Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 2 Octombrie , 2006
Nicolae Suciu in „Interferente”
In perioada 2-15 septembrie 2006, la Galeria Fayla din Bruxelles, a fost deschisa o expozitie care a reunit lucrari de arta decorativa ale unor artisti romani. Este a treia expozitie de acest gen, expozitie care continua un dialog cultural romano-belgian inceput in urma cu un an. In cadrul expozitiei de arta decorativa gazduita de capitala Belgiei, expozitie care a purtat titlul sugestiv de „Interferente”, au expus Gheorghe Butnaru (vitroist), Georgeta Hlihor (tapisera), Mihai Hlihor (sticlar), Vasile Soponaru (sculptor), Sorina Tibacov (pictor), Leontin Tibacov (ceramist) si Vasile Trifan (grafician). „Scheletul” gruparii care a expus la Bruxelles este constituit din cei care au alcatuit o grupare artistica numita „Hexagon Art”, absolventi ai Liceului de Arta „Octav Bancila” din Iasi. Un simptom pozitiv de normalitate Important pentru Baia Mare este faptul ca, in cadrul expozitiei, au fost prezente si zece picturi semnate de Nicolae Suciu, unul dintre cei mai reprezentativi pictori baimareni contemporani, chiar daca „naturalizat” in orasul de pe Sasar, dar pe care comunitatea artistica baimareana si-l revendica. „A stabiliza cat de cat relatia dintre conceptele curatoriale si fluxurile/tendintele creative locale, a le racola la un sistem de referinta extra-regional in efortul de deslusire a unei tipologii proprii in simultaneitate cu afinitati culturale si comportamentale pan-europeniste este, la urma-urmei, in planul intentiilor pe termen lung care ne-au nutrit entuziasmul si sperantele, un simptom pozitiv de normalitate si consecventa manageriala”, afirma criticul de arta Corneliu Antim, curatorul expozitiei de la Bruxelles. „Interferente” sugereaza spatiul relational fundamental si sensibil dintre diferite modalitati de exprimare artistica. In plus, dupa experienta bruxelleza, cu siguranta ca Nicolae Suciu poate sa vorbeasca cu detasare despre interculturalitatea ce presupune nu doar exprimarea diversitatii, ci si efortul pentru a crea un spatiu al dialogului si al respectului pentru diversitate. Concepte care, din pacate, sunt atat de des clamate si atat de rar sustinute prin fapte de „o sama” de artisti baimareni. O radiografie a artei contemporane romanesti „Parerea unanima a celor prezenti la vernisaj a fost aceea ca expozitia este una completa si complexa in acelasi timp, care se constituie intr-o radiografie actuala a artei contemporane romanesti, tocmai prin diversitatea domeniilor profesionale ale participantilor: pictori, sculptori, sticlari, ceramisti. Ca si la editiile anterioare ale Hexagonalei, ce cuprindea si Baia Mare in proiectul de itinerare a expozitiilor, doresc sa aduc aceasta expozitie si la Baia Mare. Curatorul expozitiei, Corneliu Antim, si-a propus acelasi lucru: sa itinereze aceasta expozitie in Baia Mare, Arad, Timisoara, Bucuresti, Constanta, Bacau si Iasi. Expozitia de la Galeriile Apollo din Bucuresti, care a fost prima expozitie a Hexagonalei, in 2004, a fost evaluata de critica de specialitate ca una dintre cele mai reprezentative, expozitii de arta contemporana din Romania. In cadrul expozitiei respective am expus 20 de lucrari ceramice. Dupa 1992-1993, odata cu privatizarea masiva a fabricilor de profil din tara (ceramica, sticla si faianta), nu au mai existat simpozioane nationale de creatie de acest tip. Ca atare, si potentialul creator exprimat prin aceste forme nu s-a mai constituit in repere estetice ale artei decorative din Romania.” – Nicolae Suciu. Ioan BOTIS ibotis@gazetademaramures.ro
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.