• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 2 Decembrie , 2013

Recomandări pentru sezonul rece

S.C. VITAL S.A. recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheţ al instalaţiilor şi amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu câteva recomandări tehnice.

 
 

În conformitate cu legislaţia în vigoare, instalaţia interioară de alimentare cu apă (după contor) aparţine beneficiarului care are obligaţia întreţinerii şi reparării acesteia. Astfel, pe timpul sezonului rece instalaţiile interioare, aflate în responsabilitatea deţinătorilor trebuie protejate.

 

Recomandăm abonaţilor să blocheze accesul aerului rece în incintele (cămine de apometre, case de scară, subsoluri) pe unde trec instalaţiile, prin montarea geamurilor acolo unde ele lipsesc, sesizarea societăţii noastre pentru acele situaţii excepţionale în care ar lipsi capacele de pe căminele de apometru, golirea subsolurilor de ape uzate şi, nu în ultimul rând, chiar izolarea termică suplimentară a conductelor cu materiale specifice (polistiren, vată minerală sau orice alt material izolant).

Nu trebuie uitată nici verificarea conductelor de apă şi a eventualilor robineţi montaţi pe instalaţie, înainte de venirea frigului, pentru a vă asigura că nu există fisuri sau pierderi de apă care ar putea favoriza îngheţarea conductelor.

 

În cazul în care, în ciuda măsurilor luate, sau în lipsa acestora, vor apărea situaţii de îngheţ a conductelor, trebuie să ştiţi următoarele:

- nu forţaţi apometrele montate la limita de proprietate. În cazul în care sunt probleme la apometre, nu încercaţi să le dezgheţaţi singuri, ci anunţaţi S.C. Vital S.A.;

- dacă problema a apărut la conductele proprii (reţeaua interioară) rugaţi vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnaţi încet peste conductă în zona îngheţată;

- nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor;

- în cazul în care coborâţi în căminele de apometru, după deschiderea capacelor lăsaţi câteva secunde să se aerisească; în interiorul căminului nu călcaţi instalaţiile, respectiv robineţii şi conductele, iar la ieşire repuneţi capacele la locul lor;

- acolo unde deja au fost probleme de îngheţ, vă rugăm să izolaţi instalaţiile (dacă nu există la dispoziţie materiale specifice, se pot folosi orice materiale textile care protejează de frig instalaţiile)

În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheaţă şi se defectează, societatea Vital va repara sau înlocui contorul, facturând în schimb acest serviciu.

 

„Orice reparaţii şi orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt şi care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcţionări anormale în condiţii de îngheţ, incendiu, şocuri exterioare, furt etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.” (art. 134(3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă şi de canalizare, consolidat şi armonizat pentru judeţul Maramureş)

 

Pentru informaţii suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul S.C. VITAL S.A. Baia Mare tel: 0262212550; 215150, 215151, 215152.

 
 

Baia Mare, 26.11.2013

Director general Geza Gasparik

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.