• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 20 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 29 Mai , 2006

Noul Hyundai Santa Fe, evolutie prin performanta

Stilistii Hyundai au incercat sa adapteze o masina americana pietei europene, conferindu-i un aspect dinamic care sa mascheze cele aproape doua tone. Fata de prima generatie de Sante Fe, lansata in februarie 1999 la Detroit, noul Santa Fe se adapteaza pietei europene adoptand un look sportiv si dinamic, ignorand standardele impuse pana acum in clasa SUV-urilor si revolutionand designul exterior. Blocurile optice frontale, grila incadrata de o bagheta cromata, stopurile clare si parasocurile confera modelului atuurile unei masini excelente atat in mediu urban, cat si pe varf de munte. Pozitia la condus este, ca de altfel in cazul tuturor SUV-urilor, una inalta, oferind o vedere panoramica asupra traficului. Datorita spatiului interior foarte generos, e nevoie de o perioada de adaptare pentru cei care nu au condus niciodata o astfel de masina. Din interior, noul Santa Fe pare o masina mai mare decat in realitate. Consola centrala are o forma care nu deranjeaza genunchii pasagerilor din fata, buzunarele din portiere sunt completate cu suporturi pentru bauturi si cotiera fata cu doua compartimente. Motor Propulsorul de 2,2 litri CRDi are un sistem common-rail eficientizat si dispune de o turbina cu geometrie variabila, reusind sa produca pana la 150 de cai putere. Transmisia este in intregime noua si are un rol important in reducerea zgomotului de rulare. De asemenea, denivelarile sunt foarte bine absorbite de noua suspensie. Sistemul de tractiune integrala permanenta este actionat cu senzori, in functie de terenul pe care ruleaza. Astfel, la negocierea unor terenuri cu aderenta scazuta prin butonul 4WD Lock, soferul poate fixa repartitia cuplului intre puntile fata si spate, asigurand tractiunea optima pe toate rotile. Eleganta Pentru a oferi o nota de eleganta, plansa de bord este finisata cu insertii de lemn si elemente cromate. Confortul termic este asigurat de sistemul dual-zone. Consola centrala are o noua forma care a permis incorporarea unui mare numar de spatii de depozitare. Pe volan se gasesc atat comenzile pentru cruise control, cat si cele pentru sistemul audio. Comparativ cu vechea generatie, scaunele au fost redesenate pentru o ergonomie si un confort imbunatatit, fiind dotate cu reglaj electric si incalzire in doua trepte. Noutati Fata de versiunea anterioara, noul Santa Fe dispune de un al treilea rand de scaune ce da posibilitatea transformarii masinii intr-una cu sapte locuri. Climatizarea automata bizonala face parte din echiparea standard. Noul sistem „torque on demand” de tractiune integrala utilizeaza senzori pentru a monitoriza conditiile de drum. Astfel, sistemul determina cand si unde este nevoie de mai mult cuplu, automat cupland ambele punti la nevoie. Volumul portbagajului ajunge pana la 744 de litri in varianta cu 5 locuri. De unde si cum il cumperi? Noul Santa Fe este disponibil in 7 motorizari, 6 pe motorina si una pe benzina. Cea pe benzina de 2.700 cmc porneste de la 24.800 Euro CIP in varianta standard cu tractiune integrala, in timp ce variantele pe motorina, toate au in dotare un motor de 2.200 cmc. In versiunea cu 5 locuri si cu tractiune normala, Santa Fe costa doar 19.990 Euro CIP, pentru varianta 4x4 fiind necesari 22.590 Euro CIP. Pentru dotarile full, clientul mai trebuie sa scoata din buzunar inca 2000 de euro pentru care va primi printre altele oglinda interioara electrocromica si compas, sistemul ESP sau eleronul cu lampa stop incorporata. Pentru versiunea cu 7 locuri, in varianta standard sunt necesari 22.900 Euro Cip, in timp ce Santa Fe full-option este diponibila la 24.990 Euro. Dealerul autorizat Hyundai din Baia Mare, Rentamar (situat pe str. Victoriei nr.47 - vis-a-vis de Electrica, tel: 0262-227734 sau 0362-409882) ofera o multitudine de posibilitati de finantare, acceptand alegerea oricaror variante de achizitionare, inclusiv in leasing. Dobanda este avantajoasa, iar perioada de valabilitate a acestui tip de contract poate merge pana la 4 sau 5 ani. Hyunday Santa FE 2.2 CRDi Specificatii tehnice Motor transversal: cilindree: 2188 cmc, turbo diesel intercooler * 16 supape. * Tractiune: 4X4 permanenta * Sistem alimentare: injectie directa common rail tip Bosch * Racire: cu lichid si ventilator * Putere maxima: 150 cp/4000 rpm * Alezaj x cursa (mm): 87 x 92 * Raport de compresie: 17.3:1 * Moment maxim (Nm/rpm): 335/1800 ~ 3200 * Combustibil: motorina * Norma de poluare: EURO IV * Transmisie: manuala 5 + 1 trepte * Suspensii: fata - independente cu arc elicoidal si bara stabilizatoare; spate - cu dubla legatura, cu arc elicoidal si bara stabilizatoare * Directie: servoasistata cu reglare pe inaltime si profunzime * Frane: cu dublu circuit servoasistat, cu supapa de control a presiunii, ABS+ EBD * Fata: discuri ventilate, spate: discuri, de stationare: comandata mecanic prin cablu pe rotile din spate * Dimensiuni (mm): Lungime: 4675 * Latime: 1890 * Inaltime: 1795 * Ampatament: 2700 * Ecartament fata: 1615, spate: 1620 * Consum (l/100 Km): Urban: 9,6 * Extraurban: 6 * Combinat: 7,3 * Masa (Kg): Proprie - 1991 * Totala: 2520 * Capacitate rezervor : 75 l * Garda la sol (mm ): 203 * Jante: 6,5 J x 16 * Cauciucuri: 235/65 R 17 * Viteza maxima: 179 km/h * Acceleratie de la 0 la 100 km/h: 11,6 secunde. Claudiu BABAN claudiu@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.