• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 15 Mai , 2006

Reprezentantul ''cetateanului tehnologic''

Carte de vizita Irinel Burloiu este business development manager al Intel Romania. Este absolvent al Universitatii din Bucuresti, Facultatea de Matematica. A lucrat in diverse companii de soft si IT din tara si strainatate, printre care se numara si Siveco Romania. De patru ani lucreaza pentru corporatia americana Intel. Primii doi ani a lucrat pentru biroul de la Praga, iar dupa deschiderea reprezentantei din Romania a venit cu Intel in Romania. Corporatia americana, care in aceasta luna implineste doi de activitate in Romania, este unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume, clasandu-se pe locul cinci intr-un top al brandurile preferate. Aproximativ 90 % din PC-urile si serverele din lume poarta sigla Intel. Irinel Burloiu reprezinta in Romania una dintre cele mai cunoscute brand-uri de pe piata IT din lume: Intel. Corporatia a fost fondata in urma cu 37 de ani, iar in urma cu doi ani si-a deschis un birou in Romania. Irinel Burloiu, reprezentantul Intel in Romania, spune ca dincolo de a fi o corporatie americana, Intel incearca sa fie si un bun cetatean al Romaniei. Irinel Burloiu, bussines development manager al Intel in Romania, a acceptat sa vobeasca pentru cititorii GAZETEI despre atu-urile tehnologiei. Reporter: Cand a intrat Intel pe piata din Romania? Irinel Burloiu: In urma cu doi ani, Intel si-a deschis birou de reprezentare in Romania. Chiar acum, in luna mai, sarbatorim doi ani de prezenta oficiala, insa sunt convins ca romanii cunosc produsele Intel de foarte multi ani. Din punct de vedere al focusului nostru, Intel Romania incearca sa fie cat mai aproape de nevoile consumatorului roman, cat si de partenerii nostri locali si, nu in ultimul rand, de segmentul de educatie. Incercam sa fim prezenti in scoli, oferind tehnologiile noastre. Rep.: Cum se prezinta piata IT din Romania? I.B.: Romania are cea mai mare rata de penetrare a calculatorului din zona, iar in contextul viitoarei aderari la Uniunea Europeana se fac eforturi pentru cresterea ratei de penetrare a internetului. Este adevarat ca suntem mult in urma Uniunii Europene in ce priveste accesul la tehnologia IT, dar s-au facut eforturi la nivel de industrie pentru reducerea acestei diferente. Exista si o serie de programe realizate in colaborare cu ministerul comunicatiilor. In urma cu un an, Intel a semnat un parteneriat strategic pentru dezvoltarea unui program national de sprijinire a achizitiei de PC-uri. Daca intram in Uniunea Europeana, trebuie sa intram cu calculatorul. La nivel guvernamental, se incearca si reducerea diferentei dintre afluxul tehnologic din mediul urban fata de cel rural, unde, din pacate, calculatorul patrunde cu pasi mici. Pe langa achizitionarea calculatorului este foarte importanta si conectarea la internet, deoarece oamenii trebuie sa aiba acces cat mai usor la informatie, ma refer aici, in special, la interactiunea cu administratia publica, ce inseamna sa stai acasa si sa-ti platesti taxele fara sa mai fii nevoit sa stai pe la cozi la ghisee. Sunt convins ca in viitor aceasta diviziune digitala se va mai miscora si vom avea si la sate o prezenta cat mai ridicata a calculatorului. Tehnologia in invatamant Rep.: Intel este prezent in mod constant la manifestarile de profil din educatie. De ce? I. B.: Dincolo de o corporatie americana in Romania, Intel vrea sa fie si un bun „cetatean roman”. Ne implicam in cat mai multe activitati si am incercat sa fim cat mai aproape de invatamant. Am infiintat universitati wirelles, in cadrul unui program demarat de noi, pe care l-am numit „Universitatea Fara Fire ”, si am ajuns astazi la zece astfel de universitati. Incercam sa fim cat mai aproape de fenomenul educational din Romania aducand, daca pot sa zic asa, putina valoare tehnologica. Rep.: Cum apreciati invatamantul de specialitate din Romania? I.B.: Din punct de vedere al Intel, vedem o crestere semnificativa a ceea ce inseamna invatamantul romanesc de specialitate, si in special pe partea de IT. La nivel regional si european se vorbeste tot mai mult despre Romania si observam ca tot mai multe companii din domeniul dezvoltarii cercetarii si al softului vin in Romania. Prin intermediul unor programe universitare incercam sa fim cat mai aproape de studenti. In acest sens, am dezvoltat un program in colaborare cu Universitatea Berkley din California, prin intermediul caruia incercam sa oferim posibilitatea studentilor din universitatile tehnice sa-si dezvolte propriile afaceri. Un student care a terminat facultatea si intra in industrie sa aiba posibilitatea sa-si dezvolte propria afacere, urmand cumva exemplul celebrului Sillicon Valley din San Francisco, unde foarte multe companii au inceput cu investitii mici si au ajuns sa dezvolte mari afaceri internationale. Baimareanul de la Intel Rep.: Se poate spune ca specialistii romani sunt recunoscuti la nivel international? I.B.: Sigur ca da. Nu am spus niciodata pana acum, dar chiar avem la Intel un coleg care este din Baia Mare. Un om extrem de capabil care a fost angajat de Intel pe baza unei proiect pe care el l-a trimis la Intel in Statele Unite. El a reusit pe propriile lui forte sa lucreze intr-una din cele mai mari companii si pe un post de cercetare extrem de bine apreciat. Rep.: Cat de important este calculatorul pentru societatea mileniului trei? I.B.: Noi (Intel, n.red.) am spus tot timpul ca nu neaparat calculatorul, cat tehnologia este un liant care ar trebui sa ajute cat mai multi oameni. Ca dezvoltatori de tehnologie, incercam sa aducem pe piata tehnologii care sa fie un factor activ in procesul de educatie, entertaiment sau munca. Pentru consumatorul de rand mesajul este foarte simplu, trebuie sa nu se teama de tehnologie, ci sa o foloseasca pentru a-si dezvolta viata. Poate cel mai bun exemplu sunt telefoanele mobile, care au ajuns indispensabile pentru multi. Chiar daca in Romania rata de penetrare este doar de 60%, observam ca sunt mult mai agreate decat telefonul fix, intrucat oamenii nu au ramas indiferenti la atu-urile pe care le prezinta. Optiuni si argumente * Un vin bun sau o bere rece? Un vin bun. Mi se pare mult mai aproape de spiritul romanilor. * Claudia Schiffer sau Angelina Jolie? Grea intrebare. Totusi, Angelina Jolie pentru ca filmele sale sunt trasformate in jocuri pe calculator. * Un film la cinema sau pe calculatorul propriu? Tehnologia iti ofera acum posibilitatea sa ai acasa aceleasi conditii ca si la cinema. * O partida de pescuit sau un meci de fotbal? Sunt o fire dinamica, aleg fotbalul. Mihaela MIHALEA mihaela@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.