• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 13 Iunie , 2011

Prelungirea performantei

* Dupa o colaborare extrem de benefica, de 8 ani, cu investitii care se cifreaza la 1.456.200 lei, primaria Sighetu Marmatiei a prelungit contractul de concesiune a serviciului de salubrizare cu societatea Herodot SA. Povestea continua! Daca in alte zone salubritatea a devenit o afacere „de maturat” bani publici, in Sighetu Marmatiei salubritatea este un parteneriat in folosul cetatenilor. Povestea colaborarii de succes dintre societatea Herodot si Primaria Sighetu Marmatiei a inceput in 2003. Atunci, societatea a preluat toti angajatii Serviciului de Utilitate Publica, adica 79 de persoane, pe care i-a mentinut in activitate, cu toate ca datorita achizitionarii unor utilaje performante s-ar fi putut face reduceri importante de personal. Mai mult, in prezent, datorita extinderii activitatii de salubrizare menajera pe intreaga arie administrativa a municipiului si a diversificarii activitatilor, numarul angajatilor a crescut la 94. Intr-o continua dezvoltare a fost si baza materiala. Baza tehnico-materiala preluata de societate era compusa in principal din patru autogunoiere pentru containere de 4 mc., doua tractoare, doua remorci, o autogunoiera IFA si un incarcator frontal. Din fisele tehnice de evaluare a acestor utilaje reiese ca toate aveau un grad avansat de uzura, cuprins intre 60 – 90%. In prezent, dintre aceste utilaje, societatea mai foloseste un tractor si o remorca. Si cladirile concesionate aveau un grad real de uzura cuprins intre 35-75%, fiind acoperite doar cu o placa de beton prin care se infiltra apa si au necesitat acoperirea cu sarpanta. La fel, cele 41 de containere preluate aveau durata de utilizare depasita, erau deteriorate, prezentau pericol de contaminare a locurilor de amplasare si al strazilor in timpul transportului la rampa de deseuri. Ridicarea containerelor se facea o data pe saptamana sau o data la doua saptamani. Serviciul de Utilitate Publica al Primariei Sighetu Marmatiei avea la nivelul anului 2002 pierderi, reprezentand 15% din valoarea cifrei de afaceri. Altfel spus, Herodot a preluat un serviciu care reprezenta o problema spinoasa pentru autoritatea locala si l-a transformat intr-un atu. Prin Contractul de Concesionare din 2003, societatea se angaja ca pe parcursul celor 8 ani de concesionare sa faca cateva investitii importante: 1. Dotarea activitatii de salubrizare cu utilaje si echipamente in valoare de 1.286.200 lei 2 . Reparatii generale la mijloacele de transport si modernizari la cladiri de 115.000 lei 3. Lucrari de intretinere si modernizare la rampa de depozitare in valoare de 55.000 lei Si si-a respectat pe deplin acest angajament. Lucrarile executate de Herodot la rampa de depozitare, impuse prin Planul de Conformare de catre Agentia de Protectia Mediului Maramures, au fost necesare pentru obtinerea autorizatiei de functionare a depozitului pana in 2017 si nu au fost incluse in calculul taxei de depozitare pentru deseurile menajere colectate de la populatie, nici in calculul taxei de depozitare pentru deseurile depozitate de la agenti economici sau deseurile stradale din Sighetu Marmatiei, urmand ca aceste lucrari sa fie amortizate din taxa de depozitare instituita pentru deseurile din alte localitati ce se aduc la rampa de deseuri. Pentru atragerea de fonduri privind colectarea selectiva a deseurilor in municipiul Sighetu Marmatiei, Herodot, impreuna cu Primaria, a incheiat un protocol cu societatea Ecorom Ambalaje S.A., in urma caruia societatea a fost dotata cu un numar de 165 eurocontainere pentru colectarea selectiva a deseurilor reciclabile, in valoare de 33.000 EURO, si un numar de 24 de containere tip clopot, in valoare de 12000 EURO. De asemenea, in 2010 -2011, societatea a distribuit in oras 25.000 saci de plastic pentru colectarea selectiva a deseurilor. Mai mult, Herodot nu a modificat preturile la salubrizarea stradala din data de 01.01.2008 si la salubrizarea menajera din 01.05.2009, chiar daca in Contractul de Concesionare nr. 1351/21.07.2003 Cap. VII, pct. 3, se specifica: „Tarifele se vor indexa anual cu indicele de inflatie”. Aceasta situatie a dus la mentinerea unor tarife foarte mici, in conditiile in care pretul combustibilului a crescut in aceasta perioada cu 139%, respectiv cu 145 %, ajungand de la 3,16 lei/litru, respectiv 3,.03 lei /litru, la 4,3919 lei/ litru (preturi fara TVA). Astfel, asa cum prevede legea, societatea a solicitat prelungirea contractului cu inca 4 ani, iar solicitarea a fost aprobata de Consiliul Local. Astfel, Herodot si-a luat angajamentul continuarii investitiilor in Sighet: extinderea activitatii de salubrizare menajera pe strazile greu accesibile, prin achizitionarea unui utilaj special de salubrizare cu tractiune integrala, extinderea colectarii selective si la nivelul persoanelor fizice de la case, realizarea unui proiect in vederea atragerii de fonduri pentru realizarea platformelor pentru containerele de 1,1 mc si inlocuirea containerelor, de 1,1 mc si 4 mc, care prezinta un grad de uzura avansat. Primarul Eugenia Godja a declarat ca prelungirea contractului este in avantajul orasului si comunitatii si ca Sighetul se poate lauda ca are cele mai mici preturi la salubrizare din zona. Iar Ioan Barbus, directorul economic al primariei Sighetu Marmatiei, ii sfatuieste pe sigheteni sa fie receptivi la incheierea de contracte si sa pastreze curatenia in oras, respectand astfel legea si comunitatea si evitand, totodata, amenzile in acest sens. Mircea CRISAN mircea@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.