repede, va avea de dat explicatii delicate actionarilor despre motivul cheltuirii banilor pentru amenzi, manopera si transportul molozului, necesare demolarii constructiei. In 2 martie 2005, reporterii GAZETEI constata cu surprindere inceperea lucrarilor de demolare a cladirii centrului de distributie a bateriilor Rombat, situat in Bistrita, pe strada Libertatii nr. 50. Actiunea a pus intr-o situatie extrem de delicata Serviciul de Urbanism din Primaria Bistrita, peste care administratorii nou nascutei firme Rombat Automobile SRL au trecut cu o nonsalanta greu de inchipuit, la fel ca si peste orice autorizatie de la Agentia de Protectia Mediului. Grupul de oameni de afaceri reunit in jurul societatii comerciale Rombat Automobile SRL a considerat ca nu mai este necesar sa posede o autorizatie de demolare, avand in vedere faptul ca sfera lor de influenta este suficient de mare incat sa acopere si cabinetul primarului Vasile Moldovan. Motivul pentru care s-a decis daramarea centrului a fost incheierea unui contract pentru deschiderea unui show-room la Bistrita. Lucrarile de demolare a centrului de distributie pentru baterii auto de pe strada Libertatii au continuat in dispretul legii, molozul din curtea centrului fiind transportat de autocamioane ale societatii comerciale Record SRL Bistrita. Ce ne facem? Contrar asteptarilor, actiunea de demolare a spatiului de distributie a bateriilor pentru autoturisme s-a lasat cu amenzi numai pentru persoanele fizice implicate. Astfel, Primaria Bistrita l-a amendat pe administratorul Rombat Automobile SRL cu 10 milioane de lei pentru efectuarea de lucrari neautorizate, in conditiile in care amenda maxima ar fi fost de 100 de milioane de lei, dar politica Primariei este de a acorda minimul amenzii la prima abatere. Managerul de la Rombat Automobile SRL a fost amendat cu 5 milioane de lei si de catre Garda de Mediu, institutie ai carei angajati au descoperit si faptul ca statia de colectare a acumulatorilor uzati, aflata in aceeasi zona, avea autorizatia de mediu expirata. Pentru aceasta abatere a mai fost acordata o amenda de 15 milioane de lei, tot pe persoana fizica. Pe parcursul desfasurarii anchetei jurnalistice, redactorii GAZETEI au primit in mai multe randuri informatii de la surse din randul actionarilor Rombat SA si din cel al angajatilor societatii producatoare de acumulatori auto, dar au fost bombardati in egala masura si cu faxuri si scrisori din partea conducerii Rombat SA. Una dintre informatiile primite se referea la faptul ca sirul ilegalitatilor nu ar fi inceput o data cu demolarea constructiei de pe strada Libertatii, ci din momentul constituirii societatii comerciale Rombat Automobile SRL. In acelasi timp, au existat informatii despre societatea comerciala Finic-Dim Com SRL (care apartine in parte lui Ioan Repede) si care executa transporturi de plumb pentru firma Rombat SA. Potrivit lui Repede, firma sa are unul dintre cele mai mici preturi de pe piata, dar sursele noastre au sustinut faptul ca autocamioanele cu care se realizeaza transporturile nu sunt incarcate decat la jumatate din capacitate. Mai exact, in loc de 27 de tone cat ar fi capacitatea de incarcare, in acestea nu se gasesc decat aproximativ 12 tone de plumb. De asemenea, sotia lui Ioan Repede ar fi castigat aproximativ 1 miliard de lei din incheierea de asigurari de viata pentru angajatii Rombat (se pare ca muncitorii de la Rombat ar fi primit o marire de salariu cu conditia sa isi incheie asigurari prin firma agreata de conducere). Surpriza care a aparut in cele din urma ii va da multe batai de cap lui Ioan Repede, cel care va trebui sa explice actionarilor Rombat SA de ce a fost nevoie de plata amenzilor, a manoperei si transporturilor necesare demolarii, ca si de toate ileglitatile in care a fost implicata societatea comerciala, atata vreme cat showroom-ul nu va fi deschis pe locul fostului centru de distributie a