Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Noi reglementări privind plata unor taxe şi tarife
În data de 3 iulie 2016 a intrat în vigoare OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Astfel, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poştal sau în numerar.
Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar şi de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise de Instituţia Prefectului la Trezoreria Statului.
Menţionăm că plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank. Plata în numerar se poate face la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, la casieriile şi ghişeele Serviciului Paşapoarte şi Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor şi prin mandat poştal.
Pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, pe site-ul Instituţiei Prefectului – Judeţul Maramureş au fost afişate toate informaţiile necesare plăţii acestor taxe. Astfel, taxa de paşaport formată din contravaloarea paşaportului şi a taxei pentru serviciul public prestat se achită în contul Instituţiei Prefectului – Judeţul Maramureş RO40TREZ436502602X014668, deschis la Trezoreria Municipiului Baia Mare, str. Aleea Serelor nr. 2A. Codul de identificare fiscal al Instituţiei Prefectului – Judeţul Maramureş este 3694764. Conform Ordonanţei de urgenţă, valoarea taxelor şi tarifelor rămâne neschimbată faţă de cât este în prezent.
Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poştal este necesară prezentarea ca document doveditor al plăţii factura aferentă emisă de oficiul poştal. Actele necesare şi termenele de eliberare ale documentelor emise de Ministerul Afacerilor Interne rămân neschimbate.
Precizăm faptul că cetăţenii pot depune cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple electronice, precum şi pentru paşapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu. Paşaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiţia ca cetăţeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, paşapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la reşedinţă, în schimbul unei taxe suplimentare care se plăteşte la momentul primirii documentului.