• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 5 Noiembrie , 2012

„Nu poţi reprezenta interesele cetăţenilor dacă nu le cunoşti problemele reale”

Florin Tătaru, unul dintre candidaţii USL creditaţi cu reale şanse la alegerile din 9 decembrie, vorbeşte într-un amplu interviu acordat GAZETEI despre alegeri, campanie, realizări şi perspective.

 
 

Reporter: Este mai dificilă confruntarea electorală din 9 decembrie decât cea de anul trecut în urma căreia aţi fost ales deputat? Va fi mai greu să determinaţi lumea să meargă la vot după două scrutinuri, crize, războaie politice?

Florin Tătaru: E o coordonată personală şi una generală. Cea personală este că orice competiţie o consider una dificilă. Mă aflu la startul unei noi campanii electorale, după ce, în urmă cu un an şi ceva, am susţinut o campanie electorală extrem de grea şi de o importanţă covârşitoare pentru construcţia politică USL, în ceea ce priveşte existenţa şi legitimitatea ei în rândul electoratului, o campanie urmată de un an de activitate parlamentară foarte dificil, presărat cu numeroase moţiuni, moţiuni de cenzură, acţiuni de protest parlamentar, referendum de demitere a preşedintelui, şi peste toate acestea, sau la baza tuturor, criza economică care nu a afectat doar procesul economic, ci şi pe cel legislativ, şi mă refer aici la conţinutul proiectelor de lege, unele dintre ele de o importanţă capitală şi punctez aici Tratatul de Guvernanţă Fiscală, pe care România, ca ţară membră UE, l-a adoptat, un tratat care ne obligă la o disciplină bugetară severă şi care, ţinând cont de realităţile României, o ţară cu o economie emergentă într-o Europă unită, ne creează marje de dezvoltare extrem de reduse.

Dacă în campania de anul trecut nu mi se dădea nicio şansă de câştig sau eram cotat cu a doua şansă, acum, ca reprezentant al USL lucrurile sunt diametral opuse. USL este creditată de toate sondajele cu peste 50% din sufragiile electorale, ceea ce înseamnă un avantaj clar pentru fiecare candidat USL, şi, din acest punct de vedere, o campanie mai uşoară.

Dificil rămâne, în această campanie, capacitatea fiecărui candidat de a convinge electoratul, nu atât în privinţa programului, deoarece populaţia nu-şi mai pune din păcate mari speranţe în respectarea angajamentelor politicienilor, mai dificilă va fi convingerea electoratului descurajat de recenta invalidare a referendumului, să iasă la vot.

Ori noi, USL, avem nevoie de legitimizarea prin vot, prin prezenţa cetăţenilor într-un număr cât mai mare la urne.

 

Rep.: Cum ar arăta un bilanţ al acestui an în care aţi ocupat funcţia de deputat?

F.T.: Au fost două coordonate ale activităţii mele de parlamentar, una care s-a desfăşurat în plenul Parlamentului şi cea de-a doua, contactul direct cu alegătorii, pentru că nu poţi reprezenta interesele cetăţenilor dacă nu cunoşti problemele reale ale oamenilor şi unele trenează de foarte mult timp şi în acelaşi timp apar probleme noi.

Dacă ar fi să mă refer la activitatea parlamentară, aş aminti că am fost iniţiator la 4 propuneri legislative, dintre care două sunt pe Legea Educaţiei Naţionale şi una se referă la amendarea Codului Fiscal, având în vedere proasta gestionare a problemelor ţării de către Guvernul Boc, am depus pe perioada guvernării PDL un număr de 7 interpelări, referitoare la situaţia Romplumb, la noua lege a asistenţei sociale, la restanţele asistenţilor sociali, referitoare la restanţele primăriilor aflate în executare silită, absorbţia fondurilor europene şi întreruperea unor plăţi, cum a fost programul POSDRU. Am susţinut două moţiuni.

 

De asemenea, au fost demersurile legate de agricultură. Am înţeles, aşa cum a înţeles şi USL, că agricultura reprezintă prioritatea numărul 1 a României, alături de industria energiilor regenerabilă, două domenii pe care România trebuie să le pornească şi din acest punct de vedere este necesară ajustarea situaţiei concrete din România la o serie de norme în funcţiuni, pentru că urmează o nouă alocare financiară, care trebuie să se facă pe alte criterii şi norme, iar aici subliniez: recunoaşterea suprafeţei arabile a României la altă dimensiune, cea reală, nu cea care este recunoscută astăzi; aici subliniez nivelul plăţilor la hectar, plăţilor pe pe cap de animal, modul în care se alocă sprijinul în zonele defavorizare, practic am solicitat, de când am avut un partener de dialog cu ministerul agriculturii, şi anume de la preluarea mandatului de către Daniel Constantin, sprijin direct pentru instituţii şi avem aici exemple concrete: înfiinţarea unor centre APIA în rural, pentru uşurarea accesibilităţii agricultorilor la demersurile birocratice, pe colegiul meu la Copalnic Mănăştur, avem normele referitoare la calculul pantei în zonele defavorizate şi alocarea mai multor fonduri pe zone care astăzi nu îndeplinesc criteriile respective.

 

Rep.: Având în vedere că se menţine Legea electorală din 2008 şi acelaşi sistem de vot, ne putem aştepta din nou la anomalii şi surprize în Maramureş.

F.T.: USL a făcut o modificare a sistemului legislativ, actualul sistem electoral nefiind unul care să reprezinte corect poziţia electoratului. Am cerut ca parlamentarii să fie aleşi după acelaşi sistem ca şi primarii şi preşedinţii Consiliilor Judeţene, majoritate simplă, Curtea Constituţională la unison cu PDL a declarat neconstituţională propunerea noastră şi, ca atare, s-a rămas la acest sistem care are tarele lui, recunoscute şi cu toate acestea a fost păstrat pentru că avantajează partidele electorale aflate pe eşichierul II, III şi IV în preferinţele electoratului.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.