• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 1 Decembrie , 2008

Nokia, in regres

Nokia, producatorul mondial numarul unu de telefoane mobile, incepe sa simta presiunea crizei economice si ia masuri pentru scaderea costurilor. Daca zilele trecute am aflat ca unui numar de 1000 de muncitori de la noua fabrica de la Jucu, judetul Cluj, nu i-au fost reinnoite contractele de munca, acum, Nokia a anuntat ca se retrage de pe piata japoneza, urmand sa vanda acolo doar asa numitele telefoane inteligente, cum ar fi seria Vertu. Retragerea de pe piata japoneza are loc ca urmare a faptului ca managerii Nokia sunt convinsi ca vanzarile de telefoane mobile vor scadea dramatic in urmatoarea perioada, iar marea majoritate a utilizatorilor va prefera sa foloseasca acelasi telefon mobil un timp mai indelungat decat ar fi facut-o in mod normal. Japonia este pe locul patru pe piata mobilelor, dupa Statele Unite, China si India. Nokia, care are o cota de piata mondiala de aproape 40 la suta, intentiona sa isi mareasca cota din Japonia cu peste 10%. Nu a reusit, insa, sa atinga anul trecut decat 0.3%. Aproximativ 85% dintre japonezi detin un telefon mobil, iar marea majoritate a acestora reprezinta telefoane de ultima generatie, create de producatorii japonezi. Linia de telefoane Vertu are preturi intre 3.500 si 100.000 Euro. Telefoanele Vertu sunt, de obicei, decorate cu titan, aur, diamante sau cristale. Tinand cont ca, in Japonia, telefoanele sunt folosite pentru accesul la Internet, pentru a urmari emisiunile preferate ale televiziunilor sau ca abonamente de tren, portofele electronice, pentru orice producator din afara Japoniei este extrem de greu sa patrunda puternic pe piata japoneza, aceasta fiind mai mult decat specializata. Nokia nu e singurul producator de telefoane mobile care nu a reusit sa se impuna in Japonia, Samsung sau LG aflandu-se in aceeasi situatie. In acelasi timp, producatorii japonezi de telefoane mobile nu reusesc sa isi creeze o cota de piata semnificativa, in afara Japoniei.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.