• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 7 Iulie , 2008

Noua abordare Microsoft

Vreme de mai multe luni, Microsoft a incercat sa achizitioneze Yahoo, pe fondul evolutiei financiare tot mai slabe ale celui mai important portal din lume. Decizia conducerii Yahoo de a nu vinde si, in plus, de a incepe o colaborare cu Google, a fortat managementul celor de la Microsoft sa gaseasca solutii alternative, pentru a nu disparea de tot de pe piata de cautare. Prima miscare facuta de Microsoft a fost achizi-tionarea motorului de cautare Powerset. Chiar daca Powerset nu e nici pe departe la fel de celebru ca si Google sau Yahoo, este un motor tanar, care are in spate o idee complet diferita de cea a mult mai celebrilor sai concurenti. Powerset este un motor de cautare care intentioneaza sa promoveze un mod mai destept de a cauta lucrurile de care suntem interesati online. Spre deosebire de motoarele de cautare “clasice” precum Google sau Yahoo, care incearca sa regaseasca cat mai multe din cuvintele pe care le cauti si dau rezultatele in functie de relevanta lor, Powerset promoveaza un mod de cautare care are legatura cu intelesul cuvantului sau al frazei cautate. Astfel, Powerset incearca sa inteleaga ce anume cauta utilizatorul si sa dea cele mai bune rezultate pentru acesta. In prezent, acest nou gen de cautare e incercat de mai multe companii, dar intampina deocamdata destul de mari greutati, astfel ca, fara indoiala, cele mai bune rezultate pentru o cautare pot fi gasite tot cu motoarele clasice. Acest tip nou de cautare, insa, are un potential mult mai mare, asa ca pana si Google a angajat un numar de specialisti in cautare semantica pentru a se adapta la noua tendinta. O problema pentru Google sau motoarele asemanatoare ar fi ca ei au indexat deja majoritatea paginilor web, astfel ca, chiar daca ar dezvolta acest tip nou de tehnologie, le-ar lua ani buni pentru a putea parcurge din nou netul pentru a indexa paginile web in functie de noua tehnologie. Prin urmare, Microsoft are, in cele din urma, o sansa pe piata de cautare.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.