• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 1 Martie , 2010

Oui, je parle français

* La sfarsitul saptamanii trecute, mai exact 18-20 februarie 2010, C.N. “Mihai Eminescu” din Baia Mare a fost din nou gazda unui stagiu de formare a profesorilor de limba franceza: „Oui, je parle français en classe de FLE – L’oral en classe: quelles stratégies? Elaboration d’activités pratiques pour les classe de français langue étrangère”. Stagiul a fost organizat de catre Centrul Cultural Francez din Cluj Napoca prin François Richerme - atasatul cultural pentru limba franceza si Denisa Oprea – asistentul lingvistic al acestuia, precum si cu sprijinul ISJ Maramures, prin Paula Oros – inspector de specialitate pentru limba franceza. Cea care a pregatit si animat stagiul de-a lungul celor 3 zile este doamna Marion Mistichelli, formator din Franta si autor de manuale, caiete de execitii si metode de pregatire pentru examenele internationale de limba franceza DELF-DALF si FOS (le français sur objectifs spécifiques), preocupare pentru care s-a autoporeclit cu mult umor „Madame Delf”. Au participat 23 de profesori din mai multe licee si scoli generale maramuresene: Baia Mare: C.N. „Mihai Eminescu”, C.N. „Gheorghe ªincai”, Liceul Teoretic „Emil Racovita”, Colegiul Economic „Nicolae Titulescu„ , Grup ªcolar „Gheorghe Lazar”, ªcoala „Octavian Goga”, ªcoala „Vasile Alecsandri”, ªcoala nr. 10 ; Sighetu Marmatiei: C.N. „Dragos Voda” si Liceul „Regele Ferdinand”; Targu Lapus: C.N. „Petru Rares”. Obiectivul acestui stagiu a fost o decriptare mai aprofundata a Cadrului European Comun de Referinta pentru Limbi moderne, considerat de la aparitia sa drept „Biblia” profesorilor de limbi moderne. Un alt obiectiv a fost intelegerea si apoi elaborarea de activitati pentru formarea, respectiv evaluarea competentelor de intelegere si producere orala, dintr-o perspectiva actionala – ultimul dintre curentele metodologice. „Cred ca pentru noi, profesorii de limba franceza sau de orice alta limba straina, e foarte important sa mentinem cat mai viu contactul cu vorbitorii nativi, pentru ca orice limba evolueaza constant si rapid si suntem datori sa cunoastem si sa ii invatam pe elevii nostri o limba actuala, contemporana ca sa zic asa, autentica. Poate e bine de stiut inclusiv faptul ca un profesor profesionist, daca imi este ingaduita alaturarea acestor termeni, nu isi incepe activitatea in momentul in care intra in clasa si nu o incheie in clipa in care iese dintre elevii sai, ci consacra mult timp – uneori renuntand la week-end, la vacante, la dupa-amieze libere - pregatirii sale, formarii sale, pentru a ramane bransat permanent la meserie, la limba straina, la realitatile invatamantului, la nevoile elevilor, la tendintele actuale ale pedagogiei si didacticii. Vorbesc aici despre profesorii indragostiti de meseria lor. Despre cei care au inteles ca a educa e ca si a umple spatiile libere intr-un puzzle inceput mai demult si de catre altii. Se spune - si cred ca e adevarat – ca invatam mereu si peste tot; as adauga insa ca nu putem invata oricum”, ne-a declarat prof. Simona Ungureanu de la C.N. „Mihai Eminescu”. Perspectiva actionala „Am facut formari in toate colturile lumii si marturisesc ca e o mare bucurie pentru mine ca am ajuns si in Romania, nu pentru prima data, dar in premiera in orasul dumneavoastra. Am venit ca sa vad cum practica profesorii de aici predarea limbii franceze, nu doar sa le impartasesc din experienta mea. Sunt impresionata de cum si cat muncesc cei pe care i-am cunoscut cu ocazia acestui stagiu. Cum stim deja, de-a lungul vremii s-au succedat diverse metode de predare-invatare, de la traducere si gramatica la metoda directa, de la metoda audio-vizuala la asa-numita SGAV si apoi la metoda comunicativa; anii 2000 aduc perspectiva actionala asupra invatarii limbilor straine, conform careia, atat cel ce preda, cat si cel ce invata sunt considerati actori sociali care au de indeplinit niste sarcini (care depasesc limitele stricte ale actelor de limbaj), in circumstante date, in cadrul unui domeniu de actiune particular. De asemenea, pespectiva actionala ia in considerare resursele cognitive, afective, volitive si ansamblul capacitatilor pe care le poseda si le pune in opera actorul social. Din perspectiva actionala, elevul e plasat in centrul invatarii, iar progresele care i se cer, la care el insusi se asteapta se construiesc in etape, ca intr-o spirala, pana ce dobandeste o anumita autonomie in invatare.” - Marion Mistichelli Prof. Rodica Mone

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.