acumulatorilor. Cel putin deocamdata. Pe cat de grabiti au fost Repede si Prigoana sa darame un imobil care apartinea Rombat SA, pe atat de spasiti si-au luat gandul de la acel loc in momentul in care au realizat ca terenul apartine de Primaria Bistrita si va fi mult mai greu sa il obtina acum, cand ochii presei sunt asupra actiunilor Rombat Automobile SRL. Probabil ca se va incerca trecerea terenului in domeniul privat al statului, iar apoi scoaterea la licitatie, lucruri care necesita hotarari de Consiliu Local, multa vreme si la fel de multa influenta. Si primarul Moldovan stie de toate! Deocamdata, s-a luat decizia construirii showroom-ului intr-un spatiu comercial din Piata Mihai Eminescu, loc unde a functionat pana nu demult un magazin de haine second-hand. Spatiul, de aproximativ 300 de metri patrati, a fost inchiriat pentru o perioada de un an si se va plati o chirie lunara de 2.000 de euro. Faptul care mai ridica multe semne de intrebare asupra activitatii Rombat Automobile SRL este anuntul dat in presa locala potrivit caruia societatea ar fi depus documentatia proiectului “Executare constructie cu destinatia de reprezentanta auto, centru de vanzari si service, imprejmuire teren, pe amplasamentul situat in Bistrita, strada Libertatii numarul 50 A” la Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului. Cand am cautat la APM respectivul dosar, am constatat ca acest proiect... nu exista! La strada Rombat Pentru ca Rombat SA este o societate puternica, iar conducatorii sai trebuie sa arate acest lucru in orice imprejurare, trei dintre bosii firmei si-au ridicat vile la indigo pe cea mai lunga strada ”privata” din Bistrita. Strada Arcasului te intampina la una dintre intrari cu indicatorul “Accesul interzis” (!), iar primele trei vile apartin unor oameni aflati in fruntea conducerii Rombat. Cea care-i apartine lui Ioan Repede se afla la mijloc, incadrata de cele ale subalternilor directi. Din cate se pare, strada a fost construita pe terenul proprietarilor din zona. Aceasta le da posibilitatea locuitorilor de pe strada sa isi etaleze bogatia si gradinile imense, intr-un spatiu interzis cetateanului de rand. Strada Arcasului din Bistrita este una celebra, daca ne gandim la numele grele care si-au ridicat vile de-o parte si de alta a drumului ”privat”. Interesant este ca in imediata apropiere a strazii Arcasului are vila si fiul primarului Vasile Moldovan, un tanar SRI-ist, proaspat iesit de pe bancile scolii. Casa acestuia se afla pe strada Huniazilor, care intersecteaza la un moment dat strada Arcasului. In urma cu un an, reporterii GAZETEI au identificat terenul pe care acum sta ridicata vila familiei Moldovan. Atunci nu era construit nimic, dar in decurs de numai un an, primarul Bistritei sau fiul lui (sau de ce nu impreuna? – n.red.) au reusit sa isi ridice mandrete de casa. ”Terenul l-am donat fiului meu si el si-a construit o casa. Pana si eu ca primar as putea avea una. Nu ar fi nici o rusine”, a declarat edilul Moldovan. Numai ca atat fiul primarului Moldovan, cat si una dintre ficele acestuia au primit in urma cu doi ani locuinte ANL. Cu alte cuvinte, primarul si-a aranjat mai mult decat bine odraslele. Mai amintim faptul ca insusi Vasile Moldovan pare sa fi lucrat de zor in ultimii doi ani la ridicarea unei vile in zona Lechinta, unde acesta are multi prieteni cu dare de mana Afacerea Rombat Rombat Automobile SRL a fost inregistrata la Registrul Comertului la sfarsitul lunii ianuarie 2005, avandu-i ca asociati pe Rombat SA (firma mama), Ioan Repede (directorul general Rombat SA) si pe inginerul Ioan Prigoana (numit si administrator al firmei nou infiintate). Conform actelor de la Registrul Comertului, Rombat SA a intrat in afacere cu 14,3 miliarde de lei, in vreme ce aportul lui Repede a fost de 3,2 miliarde, iar al lui Prigoana, de 2,6 miliarde de lei. Liviu COTUTIU

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.