• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 30 Mai , 2005

Periculos de spectaculos!

Spectaculozitatea unuia dintre cele mai vechi si mai de traditie raliuri din Romania a fost umbrita de evenimente cauzate de iresponsabili. Campionatul national de raliuri a programat cea de-a doua etapa in Maramures, pe un traseu de 384 de km lungime (din care peste 150 km probe speciale). Spre deosebire de competitiile precedente, raliul a avut o proba noua care s-a parcurs in ambele sensuri, iar parcul service a fost situat in centrul orasului pentru a facilita popularizarea competitiei. Desi a dominat prima zi a Raliului Mobil 1 Siromex 2005 castigand trei din primele patru probe speciale, clujeanul Daniel Ungur s-a stins in a doua parte si a terminat abia pe pozitia a 5-a la 1,5 minute in urma castigatorului. Printr-o evolutie constanta, Bogdan Marisca si-a apropiat victoria si, gratie celor 10 puncte primite, a urcat pe pozitia a doua a clasamentului CN, la doar 2 puncte in spatele liderului Dan Gartofan (al doilea in raliul maramuresean, la aproape 25 de secunde distanta de Marisca). Socotit unul dintre cele mai dure raliuri din calendar, editia 2005 a facut si victime: Constantin Aur si Mihai Leu au ajuns destul de sifonati in parcul auto. Editia din acest an a iesit mai mult ca oricand in evidenta prin evenimentele de pe margine. In prima zi a concursului, pe proba speciala nr. 4, botoseneanul Cristian Petru Cretu (34 ani), in dorinta de a obtine o poza cat mai spectaculoasa de pe traseu, a fost acrosat de masina condusa de Radu Arhire, intr-un viraj de dreapta cu vizibilitate zero, unde accesul spectatorilor era interzis. Transportat de urgenta la spital, spectatorul a fost stabilizat, fiind diagnosticat cu o gamba fracturata si cu contuzii la cap. Ioan Pop, directorul executiv al concursului, declina vinovatia organizatorilor: “nu dam vina pe mort, dar in planul de securitate in portiunea respectiva a fost inchis accesul spectatorilor, cu atat mai mult cu cat si drumurile laterale erau blocate. Personal, am facut o recunoastere a traseului cu o ora inainte de startul concursului si am atras atentia jandarmilor referitor la acest personaj, cunoscut pentru astfel de iesiri. Nu suntem vinovati pentru acest incident, toate masurile de siguranta fiind luate.” Frisca de pe „tortul expirat” a constituit-o comportamentul spectatorilor in proba speciala Hoteni, unde au intins un cablu in fata concurentilor si i-au atacat cu pietre si sticle! Desi au existat antecedente in alte editii, reactia politiei a fost foarte slaba, doar doi dintre recalcitranti fiind prinsi (cu mare intarziere). In aceste conditii ne mai miram ca pilotii straini nu vin la concursurile din Romania? De la glorie la huliganism! Raliul Maramuresului era, in anii ’90, cea mai importanta competitie interna, primind adesea denumirea generica de Raliul Romaniei. Totul a culminat cu includerea sa in Campionatul European de Raliuri. Masinile de ultimul tip, precum si prezenta pilotilor straini, erau la ordinea zilei, adesea numarul lor depasindu-l pe cel al romanilor inscrisi in cursa. Pilotii italieni, germani, maghiari sau sarbi erau o prezenta constanta la competitie. Mutarea Raliului Romaniei la Brasov a constituit inceputul sfarsitului pentru intrecerea maramureseana, care a intrat intr-un con de umbra o data cu inmultirea incidentelor provocate de spectatori in ultimii ani. Primele evenimente neplacute au aparut in urma cu 6 ani, de atunci devenind din ce in ce mai dese (imprastierea de nisip pe asfalt in curbele cele mai periculoase, aruncarea cu pietre sau diferite obiecte in bolizii de ruleaza cu viteza maxima). Desi se stia de posibilitatea aparitiei unor astfel de manifestari, raspunsul celor care trebuiau sa se ocupe de siguranta si securitate a lasat de dorit. A trecut aproape un deceniu de cand un echipaj strain nu a mai concurat pe asfaltul maramuresean. Probabil, nu o va face nici in urmatorul. Claudiu BABAN

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.