• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 16 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Duminică , 10 Iunie , 2012

O echipă de profesionişti

„În momentul de faţă situaţia financiară a spitalului este echilibrată, nu a fost totdeauna aşa, au fost perioade şi mai grele, din momentul în care am trecut în finanţarea CAS, s-a schimbat totul, pentru că am devenit un prestator de servicii medicale şi pe baza lor am fost finanţaţi. Au fost ani mai buni, ani mai puţin buni. Au fost perioade în care am avut datorii destul de mari la furnizorii de bunuri şi servicii. În acest an, am reuşit să scădem arieratele. Alte datorii peste termenele legate de plată nu avem în prezent. Însă nu ştim ce ne aduce viitorul, pentru că anul acesta contractul încheiat cu CAS pentru servicii spitaliceşti nu este îndestulător. Sperăm la o suplimentare, fără un act adiţional va fi greu să ne descurcăm. Am fost trecuţi în subordinea CL Baia Mare, iar în ultimii trei ani, cu ajutorul dânşilor, am reuşit să facem o serie de investiţii. Am reuşit de asemenea să achiziţionăm aparatură medicală, aparatură pentru bucătărie, pentru spălătorie, lifturile s-au pus la punct. La fel s-au făcut lucrări de reparaţii şi modernizări a clădirilor. Din punct de vedere a problemelor, există în domeniul sănătăţii limitarea cheltuielilor cu salarii la 70% din fondurile contractate de la CAS. Am avut probleme din cauza acestei limitări în ultimii doi ani şi odată cu creşterea salariilor, vor fi din nou probleme dacă rămâne în vigoare această prevedere” - Ec. Ştefan Bondi, director financiar-contabil.

 

„Secţia Pneumologie I are în structură 56 de paturi, 20 de paturi de pneumoftiziologie şi care înseamnă îngrijirea bolnavului de tuberculoză şi 36 de paturi de pneumologie în care se tratează pacienţii cu afecţiuni extratuberculoase, pneumologice. În structura secţiei este în curs de aprobare de la Minister includerea unui laborator de somnologie, care se va ocupa de diagnosticul şi tratamentul afecţiunii de apnee în somn. În ceea ce priveşte personalul, avem încadraţi 3 medici, 12 asistente medicale şi 10 infirmiere. Secţia a intrat într-un proces de reabilitare a saloanelor, am început cu grupurile sociale, apoi în măsura posibilităţilor financiare, vom continua cu saloanele, pentru că în această secţie nu s-au făcut de mult timp lucrări. Deja patru grupuri sanitare au fost reabilitate, urmează celelalte şi saloanele în măsura posibilităţilor. De asemenea au fost reabilitate câteva cabinete medicale şi a fost reamenajat holul. În ceea ce priveşte dotarea cu aparatură, nu ne lipseşte nimic, dar ne lipseşte mobilierul şi după ce vom reuşi reabilitarea saloanelor, sper să putem schimba mobilierul. Sunt director medical din 2010 şi de atunci a există o preocupare atât pentru dezvoltarea activităţii medicale, cât şi o dotare cu aparatură şi am reuşit să realizăm lucruri importante. Echipa noastră este formată din oameni devotaţi pacienţilor, multă solicitudine, promptitudine în îndeplinirea sarcinilor şi chiar mai mult decât atât. Cel mai important e că pacienţii sunt mulţumiţi, după ce sunt internaţi în alte unităţi sanitare, când revin la noi fac comparaţia, de cele mai multe ori în favoarea noastră, ceea ce e foarte plăcut. Eu sunt prima care sunt foarte mulţumită de activitatea personalului” - Oşan Lucia, director medical şi şef secţie Pneumologie I.

 

„Secţia Pneumologie II are 57 de paturi şi două compartimente, unul de pneumologie de 33 de paturi şi compartiment de TB de 24 de paturi. Secţia are 3 medici, 11 asistente şi 9 infirmiere. Renovarea şi igienizarea băilor şi saloanelor s-a făcut pe toate secţiile, de asemenea s-a făcut termopanarea pe primele două saloane, celelalte urmează, ca dotare avem de toate” - medic primar Andrea Filip, şef de secţie.

