• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 22 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 30 Noiembrie , 2009

Proiectul de Educatie Timpurie Incluziva (P.E.T.I.)

* La nivelul invatamantului prescolar, in judetul Maramures s-a demarat Proiectul pentru Educatie Timpurie Incluziva (PETI) care se deruleaza prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finantare Externa din cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii. Proiectul de Educatie Timpurie Incluziva, finantat de Banca Mondiala (6,1 mil. euro) si Guvernul Romaniei (1,7 mil. euro) este parte componenta a Programului de Incluziune Sociala care se deruleaza in perioada 2007-2011. Proiectul are ca populatie tinta comunitati dezavantajate in care exista copii de etnie rroma ( in proiect sunt cuprinse 100 de gradinite din 27 de judete) . In judetul Maramures sunt implicate in proiect gradinitele: 1. Gradinita Chelinta -Scoala cu Clasele I-VIII, Chelinta 2. Gradinita Coltau- cartier Scoala cu Clasele I-VIII, Coltau 3. Gradinita Fericea -Structura Scoala Fericea - Scoala cu Clasele I-VIII "Mihai Viteazu", Valea Chioarului, 4. Gradinita Ponorata - Scoala cu Clasele I-VIII, Coroieni, 5. Gradinita Suciu de Sus - Scoala cu Clasele I-VIII, Suciu de Sus 6. Gradinita Ticau nr. 2- cartier – Grup Scolar "Dr. Florian Ulmeanu", Ulmeni Programul vizeaza: * Cresterea accesului la educatia timpurie (pentru copiii cu varste cuprinse intre 3 si 6 ani) si crearea de oportunitati educationale pentru copiii cu varste cuprinse intre 0 si 3 ani. * Imbunatatirea calitatii educatiei timpurii prin imbunatatirea curriculum-ului, a instruirii cadrelor didactice si formularea de standarde sociale, cognitive si emotionale de dezvoltare; * Asigurarea accesului egal pentru copiii apartinand unor grupuri dezavantajate si vulnerabile la o educatie timpurie de calitate; * Imbunatatirea eficientei sistemului educational prin introducerea de oportunitati educationale alternative, comunitare pentru copiii care traiesc in zone rurale izolate. Ca obiective generale, proiectul isi propune: * Asigurarea echitatii in educatie, astfel incat copiii care apartin unor grupuri dezavantajate, vulnerabile sa aiba acces egal la o educatie timpurie de calitate; * Imbunatatirea eficientei sistemului de educatie prin promovarea de solutii comunitare. Practic, obiectivele specifice ale proiectului urmaresc: * Includerea populatiei rrome in strategia si programele MECI; * Crearea si imbunatatirea conditiilor educationale in vederea respectarii standardelor minime de functionare in scolile cele mai sarace din cele mai dezavantajate comunitati identificate, astfel incat sa creasca nivelul de acces la educatia initiala, timpurie si de baza; * Imbunatatirea calitatii atat a realizarilor cat si a mediului educational Componentele Proiectului Sub-componenta 1: Reabilitarea si dezvoltarea infrastructurii * Reabilitarea a 50 de unitati de educatie timpurie, existente deja in sistem si identificate pe baza indicatorilor stabiliti de MEdC; * Constructia a 20 de unitati de educatie timpurie in comunitatile dezavantajate identificate; * Dotarea cu mobilier a unitatilor reabilitate si nou construite. Sub-componenta 2: Dezvoltarea resurselor umane si a curriculumului specific pentru educatia timpurie incluziva * Formarea resurselor umane * Formarea managerilor, personalului de educatie si ingrijire care lucreaza cu copiii de pana la 6/7 ani in unitatile de educatie timpurie selectate * Elaborarea curriculumului specific si a modulelor de formare pentru asigurarea pregatirii profesionale a personalului didactic si de ingrijire, precum si formarea managerilor si a parintilor. * Formarea resurselor umane in educatie timpurie incluziva; * Accesarea fondurilor europene * Formarea promotorilor de servicii de educatie timpurie in vederea accesarii fondurilor europene Sub-componenta 3: Promovarea de servicii integrate si de solutii alternative pentru educatie si interventie timpurie * Crearea a 10 „ gradinite in familie" unde se vor aplica solutii alternative pentru educatie, in comunitati izolate si cu populatie majoritar rroma. * Crearea a 8 centre de resurse pentru parinti pentru informarea lor cu privire la educatia timpurie si colaborarea cu cadrele didactice * Elaborarea cadrului legal pentru promovarea si infiintarea serviciilor integrate, alternative si de sprijin pentru educatia si interventia timpurie a copiilor de la nastere la 6/7 ani; * Activitati de consiliere si educare a parintilor cuprinsi in programul "Gradinita in familie" si parinti din comunitati dezavantajate. Sub-componenta 4: Monitorizare si evaluare, activitati de informare, comunicare si crearea de capacitate la nivelul MEdC * Activitati de monitorizare si de evaluare * Activitati de informare, comunicare, educare * In cadrul proiectului, se desfasoara in luna noiembrie- decembrie urmatoarele activitati: 1. dotarea cu carti pentru copii de varsta 3-7 ani (60 de bucati /gradinita) , caiete de desen si creioane colorate pentru copii. 2. organizarea programului de formare pe educatie timpurie incluziva care va incepe din martie 2010, la care vor participa cadrele didactice si directorii din cele 6 gradinite cuprinse in proiect si din comunitati apropiate; va fi elaborat un ghid cu trei module pe tematica Educatie incluziva (cu accent pe educatie interculturala) ce va fi distribuit tuturor participantilor la formare din toate cele 27 de judete. 3. Distribuirea de materiale promotionale privind proiectul afise , pliante. Inspector scolar, Marcela Pop

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.