• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 20 Noiembrie , 2006

Proiectul „Junior inventors”

* Punerea in valoare a creativitatii si inventivitatii copiilor Scoala cu clasele I-VIII nr.5 Baia Mare (Romania), 75. Yil Kirköy Pansiyonlu Ilkögretim Okulu, Kirköy (Turcia) si Liceum Ogolnoksztalcade Umiejetnosci Tworczych, Lodz (Polonia) sunt cele trei scoli partenere in Proiectul „Juniors inventors”, un proiect finantat de Uniunea Europeana. Miercurea trecuta, la sala Millenium din Baia Mare, a avut loc prezentarea oficiala a partenerilor din proiect. Fiecare scoala si-a promovat imaginea, dupa care s-a derulat un spectacol artistic sustinut de elevii Scolii nr. 5 Baia Mare (scoala care este coordonatoare a proiectului). Invitatii din Turcia si Polonia au avut parte de o vizita in Maramuresul istoric, au admirat exponatele muzeelor baimarene si, pentru ca tot e vorba de jocuri, a avut loc si un meci de fotbal intre profesorii si elevii implicati in derularea acestui proiect. Principalul obiectiv „Junior inventors” are ca principal obiectiv descoperirea jocurilor si jucariilor pe care le inventeaza copiii dezavantajati material din Europa pentru a se distra si colectarea lor intr-o carte ce va fi publicata in limba engleza si limbile tarilor partenere in proiect. Scopul proiectului este de a pune in valoare creativitatea si inventivitatea copiilor. Munca de cercetare si de colectare a jocurilor va fi realizata de echipe de profesori si elevi din scolile implicate in proiect, iar grupurile-tinta pentru aceasta cercetare vor fi compuse din copii in varsta de 6/7 – 14/15 ani. Jocurile copiilor vor fi studiate o vreme pentru a descoperi ce tipuri de jocuri joaca afara copiii cu prietenii lor si materialele pe care le folosesc in aceste activitati. E interesant de observat daca se joaca folosind jucarii gata facute sau isi fac singuri jucariile. Produse finale si obiective specifice Produsele finale ale proiectului vor fi: o culegere de jocuri colectionate pe parcursul proiectului, culegere care va fi publicata in limba engleza si limbile tarilor partenere in proiect; un CD continand inregistrarile video ale jocurilor si, in cazul echipei romane, un curs optional extracurricular numit „The English Club”; un blog si un website. Obiectivele specifice ale proiectului sunt: punerea in valoare a jocurilor si jucariilor pe care le inventeaza copiii dezavantajati economic pentru a se distra in timpul liber si colectarea lor intr-o culegere publicata in limba engleza si limbile tarilor partenere in proiect; implicarea copiilor in munca de cercetare in echipe; motivarea elevilor in invatarea limbilor straine pentru a putea comunica mai usor cu colegii lor din strainatate; motivarea elevilor si profesorilor in a folosi tehnologiile moderne de comunicatie si informare; imbunatatirea schimburilor culturale dintre elevi si profesori folosind activitatea preferata a copiilor: jocul; gasirea modalitatilor de a ajuta elevii dezavantajati sa stie ca sunt si in alte tari copii care nu-si pot permite jocuri si jucarii simple si ca acestia sunt pregatiti sa-si impartaseasca jocurile cu alti copii. Impactul asteptat In urma acestui proiect, elevii vor invata cum sa-si valorifice potentialul creativ si vor fi motivati sa-si imbunatateasca deprinderile de comunicare in limba straina pentru a putea colabora cu partenerii de proiect. Munca la proiect va dezvolta la elevi deprinderile de a citi, scrie si vorbi in engleza, iar schimburile interculturale dintre elevii si profesorii din tarile partenere in proiect vor ajuta la combaterea rasismului si xenofobiei si vor promova toleranta fata de alti oameni. Profesorii vor fi motivati sa integreze activitatile de proiect in programa si sa-si foloseasca creativitatea pentru a-si imbogati metodele de predare si sa impartaseasca initiativele inovative cu alti colegi. Ei vor beneficia si de informatiile si schimburile de experienta realizate cu profesorii din alte tari europene. Pe termen lung, comunitatea locala va beneficia prin acest proiect de o mai buna intelegere a nevoii copiilor de comunicare cu adultii. In acelasi timp, proiectul va permite profesorilor si comunitatilor educationale sa obtina informatii care sa le permita sa-i consilieze si indrume pe elevi in functie de interesele si talentele lor. Stefana ROMAN stefana@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.