 

 „Secţia Pneumologie III are 57 de paturi, 32 de paturi pneumologie, care sunt pe etajul 3, şi 25 de paturi Tuberculoză pe etajul 4. Avem 3 medici primari pneumologi, 12 asistente şi 9 infirmiere. Cu sponsorizare externă au fost renovate 4 saloane la etajul III. Ca şi investiţii, în viitor am avea nevoie de un aparat de puncţie pneurală, minim două, şi sperăm să continue modernizarea la etajul IV, unde nu s-au realizat încă astfel de investiţii. În rest, avem dotările necesare. Avem şi un medic rezistent pe care îl pregătim aici”. – Dr. Monica Goran, medic şef Secţia Pneumologie III.

 

 „Secţia pneumoftizio-pediatrie este o secţie care asigură asistenţa medicală în ceea ce priveşte problemele de pneumologie cronică pentru copiii din judeţul Maramureş şi judeţele arondate, în special Satu Mare, şi o parte din Sălaj. Are un compartiment de fiziopediatrie, care se adresează copiilor cu TBC, de 10 paturi, şi un compartiment de pneumologie de 14 paturi. Adresabilitatea în serviciul nostru este foarte mare, secţia este insuficientă ca număr de paturi, atât ca TBC, şi din păcate avem multe cazuri de tuberculoză la copiii în ultimul timp şi cazuri care ridică probleme epidemiologice, de contagiozitate, care necesită izolarea şi tratamentul în secţia noastră. De asemenea, la pneumologie. În principal are o dotare corespunzătoare în ceea ce priveşte aparatura, avem un aspect legat de umanizarea actului medical, vizând crearea unui confort psihic şi a unei atmosfere apropiate de cea de acasă. Avem o grădiniţă în care copiii de la Tuberculoză învaţă poezii, desenează, avem cameră de joacă, care schimbă efectiv comportamentul copiilor internaţi. Sunt copiii mulţi, tratamentul lor se începe în secţie şi se continuă în ambulatoriu. Copilul necesită o atenţie deosebită atât în ceea ce priveşte starea de sănătate, dar şi confortul psihic al familiei” - Medic primar Erica Nechita.

 
 

”Secţia de chirurgie toracică din acest spital este o secţie de tradiţie, înfiinţată odată cu spitalul. A fost o secţie bine construită, bine gândită, bine integrată în circuitul medical, în sensul că aici s-a dorit întotdeauna să se facă medicină integrată, un termen care apare în sănătate de mai mulţi ani. Aici s-a gândit din start aşa, adică pacientul cu patologie pulmonară se prezintă în ambulatoriul nostru şi indiferent de vârstă, de patologia pe care o are, găseşte toate serviciile medicale pentru tratamentul şi pentru diagnosticul aparatului respirator. E un mod de-a gândi foarte modern, la noi este modern de 45 de ani, avem experienţa aceasta şi ţinem cu încăpăţânarea celui care are experienţa lucrurilor bine făcute, să rămână tot aşa. Personalul este format prin tradiţie, generaţie după generaţie au crescut lângă cei cu experienţă. După ultima reorganizare, în urmă cu 45 de ani avea 50 de paturi, 3 medici şi un anestezist dedicat, acum s-a ajuns la un compartiment de chirurgie toracică, de 10 paturi, care lucrează prin specificul chirurgical în strânsă legătură cu compartimentul de Terapie Intensivă - 15 paturi pe care se mişcă pacientul cu patologie chirurgicală. Ceea ce este modern este că tehnicile de diagnostic în primul rând scurtează foarte mult durata de spitalizare, cu un rulaj mai mare al pacienţilor. În decursul ultimilor 10 ani s-au îmbunătăţit foarte mult dotările, cele din sala de operaţie sunt de clinică universitară. Odată cu achiziţia toracoscopului care permite proceduri de diagnostic, pentru că procedurile de tratament din chirurgia toracoscopică sunt îngreunate foarte mult de costurile mari ale dispozitivelor cum ar fi aparatele de structură endotoracică care ajung la câteva zeci de milioane de lei şi ar trebui susţinute din costurile pacientului, pentru că nu se decontează de către CAS. Eu zic că avem toate dotările necesare pentru a oferi servicii de calitate, în siguranţă şi suntem mulţumiţi de rezultatele pe care le avem. Ceea ce consider foarte important este că ar fi o greşeală mare din partea oricui să desfiinţeze într-un spital de pneumoftiziologie secţia de chirurgie toracică, e ca şi cum într-un spital ai avea medicina internă şi într-un alt spital chirurgia. Acolo unde mai sunt, şi se pare că suntem printre puţinele spitale din România care avem un astfel de compartiment” - Medic primar Gheorghe Bota, şef secţie chirurgie toracică.

