• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 23 Noiembrie , 2009

Parfum de femeie

* Monica Tatoiu conduce de multi ani una din afacerile de succes din Romania. Oriflame este un brand cunoscut si recunoscut. Produsele pentru infrumusetarea femeilor sunt o afacere rentabila daca ai stiinta de a conduce o astfel de firma. Filozofia Oriflame este simpla: produse de calitate, vanzari directe si preturi rezonabile. Tatoiu a venit in Baia Mare pentru a promova noul parfum, „Grace” si pentru a discuta cu domnitele cetatii despre frumusete, cosmetice, carte si viata. Reporter: Ce reprezinta Oriflame? Monica Tatoiu: Exista comertul clasic, unde avem un magazin cu producator, distribuitor si consumatorul. Pe acest traseu, din cauza costurilor cu productia, distributia, transportul, forta de munca, produsul care ajunge la consumator este incarcat de multe din taxele pe care producatorul si comerciantul trebuie sa le includa in pretul de cost. Altfel spus, pe acest sistem de comert, 80% din pretul produsului sunt costuri si 20% reprezinta materia prima. A doua modalitate de comert este vanzarea directa. In acest caz dispar costurile legate de spatii, chirii, forta de munca si multe alte taxe pe care esti obligat sa le platesti in formatul clasic. Noi promovam vanzarea directa. Avem producatorul care este si distribuitorul si consumatorul. O ecuatie simpla! Rep.: Exista o piata a vanzarilor directe? M.T.: Sunt multe firme care practica vanzarea directa. Cred ca aceasta modalitate de comert este benefica intr-o tara ca Romania cu o fiscalitate foarte ridicata si cu o birocratie la fel de ridicata. Pot spune in cunostinta de cauza ca, achizitionarea unui produs prin vanzare directa duce la o calitate mai ridicata a produselor respective. Rep.: Unde se situeaza Oriflame, printre firmele de profil? M.T.: Este foarte interesant. Se poate spune ca lumea de la noi saraceste deoarece intr-o tara in care nu sunt resurse pentru infrastructura se dezvolta vanzarea directa. Cand am venit la Oriflame, in urma cu 14 ani, firma era pe locul 33 in lume intre firmele de profil, acum este pe 18. Vanzarea directa castiga tot mai mult teren datorita faptului ca acest tip de vanzare se muleaza perfect pe vanzarile on-line. Vanzarea viitorului! Firma noasta a crescut in fiecare an, iar acum ne situam intre primele trei-patru firme cu vanzare directa. Rep.: Sunteti un om de afaceri de succes. Care este secretul femeii ce reuseste in lumea dominata de barbati? M.T.: Sunt un bun comunicator, in primul rand sunt profesor! Rep.: Dincolo de acest aspect! M.T.: Intr-o tara in care supusenia femeii fata de barbat este reala, intr-un procent foarte mare din motive ce tin de religie, educatie etc., prin extrapolare se ajunge la o astfel de atitudine in toate zonele de activitate, inclusiv in afaceri. Femeia care vrea sa aiba succes pe termen lung in afaceri, politica sau in orice domeniu, nu trebuie sa uite ca este femeie. Pe terenul barbatilor nu te lupti cu coarnele lor, din start este o disputa inegala. Trebuie pastrata feminitatea, fara a fi vulgara, trebuie pastrata acea lumina cu care femeia este binecuvantata. Cele care isi pastreaza feminitatea, caldura, generozitatea care caracterizeaza sexul slab si au competentele necesare pentru a face fata intr-un domeniu sau altul, reusesc, sunt respectate de adversarul-barbat. Din pacate, la noi nu prea se intampla asta! Rep.: Ce le sfatuiti pe femeile din Baia Mare, din aceasta perspectiva? M.T.: Femeilor le este frica sa intre in afaceri. Pe de alta parte, exista prejudecata ca femeile nu reusesc decat atunci cand fac compromisuri majore. Nu este adevarat! Orice femeie cu competente clare intr-un domeniu oarecare, daca isi pastreaza coloana vertebrala in pozitia fireasca si nu clacheaza la prima greutate, are sanse sa ajunga departe. Cunosc foarte multe astfel de femei. Am umblat mult prin tara, am o baza de date cu 200 de femei puternice, care au reusit, care merg inainte. Au o caracteristica comuna. Sunt generoase, cu simtul umorului si cu o gandire pozitiva. Rep.: Ce le sfatuiti pe femei sa faca pentru a fi mai frumoase? M.T.: In mod normal ar trebui sa raspund ca trebuie sa foloseasca cosmetice, dar… in 28 noiembrie lansez o carte la targul de carte „Gaudeamus” care se intituleaza: „Politici incorecte despre Romania si dragoste”. Este nevoie, evident si de ingrijire corporala, dar nu trebuie lasat deoparte spiritul. Trebuie hranit spiritul deopotriva cu trupul. Astfel rezulta femeia care face fata in lumea dura, cea de zi cu zi. Rep.: Indemnul dumneavoastra se indreapta si spre barbati? Ii sfatuiti ca pe langa un parfum bun sa ofere unei femei si o carte, de exemplu? M.T.: Neaparat! O femeie care a folosit un parfum bun si citeste intr-o carte un pasaj care ii place, sau urmareste un film bun, este mai relaxata. In ultima vreme, din cauza stresului, femeile au devenit foarte dure, si-au pierdut feminitatea. Din aceasta cauza, barbatii sunt debusolati. Trebuie revenit la feminitate fara impuneri. De aceea trebuie oferit femeii un parfum. Practic o usa spre un dialog de o alta calitate decat cel cotidian. Rep.: Conduceti si o fundatie? Despre ce este vorba? M.T.: Ne uitam, in general, prea mult la televizor. Nu mai trebuie sa alimentam ratingul unor televiziuni care ne ofera produse de o mediocritate din ce in ce mai mare. Cartile! Noi promovam lectura. Fundatia se numeste „Noi citim!” Deoarece in Romania cartea este peste masura de scumpa, avem contracte cu edituri, lucram cu voluntari, luam carti de la aceste edituri si cu un procent de 1% peste costurile noastre, vindem carte on-line, promovam carte, organizam seri de lectura. In ianuarie vom veni si in Maramures cu volume foarte bune, vom citi, vom discuta, sa invatam sa comunicam si altfel decat cum se face acum. Fundatia noastra a fost cooptata intr-o structura europeana: „Prietenii Europei” si facem proiecte, in special pentru copii. Nivelul scolii a scazut, sunt probleme cu educatia, asa ca lucram cu copii dupa orele de scoala, in sensul celor de mai sus. Ei, copiii sunt cei care pot schimba ceva, chiar si pe adulti. Copiii au o forta extraordinara. Pe langa fundatie, am creat: „Biblioteca fara fir”. Este o initiativa pentru cei care nu au posibilitati de a cumpara carti. Avem 70 de puncte de lucru in tara, se intra pe adresa: „bibliotecafarafir.ro”, ii alegi o carte pe care vrei sa o citesti. Noi luam solicitarea, mergem la editura luam cartea si o trimitem solicitantului. Perioada de rambursare este de 30 de zile. De doi ani de zile, rata de pierdere de carte este de 0,02. Oamenii care citesc nu sunt hoti! Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.