Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Clasa E este cel mai “reprezentativ” model pentru Mercedes-Benz, fiind deschizatoarea de drumuri pentru tehnologia de varf, ca design si pentru placerea condusului. Spatioasa, dar fara sa fie exagerata, impozanta, Clasa E reprezinta rezultatul spiritului de inovatie, dar si al traditiei inginerilor de la Stuttgart surprinzand cu inovatii tehnice, design exemplar, confort deosebit si siguranta marita.
Design-ul Clasei E continua linia eleganta a seriei precedente, dar impresioneaza prin caracterul dinamic al unei limuzine, mai mult ca niciodata. Cele doua faruri duble, cu care Clasa E a initiat o noua moda in 1995, au fost restilizate si usor inclinate spre spate, sugerand o aparitie dinamica. Acelasi lucru este transmis si de profil: tipic Clasei E, dar cu o noua si originala sportivitate si eleganta.
Confort
Noua Clasa E asigura un confort deosebit. La scaunul multicontur, daca se cupleaza functia de dinamicitate la conducere, presiunea aerului din peretele lateral al scaunului variaza automat. Aceasta inseamna ca la abordarea unei curbe, presiunea aerului va creste pentru a asigura un sprijin lateral sporit. Suplimentar, acest scaun dispune de o functie de masaj care asigura o relaxare a spatelui in cazul deplasarilor lungi. Daca se alege si optiunea “tapiterie din piele cu tente de bej siliciu”, eleganta oferita de varianta Elegance nu poate fi intrecuta.
Siguranta
Sistemul de siguranta al Clasei E include airbag-uri frontale, cu declansare in doua trepte, airbag-uri laterale pentru sofer si copilot, cat si airbag-urile pentru ferestre. Un senzor de rasturnare suplimentar activeaza in conditii de lovire a pavilionului toate centurile de siguranta si ambele airbag-uri pentru ferestre. Faptul ca automobilele din clasa E sunt cele mai bine dotate din punct de vedere al sigurantei a fost stabilit si prin teste EuroNCAP. Acesta a acordat 5 stele, rezultatul maxim pentru testul de coliziune.
Motorizari
Clasa E este disponibila in 13 variante de motorizare, 5 pe motorina si 8 pe benzina. Variantele pe motorina ofera performante deosebite, mergand pana la 560 Nm cuplu maxim, care se atinge la aproximativ 2600 de rotatii. E400 CDI, cea mai agera dintre ele, atinge 100 km in mai putin de 7 secunde. Motoarele pe benzina ofera putere in stare pura, motorul lui E55 AMG atingand 350W la 6100 de rotatii pe minut si o accelerare de la 0 la 100 km/h in doar 4,7 secunde.
Inovatii
Sistemul elctrohidraulic de franare Sensotronic Brake control este o piatra de hotar a tehnologiei in acest domeniu. Componentele electronice fac din SBC un sistem de franare care gandeste singur, exceland in precizie si rapiditate. Acesta face ca distanta de franare sa fie mult mai mica decat in cazul altor sisteme. Sistemul de asistare a demarajului SBC-Hold mentine pe loc automobilul Clasei E printr-o apasare mai puternica a pedalei de frana chiar si in rampa, impiedicand automobilul sa se deplaseze inapoi. In traficul cotidian, cu opriri si franari dese, de ajutor este si sistemul de asistare la ambuteiaj SBC-Stop. Dupa demarare, acesta va frana lin masina in momentul in care se ia piciorul de pe pedala de acceleratie.
Tractiune
Tractiunea integrala implementata pe modelele 4MATIC mentine automobilul pe sosea chiar si in cele mai vitrege conditii de condus. Cu ajutorul imbinarii inteligente dintre programul electronic de stabilitate ESP si sistemul electronic de tractiune 4ETS, sunt depasite mai usor conditiile critice ale caii de rulare. datorita 4ETS, 4MATIC nu necesita blocarea obisnuita a diferentialului. Un microcomputer calculeaza continuu viteza de deplasare si franeaza fiecare roata independent, in functie de necesitate. Puterea de tractiune in cazul modelelor 4MATIC este impartita in raport de 40:60 intre axul din fata si cel din spate. Pentru un mai bun grad de libertate fata de sol, nivelul caroseriei a fost ridicat cu 10 mm.
Claudiu BABAN
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.