• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 2 Iulie , 2012

Rezultate remarcabile, obţinute în cadrul proiectuluI european FEMINA,

FEMINA – creşterea abilităţilor şi calificărilor femeilor este un proiect strategic, cofinanţat din Fondul Social European – Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, din Axa Prioritară 6 - „Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul Major de Intervenţie 6.3 - „Promovarea egalitaţii de şanse pe piaţa muncii”. SC ILE Trade Company SRL este beneficiarul proiectului id POSDRU/ 97/6.3/ S/60838, şi, totodată, lider de parteneriat pentru implementarea programului adresat femeilor, cu vârste cuprinse între 18-60 de ani, atât din mediul rural, cât şi din mediul urban, fără un loc de muncă.

Proiectul se adresează doamnelor din toate cele opt regiuni de dezvoltare ale României, inactive, şomere sau care se ocupă cu agricultura de subzistenţă şi care doresc să se dezvolte profesional prin integrarea pe piaţa muncii sau prin demararea unei activităţi independente. Grupul ţintă vizat de program este format din 696 de femei, selectate, astfel încât să îndeplinească criteriile de eligibilitate aprobate.

Obiectivul general este de a facilita integrarea pe piaţa muncii a femeilor inactive, şomere şi/sau ocupate cu agricultura de subzistenţă, prin înzestrarea lor cu abilităţi noi, în vederea creşterii şanselor de a fi ocupate în alte sectoare decât cele în care au deja calificări vechi şi nefolositoare.

 

De asemenea, proiectul FEMINA urmăreşte promovarea pe termen cât mai lung a sustenabilităţii României în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane prin crearea de condiţii pentru dezvoltarea afacerilor profitabile.

 

Proiectul, cu o durată de implementare de 24 de luni, se afla în anul doi de implementare, şi activităţile propuse s-au realizat deja în şase regiuni de implementare. Încă de la demararea activităţilor de recrutare, selecţie şi instruire a grupului ţintă, o regiune vizată a fost regiunea Nord-Vest, locaţie Baia Mare.

Întrucât implementarea proiectului în regiunea Nord-Vest a înregistrat rezultate importante, beneficiarul proiectului a organizat, marţi, 26 iunie 2012, ora 10, conferinţa „Egalitate de şanse şi incluziune socială”.

Conferinţa a avut drept obiective prezentarea proiectului şi prezentarea principiilor de egalitate de şanse şi incluziune socială, din prisma rezultatelor deosebite, atinse în cadrul implementării proiectului în regiunea Nord-Vest.

 

Astfel, în cele optsprezece luni de implementare a proiectului în regiunea Nord-Vest, obiectivul, scopurile şi activităţile au fost promovate la nivelul judeţelor Maramureş, Bistriţa Nasăud, Sălaj şi Satu Mare. Doamnele recrutate si selectate, care au fost instruite, sunt în număr de 274, şi au alcătuit 23 de grupe de instruire.

 

În activităţile proiectului, adresate atât grupului ţintă, cât şi echipei de implementare a proiectului, s-a avut în vedere respectarea principiului egalităţii de şanse şi atingerea scopului incluziunii sociale.

Mărturie stau rezultatele obţinute până în prezent, în toate regiunile de implementare, si mai ales din regiunea Nord-Vest, aşa cum le-a prezentat domnul Cristian Darius MITREA, managerul de proiect - respectiv 26 de persoane care au găsit un loc de muncă, urmare consilierii în cariera realizată, dar şi 79% din grupul ţintă instruit aici, au demarat o activitate independentă.

În cadrul conferinţei au fost ţinute discursuri realizate de experţi din cadrul proiectului şi reprezentanţi ai comunităţii locale şi ai mediului de afaceri, dar şi expuneri privind evoluţia doamnelor participante la grupul ţintă, din această regiune – poveşti de succes privind egalitatea de şanse şi incluziunea socială.

 

Domnişoara Mihaela Coţiu-Bude, participantă a grupului ţintă încă de la începutul implementării proiectului în regiunea Nord-Vest, a demarat o activitate independentă de tip întreprindere individuală, şi creează produse originale, pentru camera copiilor, printr-o metodă puţin cunoscută la noi – patchwork.

Domnişoara Mihaela Coţiu-Bude a fost prezentată de însăşi d-na. Violeta Augustin, coordonator regional pentru regiunea NV, cea care a promovat proiectul în faţa femeilor inactive, şomere şi ocupate cu agricultura de subzistenţă şi le-a îndrumat în drumul lor profesional prin insuflarea curajului şi încrederii în sine. Domnişoara Mihaela Coţiu-Bude a reuşit să ia ce a fost mai bun din participarea la acest proiect şi să adauge piesa lipsă la puzzle-ul carierei ei, aşa cum mărturisea în cadrul conferinţei.

 

În cadrul conferinţei au fost invitaţi să ia cuvântul reprezentanţi de seamă ai comunităţii locale şi ai mediului de afaceri. Au luat cuvântul Părintele Vicar Vasile AUGUSTIN, reprezentant al Episcopiei Ortodoxe Române a Maramureşului şi Sătmarului, Prof. Dr. Teodor ARDELEAN, directorul Bibliotecii Judeţene Baia Mare, Ing. Petru UNGUREANU, director al societăţii STIL AURA, d-na. Maria MORCOVESCU, director general al Camerei de Comerţ şi Industrie Maramureş.

Domnul Cristian Mitrea a confirmat posibilitatea de a ţine şi altfel de cursuri venite să completeze cursurile ţinute până acum cu elemente de artizanat, care să ofere o valoare în plus obiectelor realizate. De asemenea, s-a afirmat că se intenţionează să se organizeze cursuri de mecanică pentru maşini de cusut şi proiectare de tipare, cursuri menite să sprijine activitatea firmelor de confecţii. S-a mai afirmat faptul că firma Ile Trade Company este deschisă oricăror propuneri în acest domeniu.

 

Cu ocazia acestui eveniment, beneficiarul proiectului a organizat o expoziţie cu produsele realizate de doamnele din grupul ţintă. Au fost expuse costume moderne şi populare, articole pentru copii, feţe de masă şi şervete cu motive populare, poşete.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.