 

 „Avem două aspecte, ambulatoriul Spitalului de Pneumoftiziologie are două componente, unul care conţine dispensarul TB, care se ocupă de pacienţii cu tuberculoză şi celelalte cabinetele de consultaţii pentru celelalte afecţiuni, cabinetele de pneumologie cum le spunem noi. În dispensarul TB avem două cabinete pentru adulţi şi unul pentru copii. În pneumologie la fel, două cabinete pentru adulţi şi unul pentru copii. De asemenea, avem şi chirurgia toracică. În medie, în decursul unei zile se prezintă în ambulator circa 100-150 de pacienţi în total, cu vârf în sezonul rece. Cei mai mulţi sunt din zona Băii Mari şi din zona Târgului Lăpuş. Avem şi pacienţi din judeţul Satu Mare, 3-4 pe zi, şi la fel din judeţul Sălaj, 1-2 pe săptămână. La pediatrie cred că sunt vreo 40 de consultaţii minim pe zi, şi aici vin întotdeauna din tot judeţul, plus judeţele limitrofe. Noi le oferim aproape tot ce se poate face pe investiţii pulmonare, n-aş putea spune că e diferit de o clinică universitară, toate sunt aparate noi, colegii s-au specializat. În general oferim prima consultaţie, dacă nu se poate rezolva în policlinică îi internăm şi facem controalele de după externare. Pentru partea cealaltă, care este dispensarul TBC, avem arondaţi cam 250.000 şi ne ocupăm cu diagnosticul bolnavilor de tuberculoză, îi urmărim pe cei care au fost diagnosticaţi şi iau tratamentul şi facem ancheta epidemiologică. Asta e o parte. Cealaltă parte e că le oferim tratamentul. Cei care sunt din oraş vin aici să-şi ridice tratamentul, pentru ceilalţi mergem noi o dată pe lună să le ducem tratamentul. Sunt şi cazuri în care refuză tratamentul, dar sunt tot mai puţine, pentru că încercăm să avem o relaţie de prietenie cu ei. Avem şi o asistentă socială care le rezolvă toate problemele, de exemplu că nu au acte, că nu au ajutor social etc. Răspunderea noastră este în primul rând faţă de societate. Toţi medicii din spital lucrează prin rotaţie în ambulatoriu, aşa că oricând pacientul poate să-l găsească pe medicul pe care îl doreşte”- Medic primar Mădălina Dragoş, şef Ambulator.

 

