• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 26 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 20 Mai , 2008

Pictorial mioritic cu Rodica Pop

Rodica Pop, eternul aspirant la functia de director al unui Muzeu si actrita italiana Gina Lollobrigida nu au nimic in comun. Si totusi, GAZETA demonstreaza contrariul. Sex simbol al Italiei (si nu numai), Gina Lollobrigida a bantuit imaginatia multor barbati din lumea civilizata, aia care aveau televizoare sau puteau merge la cinema, cel putin cateva decenii. Barbatii care aveau in subconstient imagini cu diva italiana faceau parte din lumea occidentala, ceva mai civilizata decat lumea locuitoare in spatiul romanesc, aflat la vremea aceea sub papucul rosu al partidului unic. Nu intamplator, Gina s-a nascut in data de 4 iulie (forjulaiul americanesc), zi simbol a celei mai liberale si functionale democratii din lume. In 1973, la un Festival international al filmului, desfasurat la Belgrad, Gina Lollobrigida a tinut sa se fotografieze cu grupul statuar realizat de Vida Gheza, expus in capitala fostei Iugoslavii. Dupa multi ani de zile, o alta „diva”, de data aceasta locala, Rodica Pop, fost sef al sectiei de Etnografie din cadrul Muzeului Judetean a tinut sa se imortalizeze alaturi de acelasi grup statuar. Puse in oglinda, cele doua imagini spun multe si permit cateva concluzii: 1. In spatiul capitalist, alimentatia era mai rationala, Gina Lollobrigida parand, in comparatie cu Rodica Pop, cam cum arata un Lamborghini parcat langa o Dacie 1.100, luata in rate. 2. Educatia practicata in apusul Europei a facut-o pe Gina sa stea in spatele operei artistice (care trebuie sa fie principalul actant al scenei, indiferent de cine-i figurantul care se fotografiaza cu ea) si nu sa-si aseze … pe lucrarea artistului. 3. Cu toate ca nu credem in bancurile ce vizeaza „inteligenta” blondelor, de data asta trebuie sa recunoastem ca orice banc are la baza o farama de adevar. Cam cat ar fi o maja... 4. Ne mai lamurim ca surasul Giocondei, senzual si enigmatic, se putea naste doar in spatiul scaldat de soare al Italiei si ca minunatul nostru spatiu, cu veleitatile lui incontestabile, nu putea da nastere decat unei hotarate doamne in a participa la nesfarsit la un concurs pentru un post iluzoriu si enigmatic (daca luam in calcul ce se intampla acum pe la Muzeu). 5. Eleganta e o chestie care, daca nu e nativa, se invata in timp. A-ti impinge umarul in fata nu reprezinta un semn de distinctie, dupa cum degetul mijlociu nu e simbol al placerii pentru bancherii evrei, decat in conditiile in care el este muiat pe limba pentru a putea numara mai usor bancnotele. Pentru orice fel de alta comparatie, va punem la dispozitie spre vizualizare, analiza sau, dupa caz, amuzament inocent doua fotografii. Acest text nu este un atac la persoana Rodicai Pop sau a Ginei Lollobrigida. Nu este pamflet, ci o realitate pe care am descoperit-o intamplator, rasfoind paginile revistei Flacara din anul 1973, luna februarie. Faptul ca cele doua doamne s-au fotografiat langa cei doi intelepti ai lui Vida Gheza este o pura coincidenta. Dar ce coincidenta! Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.