• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 24 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Sambătă , 13 August , 2016

Procedura de atribuire prin licitaţie publică a contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare în zona nr. 1 Sârbi urmează a fi reluată

La data de 03.08.2016, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestiunea Integrată a Deşeurilor Menajere în judeţul Maramureş, în calitate de Autoritate Contractantă, a publicat în SEAP anunţul de anulare a procedurii de achiziţie publică pentru atribuirea contractului având ca obiect „Delegarea prin concesiune a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activităţile de colectare separată şi transportul separat al deşeurilor municipale şi al deşeurilor similare  din zona de colectare nr. 1 – Sârbi”, procedură lansată la data de 21.05.2016.

 

Decizia luată de Autoritatea Contractantă este motivată de următoarele:

- Complexitatea documentaţiei de atribuire a contractului, datorată faptului că această zonă cuprinde peste 50% atât din cantităţile de deşeuri ce se generează în judeţ, cât şi din numărul total al utilizatorilor serviciului, a generat un număr foarte ridicat de solicitări de clarificări din partea potenţialilor ofertanţi. Răspunsurile date la solicitările de clarificări, datorită numărului ridicat, erau de natură să creeze dificultăţi în elaborarea ofertelor tehnice şi financiare pentru ofertanţi, fapt semnalat în mai multe dintre solicitările de clarificări adresate;

- Datorită atât complexităţii documentaţiei, cât şi a numărului ridicat de clarificări, a fost identificat riscul ca ofertanţii să abordeze diferit elaborarea ofertelor şi astfel acestea să nu poată fi comparate în procesul de evaluare din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/sau financiare, situaţie care ar fi obligat autoritatea contractantă să anuleze procedura de atribuire a contractului în faza de evaluare a ofertelor.

Durata de execuţiei a contractului este de 15 ani. Procedura anulată a fost lansată în baza legislaţiei în vigoare la acea dată, OUG 34/2006, iar în perioada de pregătire şi depunere a ofertelor legislaţia în domeniul achiziţiilor publice a fost modificată. Atribuirea contractului potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată ar fi condus la situaţia ca pe întreaga durată de executare acest contract să fie guvernat de legea în vigoare la momentul lansării procedurii, iar toate celelalte contracte pentru CMID şi zonele 2-4 să fie încheiate şi să le fie aplicabilă noua procedură, generându-se dificultăţi în monitorizarea şi supravegherea derulării acestora de către Autoritatea Contractantă şi autorităţile administraţiei publice locale. 

Autoritatea Contractantă, după corelarea documentaţiei de atribuire cu legislaţia actuală a achiziţiilor publice şi cu  clarificările date în cursul procedurii anulate, va iniţia  o nouă procedură de atribuire a acestui contract.

În conformitate cu Documentul de Poziţie, Cererea şi Contractul de Finanţare în baza cărora se realizează proiectul „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Maramureş”, autorităţile administraţiei publice locale din judeţ vor rezilia toate contractele în baza cărora se realizează serviciile de salubrizare odată cu operaţionalizarea Centrului de Management Integrat al Deşeurilor ce se realizează la Sârbi. Contractele de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare ce se vor atribui în cele 4 zone vor deveni operaţionale doar după operaţionalizarea CMID Sârbi.

 

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.