 „Coordonez activitatea cadrelor medicale şi auxiliare din unitate, răspund de activitatea desfăşurată de asistenţii şefi din spital, îndrum şi coordonez modul de utilizare a instrumentarului din dotare, a aparaturii din dotare, a mobilierului şi inventarului moale, controlez modul în care se aplică măsurile igienice conform normelor în vigoare, aici sunt foarte multe atribuţii legate de prevenirea infecţiilor nozoomiale, evacuarea deşeurilor conform legislaţiei în vigoare, apoi răspund de aplicarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, fac parte şi din comisia de securitate în muncă, răspund de respectarea şi aplicarea normelor PSI, apoi înştiinţez conducerea despre deficienţele constate în secţii, dar nu am avut astfel de probleme pentru că asistenţii îşi fac treaba. Noi suntem patronaţi de Ordinul Asistenţilor Medicali, este asociaţia profesională care reglementează normele vizavi de exercitarea profesiei de asistent medical, prin ei primim autorizaţia de liberă practică în cadrul spitalului, nu putem să ne desfăşurăm activitatea fără acest document. Apoi, un lucru foarte important este educaţia medicală continuă, pe care noi, împreună cu Ordinul Asistenţilor Medicali, o organizăm în fiecare an, avem nişte cursuri obligatorii, iar lectorii sunt toţi colegii noştri, asistenţii medicali. Educaţia medicală este foarte importantă pentru creşterea calităţii actului medical. Asistentul medical este cea mai importantă verigă din echipa de sprijin, liantul dintre medic, pacient, îngrijitor, bolnav etc.”- Deak Graţiela – Asistent coordonator spital.

 

 „În cadrul secţiei radiologie efectuăm toată gama de radiografii, mai ales că avem acest aparat digital al cărui avantaj este că se pot prelucra imaginile. Suntem o echipă foarte sudată, colaborăm foarte bine cu toţii, asistenţii sunt competenţi. Eu sunt medic specialist din 2005, sunt medic primar din 2010, am toate competenţele luate. Tot din 2005 m-am angajat la spitalul TBC. Sperăm că în perioada următoare să fie achiziţionat un tomograf computerizat, pentru că se fac multe tomografii de torace şi se fac la Spitalul Judeţean” - Adela Ferenţ, medic primar Radiologie, imagistică medicală.

 
 

 „Laboratorul de analize medicale funcţionează în cadrul spitalului de Pneumoftiziologie Baia Mare. A existat o preocupare specială, încă de la începerea activităţii medico-sanitare în cadrul acestui spital, privind dotarea corespunzătoare cu aparatură a laboratorului şi încadrarea cu personal medico-sanitar competent.

La început, activitatea laboratorului a fost asigurată de către un medic specialist şi două asistente medicale. Odată cu creşterea şi diversificarea analizelor medicale, laboratorul a fost încadrat cu doi medici specialişti, 3 chimiste, 2 biologi, 6 asistente medicale şi 2 persoane pentru curăţenie şi un registrator medical.

În cadrul laboratorului de analize medicale funcţionează următoarele subcompartimente: bacteriologie BK, bacteriologie generală, biochimie şi hematologie. Subcompartimentul de bacteriologie BK a reprezentat şi reprezintă şi la ora actuală nucleul central al laboratorului, deservind atât spitalul de Pneumologie şi Dispensarul TB Baia Mare, cât şi Dispensarul TB Târgu Lăpuş şi unele secţii cu paturi aparţinând Spitalului Judeţean Maramureş.

Laboratorul de bacteriologie BK efectuează antibiograme BK pentru toate laboratoarele BK din judeţul Maramureş.

Laboratorul clinic ocupă în medicina practică un loc din ce în ce mai important. Precizarea diagnosticului rezultă de cele mai multe ori din strânsa cooperare dintre medicul clinician şi cel de laborator. Laboratorul nostru efectuează un număr de 50 de feluri de analize medicale uzuale şi speciale care ajută la precizarea diagnosticului.

Echipamentele necesare efectuării analizelor pentru care laboratorul se declară competent sunt deţinute legal de instituţie şi sunt adecvate executării corecte a analizelor.

Există o preocupare permanentă pentru dotarea laboratorului cu echipamente (aparatură) performantă, care să îndeplinească cerinţele specificaţiilor standardelor pentru acreditare. Laboratorul de analize medicale este acreditat RENAR din februarie 2012.

Laboratorul de analize medicale îşi desfăşoară activitatea sub conducerea şi coordonarea unui medic specialist laborator clinic şi microbiologie, Dr. Maria Sebestyen.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.