• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 30 Aprilie , 2012

Sorin Bota propune o soluţie „rece” şi ieftină de reabilitare a drumurilor

Senatorul PSD, Sorin Bota, a invitat presa maramureşeană să vadă cum se poate asfalta un drum şi repede, şi bine. Parlamentarul maramureşean a ales o stradă din Seini pentru demonstraţie. Tehnologia poartă denumirea de „reciclare la rece” a drumurilor de piatră sau a drumurilor cu îmbrăcăminte asfaltică.

 

Potrivit spuselor senatorului PSD, soluţia prezentată este folosită de mulţi ani în vestul Europei. La orele amiezii, utilaje speciale, folosite de o societate din grupul Lafarge România, au început lucrările pe strada Conacului din Seini. Stratul final de asfalt, cu o grosime de până la 3 cm, se va turna într-una din zilele următoare zilei de 1 mai. Costuri mult reduse şi o productivitate de 2 km/zi, ca viteză de producţie, plus avantajul ecologic al reducerilor de noxe, au fost argumentele principale ale senatorului PSD. Sorin Bota a spus că procedeul se bazează pe tehnica reciclării, prin folosirea resurselor care există azi pe orice drum, tehnică ce poate fi utilizată atât pentru drumurile comunale pietruite, cât şi pentru drumurile judeţene sau naţionale care au îmbrăcăminte asfaltică, ori chiar pentru autostrăzi. „Am dorit să prezint această soluţie pentru că, tehnologia există de foarte mulţi ani, fiind dezvoltată pentru prima dată în Germania şi Italia.

Există companii în România care au utilajele necesare, dar din păcate proiectanţii, de obicei, nu doresc să aplice această soluţie pentru drumuri, pentru că au un cost mai mic la proiect şi implicit nu sunt mulţumiţi cu cât rezultă în urma proiectării. Este un cerc vicios al soluţiilor clasice care sunt cu cel puţin 30%, dacă nu cu 40% mai scumpe decât această tehnologie a reciclării. Practic, în Germania, media anuală de 400 km de reparaţii, modernizări sau construcţii de autostrăzi noi are la bază această tehnologie. Dacă se foloseşte acolo, nu văd de ce nu am folosi-o şi noi?”, a spus parlamentarul PSD.

Referitor la calitatea lucrărilor de asfaltare, Jean Cristache, reprezentantul firmei executoare, a declarat că, aceasta este superioară faţă de tehnologiile clasice, iar termenul de garanţie este cel puţin similar. Sorin Bota a invitat primarii din judeţ pentru a vedea lucrarea. Nu se ştie dacă vor veni, sau câţi vor veni, dar un refuz este sigur. Primarul din Cicârlău, Vasile Zete, a refuzat ca lucrarea executată gratis, la iniţiativa parlamentarului PSD, să fie executată pe raza unităţii administrative pe care o conduce. „Eu nu sunt în campanie electorală!”, a spus Bota.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.